Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání
24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednání s konsorciem Prevent Group skončila pro Volkswagen úspěšně. V oficiální rovině jsou detaily dohody tajemstvím, neoficiálně se ví mnohé.
Problém Volkswagenu s nedostatkem dílů potřebných k výrobě modelů Golf a Passat je u konce. Německá automobilka se po vyčerpávajícím 20hodinovém maratonu, který se protáhl z pondělka přes noc až do úterka, dokázala dohodnout se subdodavatelskými firmami Car Trim a ES Automobilguss. Detaily sice oficiálně známy nejsou, nicméně s potahy sedadel a komponenty ze železné litiny již Volkswagen může počítat.
Důvodem sporu byl ze strany Volkswagenu zrušený kontrakt za půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč), který zejména společnost Car Trim stál nemalé náklady, jež byly investovány do přestavby výrobních hal. Proto firma, která stejně jako ES Automobilguss spadá pod konsorcium Prevent Group, požadovala po německé automobilce kompenzaci ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč).
Tu Volkswagen platit nechtěl, tlak dodavatelů jej ale nakonec přinutil k ústupkům. Obě strany se podle dostupných zdrojů dohodly na nové spolupráci, která je naplánována minimálně na příštích šest let. Automobilka dále uhradí firmám skupiny Prevent 13 milionů Eur (cca 351 milionů Kč) jako kompenzaci, výměnou za to má získat možnost sáhnout během trvání kontraktu i po komponentech od jiných dodavatelů.
Mohlo by se tedy říci „konec dobrý, všechno dobré“. Nicméně automobilka byť částečnou odstávkou přišla o nemalé peníze (dle analytiků by jen uzavření továrny ve Wolfsburgu stálo 100 milionů Eur/2,7 mld. Kč týdně), navíc jednání Prevent Group povzbudilo další dodavatele, na něž VW tlačilo kvůli nižším cenám. Volkswagen si ke všemu může od těchto problémů oddechnout pouze v Evropě, neboť podobné potíže má i jeho brazilská pobočka, kde navíc ani řada jednání nepřinesla výsledek. V Jižní Americe tedy zřejmě bude rozhodovat soud, pro automobilku to ale pochopitelně není tak velký problém jako omezení výroby dvou klíčových modelů v domácí továrně.






Továrna ve Wolfsburgu bude moci stejně jako pět dalších opětovně najet na plnou kapacitu, dodávky od firem Car Trim a ES Automobilguss budou obnoveny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 8 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Indové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
16.5.2025Apple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
17.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva