Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výkonný ředitel Renaultu Tavares končí, míří zřejmě do GM nebo Fordu
29.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi mají čeho litovat. I díky Tavaresovi je totiž automobilka po prvním letošním pololetí v neočekávaném zisku.
Pokud jsme doposud mluvili o šéfovi francouzské automobilky, pak jsme povětšinou zmiňovali jméno Carlose Ghosna. Ten však řídí celou alianci Renault-Nissan, každodenní starosti Renaultu ovšem připadají na bedra jinému Carlosovi, a to Tavaresovi. Ten si od svého nástupu v květnu 2011 vedl neobyčejně dobře, když dosáhl dohody s odbory a mohl redukovat počet nadbytečných pracovních sil. Mimo to se mu povedlo i zmrazit růst mezd, díky čemuž je Renault v po prvním letošním pololetí v neočekávaném zisku. Je tak možná až s podivem, že značka ohlásila Tavaresův konec ve funkci.
Důvodem jsou podle tiskového prohlášení „další personální projekty“, na nějaké zahrádkaření ovšem pětapadesátiletý Portugalec rozhodně nepomýšlí. Již 14. srpna totiž Tavares v rozhovoru pro Bloomberg uvedl, že Ghosn hodlá zůstat ve vedení aliance i nadále a tudíž je pro něj daleko zajímavější možnost vedení amerických koncernů General Motors nebo Ford. Což je de facto již upečená věc, ačkoliv se prozatím neví, kterého výrobce nakonec Tavares povede.
Vedení americké automobilky si přitom bývalý COO (Chief Operating Officer) Renaultu nevyzkouší poprvé. Před svým příchodem do čela Renaultu totiž velel severoamerické divizi Nissanu. A i zde se mu povedlo přivést firmu k zisku (opětovně za pomoci snížení personálních nákladů a redukce pracovních dnů z pěti na čtyři). Francouzi tak mají čeho litovat, zatímco u GM či Fordu již větří zisk.



Carlos Tavares se Renaultu postaral o zisk. Nyní má zázraky dělat ve Fordu či GM
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
dnes
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 5 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 7 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 8 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 9 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
