Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW poprvé ukázal svůj nový levný sedan. Vypadá šik pro nás ale bude tabu
5.2.2020 | Mirek Mazal
I v České republice se tohle auto svého času prodávalo, omezený zájem o něj jej ale vyhnal nejen od nás, ale i z celé západní a střední Evropy. Na východě i jinde ale jede dál, toto je nové Polo sedan.
Volkswagen odhalil první oficiální obrázky nové varianty nám dobře známého modelu Polo. Nejde o hatchback, ten už je ve své nové generaci v prodeji, ale o jeden z nejmenších sedanů celého koncernu VW.
Ten se prodává po na různých místech světa pod různými jmény. Polo karoserie sedan je určeno mimo jiné pro Latinskou Ameriku a v Brazílii se jmenuje Virtus. Na východě, čili v Rusku, kde pro malé sedany hoří přece jen více, se prodává prostě jako Polo Sedan, je ale otázkou, zda tam dorazí i v nové iteraci - podle některých má být nahrazen Škodou Rapid liftback.
Bez ohledu na to ale nové Polo Sedan přijde a bude sdílet mnoho komponentů nejen s hatchbackem, ale i s odcházejícím předchůdcem kvůli co nejnižší ceně. Vůz navzdory tomu naroste do délky na 4,48 metru a na šířku zaujme 1,7 metru. Protažený zavazadelník přístupný úzkým otvorem s vysokou nakládací hranou pojme 550 litrů zavazadel. Nová iterace slibuje i přepracovaný interiér se samostatnou obrazovkou na středu palubní desky osazené i virtuálním kokpitem.
Nové Polo Sedan bude k dispozici s výkonem 90 či 110 koní (66 či 81 kW) z atmosférického čtyřválce o objemu 1,6 litru. Evropě zapovězený agregát doplní turbobenzín 1,4 TSI volitelně doplněný o automatickou převodovkou DSG, zatímco nepřeplňovaná zážehová varianta bude k mání s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem. Ani jedno z toho se zaručeně nedostane k nám, na to tu lidé malými sedany příliš pohrdají, máme ale pocit, že je to trochu škoda - nám přijde tohle auto šik, však posuďte sami.




První obrázky nové Volkswagenu Polo ukazují, co střední a západní Evropu skoro jistě mine, podle nás bohužel
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před hodinouLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva