Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud se vám dnešní BMW nelíbí, ani vás nebaví a přesto chcete BMW, můžete sáhnout po krásné E9 CS a vnuknout ji techniku ostré M5 E39.
Existuje spousta lidí, pro které jsou starší BMW vizuálně mnohem přitažlivější než ta nová. A existuje ještě více těch, kterým se současná BMW nelíbí pro jejich techniku, která z nich dělá stále méně řidičské stroje. Pokud patříte mezi takové a zároveň si myslíte, že automobilka byla technicky na vrcholu někdy před 10 až 20 léty a nepohrdnete tehdejšími motory, podvozky a částečně i elektronikou, existuje způsob, jak to všechno zkombinovat. Německá firma MKO se pustila do přesně takového projektu - skloubila elegantní karoserii modelu E9 3.0 CS ze 70. let, předchůdce řady 6 E24, s mechanikou modernější, ale ne zcela moderní M5 E39.
Není tu jen osmiválcový motor S62, ale úplně všechno, tedy manuální šestikvalt, zavěšení kol i kola samotná, brzdy, elektronika, klimatizace a dokonce i interiér, nebo aspoň jeho velká část. Zde je možno vidět výhodu např. v přítomnosti airbagů, z hlediska estetického ale působí tlustý volant a masivní palubní deska dost nepatřičně a radši bychom zachovali sériovou kabinu.
Zvenčí však na karoserii vytvořené studiem Karmann neproběhly téměř žádné změny, snad až na úpravu blatníků pro větší kola či zabudování výfuku o čtyřech koncovkách. Dokud se tedy neznalé oko nepodívá dovnitř, jen máloco dává tušit přítomnost 4,9litrového atmosférického motoru, který produkuje okolo 400 koní a 500 Nm.
Tento stroj je v podstatě křížencem obou zmíněných automobilů. Vznikl postupným namontováním karoserie E9 na šasi a mechaniku E39, ne „pouhým” zabudováním komponentů z E39 do staršího auta. Samozřejmě muselo být obé upraveno, protože BMW řady 5 E39 je docela velké auto a naopak E9 CS zas tak velké není, rozdíl např. v rozvorech je asi 20 cm a v délce asi 12 cm.
Je to jistě zajímavý stroj, který sice jako historický automobil registrovat nepůjde, nemá-li člověk ty správné známé, a někteří puristé budou prskat. Svému majiteli však bude určitě působit obrovskou radost, a to ať už po otevření vrat garáže jen pohledem, či na silnici atmosférickým osmiválcem, manuálním šestikvaltem a podvozkem BMW M5. My jsme pro, z historie BMW mnoho lepších kombinací „vytřískat” nelze...







Moderní palubní deska to trochu kazí, jinak je však tato E9 CS téměř perfektní
Zdroj: CarBuildIndex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Bizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
před 7 hodinami
Němci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
před 9 hodinami
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 10 hodinami
Šéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včera
Motor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.21. 23:58 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 21:13 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
