Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie
5.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U Ferrari jsou na příplatky nesmyslné svou povahou či cenou experti, někdy ale museli dosáhnou vrcholu. Stalo se to roku 1998 u modelu 550 Maranello.
Ferrari 550 Maranello asi nemusíme nějak zvlášť připomínat. Tenhle dvoumístný grand tourer s dvanáctiválcem se vrátil ke klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy po mnoha letech od konce výroby modelu 365 GTB/4 Daytona, když v roce 1996 nahradil poněkud zpackané F512 M.
Byl pochopitelně velmi rychlý, zvládl 320 km/h, ale byl také luxusní, jak se na takovéhle Ferrari sluší. A mimo mnoha různých, často svérázných či až absurdně drahých příplatků, které k Ferrari patří stejně jako vzpínající se koník, měl také jeden, který byl dokonale nesmyslný. Byl tak luxusní a zároveň tak zbytečný, že ho v 90. letech mohlo nabídnout snad jen Ferrari.
Hovoříme o ochranném rámu za hlavami posádky, ale ne tak přímo o něm, jako o faktu, že bylo možné si ho nechat potáhnout kůží v barvě zbylého čalounění. Dává smysl, že auto, které zvládne 320 km/h, může mít ochranný rám pro případ nehody, ale fakt, že takovou ryze funkční věc převzatou ze světa závodních strojů automobilka nabídne v podobě, která hraje na luxusní strunu, je opravdu fascinující. Dá se čekat, že v autě jako Ferrari nenajdete takový prvek v podobě orezlých trubek, ale kůží čalouněný rám? To je jak vyrazit do kravína s chromovanými vidlemi v alcantaře.
On už sám ochranný rám v autě tohoto typu působí zvláštně, však GT je auto na rychlé přesuny v běžném provozu, ne řádění na okruhu nebo okreskách. A pokus zabalit jej do kůže, aby to nevypadalo zase tak nepatřičně, tomu spíše jen nasadil korunu. Navíc to byl jediný prvek, který se sem tak trochu nehodil - tím druhým byly čtyřbodové bezpečnostní pásy, které jste si mohli objednat ke sportovním sedačkám.
Ochranný rám byl původně nabízen ke dvěma speciálním edicím 550, „Michael Schumacher” a „World Speed Record”. Edice World Speed Record, WSR, obsahovala 33 aut a byla postavena přesně podle auta, které získalo v roce 1998 rekordy v průměrné rychlosti na 100 km, 100 mil a jednu hodinu a právě všech těchto 33 aut mělo onen rám.
Je však dost dobře možné, že jste si rám mohli koupit i do „normálního” Maranella; u sedaček se čtyřbodovými pásy tomu tak údajně bylo. Pokud je nám známo, ono rekordní auto mělo nad rámec běžného katalogu příplatků jen závodní palivovou nádrž. Nejpodstatnějším přídavkem byl vylepšený podvozek v rámci handling paketu Fiorano, ale i ten byl v běžném katalogu.
550 Maranello vzniklo ve zhruba třech tisícovkách kusů, než v roce 2002 přišla na trh jeho faceliftovaná verze, 575M Maranello. Kolik z nich mělo onen rám či sedačky, není přesně známo, ale občas se některý z kusů objeví v prodeji. Dva takové si můžete prohlédnout níže, jeden má rám v červené, druhý v černé kůži...

Tohle je opravdu kabina silničního 550 Maranello. Všimněte si pásů a rámu
Maranello „World Speed Record” se od „běžného” příliš nelišilo, ale všimněte si, že na některých fotkách je rám vidět
Zdroje: Jalopnik, Silverstone Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB