Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Extrém pro extrém: takhle probíhá servis Porsche Carrera GT
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle je jedna z mála příležitostí podívat se Carreře GT dokonale pod sukni. Ukáže i spojku nebo sedla ventilů svého úžasného desetiválce.
Když si člověk koupí supersport, je potřeba počítat s většími nároky na servis. A to ať už z hlediska času, který vůz stráví napůl rozebraný, nebo z hlediska peněz, které takové zásahy budou stát. Porsche Carrera GT je rozhodně z jedním z takových strojů, i kdyby to mělo být jen kvůli keramické spojce nebo karbon-keramickým brzdám. Jsou tu ale také další věci, které je u něj potřeba hlídat.
Standardní servisní interval je jeden rok nebo 15 tisíc kilometrů s tím, že podle stylu jízdy a prostředí je potřeba něco dělat častěji - třeba vyměňovat vzduchové filtry. Pak tu jsou také věci, označené jako „malý” nebo „velký” servis, které se provádějí v různých časových intervalech a střídá se malý s velkým, pochopitelně.
U téhle červené Carrery GT byl zrovna čas na onen velký servis a mechanik se s majitelem dohodl na tom, že celý postup nafotí a stručně popíše. Díky tomu, a také díky zveřejnění na internetu, vidíme, co všechno onen velký servis znamená - a je toho vážně hodně. Tenhle konkrétní servisní zásah ovšem nebyl „jen” velkým servisem, také se měnila spousta dalších věcí, která v seznamu pro velký servis nejsou.
Motor ale musí v každém případě ven, aby se seřídily ventilové vůle - na „hydroštely” zapomeňte. V tomhle případě do motoru putovaly i nové vačkové hřídele, a to z důvodu odlupování kousků kovu z vaček. Očividně to není ojedinělý problém, zejména u prvních vyrobených kusů, protože cenu tohoto zákroku platilo Porsche, nikoliv majitel této Carrery GT. Není to levná věc - bez práce údajně asi 17 tisíc dolarů (413 tisíc korun).
Také sem byly namontovány nové přední tlumiče, kvůli čemuž se musí odmontovat celá přední část karoserie. Spousta práce, to ano, ale zase se můžeme podívat na karbonové šasí Carrery GT. A ostatně, i na ty tlumiče Sachs je nádherný pohled. Měnilo se také těsnění u spojky, které netěsnilo dobře. A samozřejmostí je dotahování každého šroubu přesně na specifikovaný moment, proto jsou červeně poznačeny, aby bylo vidět, které už jsou dotaženy a které ne.
Motor dostal nové zapalovací cívky, protože ty u Carrery GT prý také rády praskají, a pak už zbývalo „jen” ho očistit, kde bylo třeba, a namontovat zpátky do auta. Byla také seřízena geometrie a auto bylo ručně umyto a vyleštěno. A my se na celý proces můžeme podívat na 62 fotografiích - dokumentují spoustu práce, ale opravdu krásné...






























































Tenhle servis Carrery GT se dá označit za extra velký
Zdroj: Rennlist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejčtenější články
 Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
 2.10.2025
 Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
 2.10.2025
 Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
 2.10.2025
 Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
 2.10.2025
 Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
 2.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter