Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výkonný ředitel Renaultu Tavares končí, míří zřejmě do GM nebo Fordu
29.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi mají čeho litovat. I díky Tavaresovi je totiž automobilka po prvním letošním pololetí v neočekávaném zisku.
Pokud jsme doposud mluvili o šéfovi francouzské automobilky, pak jsme povětšinou zmiňovali jméno Carlose Ghosna. Ten však řídí celou alianci Renault-Nissan, každodenní starosti Renaultu ovšem připadají na bedra jinému Carlosovi, a to Tavaresovi. Ten si od svého nástupu v květnu 2011 vedl neobyčejně dobře, když dosáhl dohody s odbory a mohl redukovat počet nadbytečných pracovních sil. Mimo to se mu povedlo i zmrazit růst mezd, díky čemuž je Renault v po prvním letošním pololetí v neočekávaném zisku. Je tak možná až s podivem, že značka ohlásila Tavaresův konec ve funkci.
Důvodem jsou podle tiskového prohlášení „další personální projekty“, na nějaké zahrádkaření ovšem pětapadesátiletý Portugalec rozhodně nepomýšlí. Již 14. srpna totiž Tavares v rozhovoru pro Bloomberg uvedl, že Ghosn hodlá zůstat ve vedení aliance i nadále a tudíž je pro něj daleko zajímavější možnost vedení amerických koncernů General Motors nebo Ford. Což je de facto již upečená věc, ačkoliv se prozatím neví, kterého výrobce nakonec Tavares povede.
Vedení americké automobilky si přitom bývalý COO (Chief Operating Officer) Renaultu nevyzkouší poprvé. Před svým příchodem do čela Renaultu totiž velel severoamerické divizi Nissanu. A i zde se mu povedlo přivést firmu k zisku (opětovně za pomoci snížení personálních nákladů a redukce pracovních dnů z pěti na čtyři). Francouzi tak mají čeho litovat, zatímco u GM či Fordu již větří zisk.



Carlos Tavares se Renaultu postaral o zisk. Nyní má zázraky dělat ve Fordu či GM
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva