Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání
24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednání s konsorciem Prevent Group skončila pro Volkswagen úspěšně. V oficiální rovině jsou detaily dohody tajemstvím, neoficiálně se ví mnohé.
Problém Volkswagenu s nedostatkem dílů potřebných k výrobě modelů Golf a Passat je u konce. Německá automobilka se po vyčerpávajícím 20hodinovém maratonu, který se protáhl z pondělka přes noc až do úterka, dokázala dohodnout se subdodavatelskými firmami Car Trim a ES Automobilguss. Detaily sice oficiálně známy nejsou, nicméně s potahy sedadel a komponenty ze železné litiny již Volkswagen může počítat.
Důvodem sporu byl ze strany Volkswagenu zrušený kontrakt za půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč), který zejména společnost Car Trim stál nemalé náklady, jež byly investovány do přestavby výrobních hal. Proto firma, která stejně jako ES Automobilguss spadá pod konsorcium Prevent Group, požadovala po německé automobilce kompenzaci ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč).
Tu Volkswagen platit nechtěl, tlak dodavatelů jej ale nakonec přinutil k ústupkům. Obě strany se podle dostupných zdrojů dohodly na nové spolupráci, která je naplánována minimálně na příštích šest let. Automobilka dále uhradí firmám skupiny Prevent 13 milionů Eur (cca 351 milionů Kč) jako kompenzaci, výměnou za to má získat možnost sáhnout během trvání kontraktu i po komponentech od jiných dodavatelů.
Mohlo by se tedy říci „konec dobrý, všechno dobré“. Nicméně automobilka byť částečnou odstávkou přišla o nemalé peníze (dle analytiků by jen uzavření továrny ve Wolfsburgu stálo 100 milionů Eur/2,7 mld. Kč týdně), navíc jednání Prevent Group povzbudilo další dodavatele, na něž VW tlačilo kvůli nižším cenám. Volkswagen si ke všemu může od těchto problémů oddechnout pouze v Evropě, neboť podobné potíže má i jeho brazilská pobočka, kde navíc ani řada jednání nepřinesla výsledek. V Jižní Americe tedy zřejmě bude rozhodovat soud, pro automobilku to ale pochopitelně není tak velký problém jako omezení výroby dvou klíčových modelů v domácí továrně.






Továrna ve Wolfsburgu bude moci stejně jako pět dalších opětovně najet na plnou kapacitu, dodávky od firem Car Trim a ES Automobilguss budou obnoveny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 36 minutamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 2 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 3 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
před 5 hodinamiPoslední pokus VW protlačit elektromobily působí hodně zoufale, jeho úspěchu nevěříme ani v nejmenším
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.03. 12:26 - řidičBOB