Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výsměch tradicím BMW si vyšlápl na široce obdivované Porsche, výsledek je pozoruhodný
3.11.2022 | Petr Prokopec
Když dva dělají totéž, nemusí být výsledkem to samé. A když dva dělají něco úplně jiného? Pak se naopak mohou dopracovat k velmi podobným výsledkům, jak ukazuje srovnání M4 CSL s 911 GT3 Touring.
BMW M3 CSL generace E46 je bezesporu jednou z největších mnichovských legend. Automobilka sice toto provedení nabídla pouze s šestistupňovým automatem SMG, software převodovky však doznal mnoha změn a tak přeřazení zabralo 80 milisekund. Mnohem podstatnější nicméně byla dieta, kterou kupé prošlo. Oproti výchozí M3 zhubl tento stroj o 110 kilogramů na 1 385 kg. Hmotnost byla navíc rozložena mezi obě nápravy v poměru 50:50, v kombinaci se změnami na podvozku a v motorovém prostoru tak M3 CSL bylo dokonalým nástrojem na okruhy i okresky.
Přesunout se můžeme do letošního roku, kdy se populární trojice písmen po mnoha letech vrátila. Nikoli však již v souvislosti s BMW M3, místo toho byly veškeré výše popsané změny aplikovány na kupé M4 (které si ovšem dříve též říkalo M3). I tentokrát došlo na dietu, a to 109kilovou. Problémem však je, že z kdysi štíhlých atletů se staly spíše nasteroidovované obludy. S útlým řidičem na palubě tak nové CSL váží 1 700 kg, což je zkrátka strašně moc a auto jsme mohli označit jen za výsměch tradicím.
Tento stroj není přeborníkem na nic, tím méně pak ve zrychlení na stovku, které kvůli pohonu pouze zadní osy zvládá za 3,7 sekundy, což je horší čas než v případě regulérního M4 s pohonem všech kol, a to i přes nižší výkon (510 vs. 550 koní). Přesto právě tento stroj vyzval na sprint Porsche 911 992 GT3 Touring, které je v podstatě určeno stejné zákaznické skupině, jde na to ale úplně jinak. V Zuffenhausenu se rozhodli zůstat věrni kořenům, a tak čtyřlitrová pohonná jednotka zůstává atmosférická, přičemž spřáhnout s ní lze i manuál. Tím sice vůz na videu zjevně nedisponuje, nicméně s o to větší měrou svému soupeři zatápí. Ač totiž disponuje „jen“ 510 koňmi, na stovce je překvapivě dříve (3,3 s versus 3,7 s).
S přibývající rychlostí pak sice M4 začíná mít navrch, ovšem jen o fous. Kilometr s pevným startem tak zvládá za 20,3 sekundy, zatímco GT3 je o desetinu pomalejší. Za tím kromě zjevně lepší převodovky stojí i nižší hmotnost, dle oficiálních parametrů totiž Porsche bez řidiče na palubě váží 1 435 kg, tedy o metráky méně než BMW. To je již podstatný rozdíl, který ve sprintu zvládlo vymazat jen turbodmychadlo a jím produkovaný vyšší točivý moment (650 Nm vs. 470 Nm).
Výsledek je to pozoruhodný, na okruhu se ale karta obrací, pro BMW velmi krutě - ve srovnání stejného média s použitím stejných pneumatik (Michelin Pilot Sport Cup R) byla 911 GT3 na trati v Magny-Cours téměř o 3 sekundy rychlejší, což je na relativně krátké trati (při časech 1:20.10 vs. 1:17.18) rozdíl několika tříd. Pro dnešek už jen dodáme, že BMW si za M4 CSL účtuje 4 685 200 Kč, zatímco u Porsche musíte v případě GT3 Touring nechat minimálně 4 924 306 Kč. Za stejné peníze vám pak automobilka ze Zuffenhausenu prodá i „standardní“ GT3, tedy variantu s křídlem, která svůj potenciál dává více najevo.



M4 CSL sice v přímém směru svého soupeře „vykleplo“, ovšem jen velmi těsně. Při srovnání na okruhu dostalo pořádně za uši, kvůli své vysoké hmotnosti tak zůstává zklamáním. Foto: BMW
911 GT3 Touring oproti tomu boduje, reálně je totiž na stovce rychleji, než naznačují oficiální parametry. A na okruhu jasně dominuje. Foto: Porsche
Zdroje: Motorsport Magazine@YouTube
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před hodinouPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před hodinouPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 2 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 4 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 5 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva