Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie
5.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U Ferrari jsou na příplatky nesmyslné svou povahou či cenou experti, někdy ale museli dosáhnou vrcholu. Stalo se to roku 1998 u modelu 550 Maranello.
Ferrari 550 Maranello asi nemusíme nějak zvlášť připomínat. Tenhle dvoumístný grand tourer s dvanáctiválcem se vrátil ke klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy po mnoha letech od konce výroby modelu 365 GTB/4 Daytona, když v roce 1996 nahradil poněkud zpackané F512 M.
Byl pochopitelně velmi rychlý, zvládl 320 km/h, ale byl také luxusní, jak se na takovéhle Ferrari sluší. A mimo mnoha různých, často svérázných či až absurdně drahých příplatků, které k Ferrari patří stejně jako vzpínající se koník, měl také jeden, který byl dokonale nesmyslný. Byl tak luxusní a zároveň tak zbytečný, že ho v 90. letech mohlo nabídnout snad jen Ferrari.
Hovoříme o ochranném rámu za hlavami posádky, ale ne tak přímo o něm, jako o faktu, že bylo možné si ho nechat potáhnout kůží v barvě zbylého čalounění. Dává smysl, že auto, které zvládne 320 km/h, může mít ochranný rám pro případ nehody, ale fakt, že takovou ryze funkční věc převzatou ze světa závodních strojů automobilka nabídne v podobě, která hraje na luxusní strunu, je opravdu fascinující. Dá se čekat, že v autě jako Ferrari nenajdete takový prvek v podobě orezlých trubek, ale kůží čalouněný rám? To je jak vyrazit do kravína s chromovanými vidlemi v alcantaře.
On už sám ochranný rám v autě tohoto typu působí zvláštně, však GT je auto na rychlé přesuny v běžném provozu, ne řádění na okruhu nebo okreskách. A pokus zabalit jej do kůže, aby to nevypadalo zase tak nepatřičně, tomu spíše jen nasadil korunu. Navíc to byl jediný prvek, který se sem tak trochu nehodil - tím druhým byly čtyřbodové bezpečnostní pásy, které jste si mohli objednat ke sportovním sedačkám.
Ochranný rám byl původně nabízen ke dvěma speciálním edicím 550, „Michael Schumacher” a „World Speed Record”. Edice World Speed Record, WSR, obsahovala 33 aut a byla postavena přesně podle auta, které získalo v roce 1998 rekordy v průměrné rychlosti na 100 km, 100 mil a jednu hodinu a právě všech těchto 33 aut mělo onen rám.
Je však dost dobře možné, že jste si rám mohli koupit i do „normálního” Maranella; u sedaček se čtyřbodovými pásy tomu tak údajně bylo. Pokud je nám známo, ono rekordní auto mělo nad rámec běžného katalogu příplatků jen závodní palivovou nádrž. Nejpodstatnějším přídavkem byl vylepšený podvozek v rámci handling paketu Fiorano, ale i ten byl v běžném katalogu.
550 Maranello vzniklo ve zhruba třech tisícovkách kusů, než v roce 2002 přišla na trh jeho faceliftovaná verze, 575M Maranello. Kolik z nich mělo onen rám či sedačky, není přesně známo, ale občas se některý z kusů objeví v prodeji. Dva takové si můžete prohlédnout níže, jeden má rám v červené, druhý v černé kůži...

Tohle je opravdu kabina silničního 550 Maranello. Všimněte si pásů a rámu





















Maranello „World Speed Record” se od „běžného” příliš nelišilo, ale všimněte si, že na některých fotkách je rám vidět
Zdroje: Jalopnik, Silverstone Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
