Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit
11.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První Z4 vyjížděla už z továren BMW ve verzi, kterou by leckdo označil za přemotorovanou. Tato má motor ještě 2,5krát větší. A může být vaše.
Když se řekne BMW Z4 E85, tedy první generace tohoto stroje, každému nadšenci hned vytane na mysli verze M Coupé - tak trochu ďábelský stroj, který si svou pozici dokáže obhájit i vedle technicky spřízněné a přitom praktičtější M3 E46. Zaujme především tím, jak je malý a jak velký motor přitom hostí - řadový šestiválec o objemu 3,2 litru umístěný vpředu podél působí jako něco, co se ideálně hodí pod velmi dlouhou kapotu. Hodí se tam, vskutku, je to dechberoucí auto, které se za pár let bude v aukcích prodávat za sedmimístné částky. Ale ideálně? O tom by se dalo diskutovat.
Na fotkách vidíte stroj, který na první pohled vypadá jako něco méně než M Coupe. Původně to totiž byla verze s motorem 3,0si o výkonu 195 kW (265 koní), s nímž se Z4 Coupe též prodávala. Vůz sice dostal nárazníky eMka, z detailů ale znalí poznají, že tohle tovární M není. Takže je to něco méně, verze s třílitrem hrající si na něco, co není? To ani omylem, je to ještě mnohem víc.
Tento vůz se totiž jednoho dne potkal s Dodgem Ram SRT-10, ano, tím úchylným pickupem, který hostil techniku Dodge Viper. A pokud jste ve škole neflinkali biologii, víte, že malé zet-čtyřky s korbičkou z toho nevzešly - výsledkem se stala Z4 s motorem 8,3 V10 z Viperu, která je prý jediná taková na světě. Slyšet už jste o ní mohli, teď si ji ale můžete také koupit a i když vám nepotvrdíme, že na světě není druhé, že jde o aktuálně nejšíleněhjší silniční vůz k mání. nemáme nejmenší pochyby.
A slovo „silniční” raději zdůrazníme. I když tato Z4 uvnitř nevypadá se svým mohutným, navíc žlutě lakovaným vyrámováním a spartánskou výbavou příliš pohostinně a jasně připomíná, že nejvíce se tomuto stroji bude líbit při jízdě bokem, má přes veškeré provedené úpravy schválení pro provoz v Německu a tedy i u nás. To je patrnější při pohledu zvenčí, který ukáže nejen část německé registrační značky, ale také vcelku sériový vzhled - černě lakovaná kola jsou originální a krom žlutého prosvítajícího rámu vám „nebude hrát” tak akorát velké brzdy s šestipístkovými třmeny z Audi R8.
Ty se tu uplatní velice snadno, neboť vůz ve svých útrobách skrývá opravdový klenot, nejúspěšnějšího uprchlíka před downsizingem, motor 8,3 V10. Disponuje v tomto případě výkonem až 550 koní a točivým momentem nejvýše 750 Nm (90 % je prý dostupných od 1 500 ot/ min, který posílá na zadní kola přes šestistupňový manuál Tremec T-56. I přes obří motor na přídi si přitom zachovává relativně nízkou hmotnost a její solidní rozložení - prodávající udává 1 398 kg (na váhách můžeme vidět jen o málo více, ovšem s 15 litry benzinu) s rozložením 51 % na předku a 49 % na zadku.
Majitel a strůjce vozu v jedné osobě říká, že stroj lze nejlépe popsat jedním slovem: brutální. Krom motoru, brzd a rámu se navíc může chlubit i na míru ušitým výfukem s klapkou, která zůstává zavřená do 3 800 ot./min a pak nechá projevit zvuk, který „koresponduje s jízdním projevem”. Umí být také stále otevřená, to ale lze prý jen na okruzích bez hlukových limitů.
Po stránce praktičnosti jde stále o dvoumístné auto se slušným zavazadelníkem, i když velkou část ho zabrala zadní část výrazného vyrámování. Jak jede, netušíme (asi brutálně?), autor ale říká, že možnosti úprav nejsou vyčerpány. Hmotnost lze snížit až k 1 300 kg a výkon posunout kompresorem k 700 koním, prý pak ale bude těžké obhájit schválení vozu pro silniční provoz, které má - ruku na srdce - své velké kouzlo.
Pokud vás tato Z4 okouzlila (a že bychom se nedivili), k mání je v Německu za cenu 49 500 Eur (nebo vyšší nabídku) na eBay. To znamená 1,33 milionu Kč, což pochopitelně není málo peněz, na tak brutální unikát nám to ale nepřijde jako přemrštěná cifra. Tedy pokud někdo nenabídne více - v době psaní tohoto článku, ovšem na samém začátku aukce, se zatím nenašel nikdo...
Díky za tip a fotky, Eiky!















Není to tak úplně sleeper, nemá k němu ale daleko. Šílenější auto na prodej každopádně abyste pohledali
Obrázky ze stavby ukáží, jak moc místa zabírá v autě motor s převodovkou. Výfuk je umělecké dílo
Hmotnost vozu je rozumná, rozložení skoro ideální (zde s 15 l benzinu)
Ano, tento vůz byl používán jako driftovací mašina, bez polepů sponzorů mu to ale sluší víc
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 57 minutamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan