Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výkonný ředitel Renaultu Tavares končí, míří zřejmě do GM nebo Fordu
29.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi mají čeho litovat. I díky Tavaresovi je totiž automobilka po prvním letošním pololetí v neočekávaném zisku.
Pokud jsme doposud mluvili o šéfovi francouzské automobilky, pak jsme povětšinou zmiňovali jméno Carlose Ghosna. Ten však řídí celou alianci Renault-Nissan, každodenní starosti Renaultu ovšem připadají na bedra jinému Carlosovi, a to Tavaresovi. Ten si od svého nástupu v květnu 2011 vedl neobyčejně dobře, když dosáhl dohody s odbory a mohl redukovat počet nadbytečných pracovních sil. Mimo to se mu povedlo i zmrazit růst mezd, díky čemuž je Renault v po prvním letošním pololetí v neočekávaném zisku. Je tak možná až s podivem, že značka ohlásila Tavaresův konec ve funkci.
Důvodem jsou podle tiskového prohlášení „další personální projekty“, na nějaké zahrádkaření ovšem pětapadesátiletý Portugalec rozhodně nepomýšlí. Již 14. srpna totiž Tavares v rozhovoru pro Bloomberg uvedl, že Ghosn hodlá zůstat ve vedení aliance i nadále a tudíž je pro něj daleko zajímavější možnost vedení amerických koncernů General Motors nebo Ford. Což je de facto již upečená věc, ačkoliv se prozatím neví, kterého výrobce nakonec Tavares povede.
Vedení americké automobilky si přitom bývalý COO (Chief Operating Officer) Renaultu nevyzkouší poprvé. Před svým příchodem do čela Renaultu totiž velel severoamerické divizi Nissanu. A i zde se mu povedlo přivést firmu k zisku (opětovně za pomoci snížení personálních nákladů a redukce pracovních dnů z pěti na čtyři). Francouzi tak mají čeho litovat, zatímco u GM či Fordu již větří zisk.



Carlos Tavares se Renaultu postaral o zisk. Nyní má zázraky dělat ve Fordu či GM
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Svého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 2 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 3 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 5 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 6 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včera
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan