Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá
15.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Klienti britské značky Rolls-Royce očividně žádným baterkami poháněným modelům nefandí a nenechají si sáhnout ani na dvanáctiválce.
Byla to otázka v přepočtu za padesát sedm milionů korun. Stačilo ji jen položit včas. Místo toho se Rolls-Royce začal vyptávat svých zákazníků na jejich zájem o elektromobily až potom, co za tyto peníze jeden s názvem 102EX postavil a představil na loňském ženevském autosalonu. Že to nebylo moc chytré rozhodnutí, si v automobilce uvědomili až posléze.
Po premiéře vozu Rolls-Royce uspořádal turné. Baterkami poháněný Phantom předvedl více než pětistovce nejlepších klientů, výsledek však těžko odpovídal očekávání. „Reakce byly rozporuplné,“ řekl pro americký magazín Car and Driver Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva a šéf firmy. Lidem se líbila akcelerace a naprosté ticho, jenže představa osmihodinového nabíjení z třífázové nabíječky a až dvacet hodin z běžné zásuvky při dojezdu 200 km byla pro ně naprosto neakceptovatelná.
Spousta zákazníků ale bylo mnohem nekompromisnějších. „Řekli nám to jasně - ,nezahrávejte si s dvanáctiválcovými motory‘,“ prozradil Torsten Müller-Ötvös na newyorském autosalonu, čímž chtěl říci, že menší motory nepřipadají pro majitele vozů Rolls-Royce do úvahy. „Je to jejich svatý grál a milují jej,“ potvrdil nejvyšší boss.
Zjištění, že o elektromobily a downsizing prakticky nikdo nestojí, vyšlo Rolls-Royce celkem jistě na mnohem více než oněch šedesát milionů korun, za ty možná obkroužil svět s prototypem 102EX. Marnotratnost? Dost možná. Britové se však alespoň zeptali. Zákazníci běžných značek jsou ale dnes stavěni před hotovou věc, ať se jim to líbí nebo ne - na výběr je motor „downsizovaný”, nebo žádný.






Stačilo se zeptat dříve a miliony liber za prototyp 102EX by zůstaly doma. A možná stačilo jen myslet, elektromobily jsou dnes s ohledem na možnosti akumulátorů v této třídě aut stále mrtvým konceptem.
Zdroj: caranddriver.com , autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před hodinouVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 2 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 4 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 5 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB