Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vzácná Ferrari 250 GT SWB a 275 GTB/4 jsou k mání, sběratel je odkázal charitě
7.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Richard Colton, sběratel Ferrari, měl strach z moře. Proto jeho rodina věnovala charitě zachraňující trosečníky dvě velmi cenná Ferrari z pozůstalosti.
Příspěvky na charitu jsou relativně běžnou věcí, zejména jste-li multimilionáři. Některé hollywoodské hvězdy na dobročinné účely posílají ohromné sumy. Nestává se ale, aby z dědictví po sběrateli automobilů byly dva z velmi vzácných a ceněných vozů charitě darovány. Právě to ale následovalo po smrti Brita Richarda Coltona, dlouholetého sběratele vozů Ferrari.
Royal National Lifeboat Institution (RNLI) je dobročinná organizace, která podle informací na svém webu zachraňuje trosečníky u pobřeží Britských ostrovů. Richarda Coltona prý moře „znervózňovalo” a snad proto právě tato charita dostala takto velký dar, podle mluvčího Jamese Oxleyho největší, jaký kdy obdržela. Obě auta budou prodána v aukci 14. října a charita doufá, že za výtěžek pořídí dvě nové lodě.
A co to konkrétně Coltonova rodina charitě darovala? Červený stroj je Ferrari 250 GT SWB z roku 1960. Je to druhé vyrobené 250 GT SWB s volantem vpravo vůbec a je ve specifikaci semi-competizione, což znamená samosvor mezi zadními koly, dvanáctiválec naladěný na 280 koní, lepší převodovku a větší nádrž. Očekává se, že v aukci vynese jeho prodej přes 5 milionů liber (180,8 milionu korun).
Stříbrný vůz je model 275 GTB/4, tedy čtyřvačková verze modelu 275 GTB, a byl vyroben v roce 1967. Hlavním rozdílem oproti GTB je rozvod DOHC; celkem jsou tedy v motoru vačkové hřídele čtyři a odtud také označení GTB/4. 3,3litrový dvanáctiválec v tomto voze má 300 koní a maximálka je 266 km/h. Je to o něco méně vzácný a tedy i méně drahý kousek ve srovnání s 250 GT SWB, i tak se ale dá očekávat, že přinese do kasy RNLI pořádnou sumu.












Červené Ferrari 250 GT SWB se údajně může prodat za 5 milionů liber
Stříbrná 275 GTB/4 asi přinese menší peníze, ale také nebude levná
Zdroj: Classic And Sports Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 6 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 8 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 9 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 11 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva