Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
10 nejšílenějších příplatků posledního Ferrari. Desetitisíce Kč i skoro za nic
23.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pokud si zákazníci Škody při koupi Fabie notují „Já na to mám”, pak u Ferrari by museli zvolit jinou píseň. Celou cenu auta by tu propálili na pár nesmyslech.
Ferrari je pojem sám o sobě. Jeho auta nemusí mít nejlepší akceleraci, maximální rychlost nebo časy na okruzích, přesto vedle ostatních supersportů vyčnívají. Může za to historie psaná rukopisem Enza Ferrariho, jenž svůj život obětoval budování značky s jedinečnou aurou. Každý model z Maranella překypuje charismatem, který přitahuje zákazníky všech věkových skupin. Jsou mezi nimi závodní jezdci dychtící po rychlosti, ale také klidní výletníci. Všichni mají možnost si přizpůsobit nové Ferrari podle svých potřeb a hodně toho využívají. Podle toho pak vypadají ceny některých příplatkových prvků.
Vstupním modelem do stáje italského hřebce je odnedávna Ferrari Portofino s přeplňovaným motorem 3,9 V8 o výkonu 441 kW (600 koní) v maximu 7 500 ot./min a 760 Nm při 3 000 ot./min. Základní verze pro italskou stáj znamená zrychlení na 100 km/h za 3,5 vteřiny a nejvyšší rychlost přes 320 km/h. Z takových čísel se točí hlava a mdloby mohou přijít také během objednávacího procesu, neboť u Ferrari ani „nejlevnější” neznamená „levný”.
Ceníková cena vstupního automobilu mezi smetánku startuje za hranicí čtyř milionů korun, konečné číslo naskočí po konfiguraci všech doplňků, které dovedou výslednou cifru pěkně nafouknout. Ukážeme vám příplatky, nad kterými zůstává rozum stát nejvíce. Jsou vesměs nesmírně drahé vzhledem ke své reálné hodnotě nebo úplně a vybrali jsme jich deset. Tady jsou seřazeny od nejlevnějšího po nejdražší podle aktuálního kurzu koruny.
10. Kuřácký balíček - 16 700 Kč
Kouření dávno vyšlo z módy, evropské státy včetně Česka brojí proti tomuto zlozvyku a nejraději by kuřáky vymýtily. Při řízení zatím, alespoň u nás, zákaz držet cigaretu neplatí. Pokud si budoucí majitel přeje zakouřit v novém Ferrari, za 16 700 korun k tomu dostane popelníček se zapalovačem. I u BMW a řady dalších prestižních značek je taková věc volitelnou výbavou zdarma. Možná italský způsob boje proti kouření...

9. Nestandardně zbarvený otáčkoměr - až 20 000 Kč
Analogový otáčkoměr dominující digitálnímu přístrojovému štítu je v dnešní době frajeřina sám o sobě, zvlášť když je cejchovaný do 10 000 ot./min. V kulatém krytu představuje hlavní prvek pracoviště řidiče sportovního automobilu a u Portofina si může zájemce o vůz nechat specificky podbarvit jeho podklad. Žluté provedení vyjde na 16 000 Kč, červené stojí stejný obnos. Bílé podbarvení anebo hliníkový nádech zvýší cenu na 20 000 Kč.
8. Hasicí přístroj - 22 600 Kč
Originální příslušenství pro případ, že by Ferrari zase někde v motorovém prostoru použilo nevhodné lepidlo, jak tomu bylo třeba u Ferrari 430, je také pozoruhodná věc, za kterou si můžete připlatit. Praktická, jistě, běžně ale podobnou koupíte za pár stovek - u Ferrari stojí skoro 23 tisíc.
7. Látkové koberečky s logem Ferrari - 27 800 Kč
Sedmou pozici mezi zvláštními příplatky za bláznivé ceny obsadily měkké koberečky. Cifra se dá těžko omluvit, marně se snažíme zjistit, kde se vzala taková částka. Možná tím, že mají na sobě vyšitého koníka? Slušný rozmar.
6. Barevné brzdové třmeny - 31 300 Kč
Hezký doplněk vnějšího vzhledu. Správně zvolenou barevnou kombinací třmenů s lakem karoserie lze zvýraznit pozitivní dojem jakéhokoliv automobilu. Problém jsou velká kola a malinké svítivé brzdiče utopené za rozměrnými disky, to ale není tento případ. Cena přes 30 tisíc korun za lakování třmenů ale trochu problém je...
5. Sklopné opěradlo zadního sedadla - 34 800 Kč
Možnost sklopit sedačky se zjišťuje snad v každém testu běžného vozu, u Ferrari to asi nikoho nenapadne. Portofino tuto možnost nabízí, ovšem ne zdarma, přijde na solidně přehnanou částku. Pokud si připlatíte, zvládnete s Portofinem odvézt i velkou televizi, dost možná za nižší cenu než ono sklápění.
4. Barevná mřížka předního nárazníku - 34 800 Kč
Stejnou cenu jako za sklopné zadní opěradla si prodejce vyžádá za alternativní provedení přední mřížky chladiče. Vzhled přední masky definuje aplikace lesklého nebo černého chromu, na kterém je přilepena stříbrná silueta vzpínajícího se koníka.
3. Karbonový držák nápojů - 52 200 Kč
Dalším z bláznivě drahých věcí je držák na pití za 52 tisíc korun. Karbonový prostor na uložení lahve je mezi zmíněnými příplatky asi nejpodivnější. Někteří ale mohou tuto cenu kvitovat, neboť do starší Berlinetty si srovnatelnou odkládací schránku z uhlíkových vláken mohli zákazníci nechat dodat dokonce za asi 70 tisíc korun. Takže vlastně zlevnila, teď vám Ferrari pití podrží o 18 tisíc levněji.
2. Apple CarPlay - 87 000 Kč
Za volant telefon údajně nepatří, ale člověk si bez něho těžko dovede představit život. Umožnění nerušeného používání iPhonu prostřednictvím palubní dotykové obrazovky stojí kopu peněz. Přitom tuto alternativu telefonování mnohé podstatně lacinější vozy nabízí ve standardní výbavě.
1. Přední kamera - 125 300 Kč
Vrcholem mezi „nesmysly” je přední parkovací kamera za 125 tisíc. Ve Ferrari moc dobře vědí, co si mohou dovolit, jinak by nemohli napsat do katalogu takové věci. Dokud budou zákazníci sypat peníze z rukávu, nic se nezmění - reálná cena této věci bude sotva setinová...
Další oficiální fotografie nového Ferrari Portofino
Individuální doplňky pro Ferrari Portofino umí ve výsledku pozměnit sériové auto, ale také drahé příplatky pěkně pohnou s konečnou prodejní cenou
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 11 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
dnesKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch