Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní
13.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Už motor V10 v řadě 1 je dost velká kuriozita, však přes 500 k musí stačit. Ne však každému, tento sleeper jich má rázem plných 750.
Pamatujete si na desetiválcový hatchback BMW řady 1, který dostal od svých autorů označení 150i? Měl atmosférický motor o pěti litrech objemu, jednotku S85B50 z BMW M5 E60. Úžasný motor, možná ne svou spolehlivostí, ale vším ostatním ano - objem, otáčky, výkon, ovladatelnost, zvuk, tím vším dodnes fascinuje. A atmosférické plnění tu je jednou z klíčových vlastností, nástupce už dostal turba a leccos z výše zmíněného mu vzal.
Jenže přirozené plnění je také limitem po stránce výkonu, protože sám motor si „natáhne” do válců jen určité množství vzduchu. A podle toho můžete dodat palivo a mít určité množství výkonu. Firma KJ-Performance, která ho postavila, se tedy pustila do instalace přeplňování. Pod kapotu putoval „bi-kompressor” od tunera G-Power. Je to přesně to, na co to vypadá - dva kompresory, každý plnící vzduchem jednu řadu válců.
Auto bylo dosud až na zvuk a možná kola docela dobrým sleeperem, zkrátka nikdo moc netušil, co za sílu se skrývá pod kapotou. Rozluštit registrační značku SR-PS507 jako počet koní, 507, není na první pohled jednoduché a jedničkové BMW není tak vzácné. Vzhled není změněn moc, ovšem pokud uzřete dvě díry v kapotě překryté jen síťkou, nebudete pochybovat, že tohle není obyčejná řada 1. Zejména, když jsou kompresory dírami vidět.
Výsledek je úctyhodných 750 koní, které na kola dále putují přes sedmikvalt SMG a zadní nápravu z M3 E92. Dá se také odhadovat, že hmotnost se z původních 1 590 kg s rozložením 55:45 na přední:zadní nápravu příliš nezměnila. Kompresory jistě něco váží, ale kdybychom hovořili v tunách, stále by se dalo zaokrouhlit na 1,6.
Jak to vypadá za jízdy, se můžete podívat na posledním videu. Pochází z nedávných závodů Rolling50 Deutsche Meisterschaft, v podstatě mistrovství Německa ve sprintu na čtvrtmíli s letmým startem v rychlosti 50 km/h. Klání bylo pořádáno na testovacím rychlostním oválu Dekry na Lausitzringu a jak už to v dubnu bývá, pršelo.
750 koní na zadní nápravě není v dešti žádný med, když chcete auto dostat co nejrychleji do cíle. Konkrétní výsledky neznáme, ale troufneme si odhadnout, že byť sériová 911 Turbo S musela nad 150i G-Power - tak se tenhle stroj teď jmenuje - mít navrch. Jak to vypadalo a že měl řidič plné ruce práce, i když chtěl jet jen rovně, ukáže video.
Také předvede zvuk tohoto stroje, ale nejen jeho - okolo 0:35 si můžeme poslechnout výfuky Akrapovič na také přeplňované M3 E90, dalšího vozu z dílny KJ-Motorsport. Jednoduše řečeno - je to aurální porno. V10 zní ale také krásně, takže posouzení zvuku necháme na vás. Podívejte se na výsledek na fotkách i videu, toto se vážně jen tak nevidí...









Tohle BMW má 750 koní z pěti litrů objemu






























K původním fotkám 150i ještě bez kompresorů...





... můžeme přidat hrstku novějších
Na mokru si tak vysoký výkon a pohon zadních kol u auta klasické koncepce až tak netykají, i tak je představení 150i s kompresorem působivé
Ne že bychom podporovali výběr vánočního stromku v lese s pilkou v ruce, ale když vás pak honí ten s těmi zahnutými zuby nahoru, tohle auto je dobrý stroj pro únik
Zdroj: KJ Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
