Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jako had, který vždy odněkud vyskočí a uštkne: Ikonická Zmije se jako nová prodává i 7 let po konci výroby
6.1.2025 | Petr Miler
Jsou auta, která z hlav lidem nevymlátíte, ani když se hodně - a hodně dlouho - snažíte. Tomuhle stroji v podstatě čas dělá reklamu, neboť o jiném novém voze s motorem 8,4 V10 a manuálním řazením si dnes můžete nechat jenom zdát.
Už léta nezavadíte o reklamy, které by vám je nabízely, přesto je nemožné je přehlédnout v prodejních statistikách. Řeč je o autech, která se přestala vyrábět před mnoha léty, i tak zejména dealerům v USA, kde je zvykem kupovat nové vozy ze skladových zásob, zůstala (možná plánovaně a možná neplánovaně) v jejich inventářích. Ať tak či onak, vývoj automobilového světa znamenal pro tyto modely poněkud násilný konec ve výrobě, nikoli však konec jejich výskytu v prodejních statistkách.
V těch amerických se tak i za loňský rok objevilo několik zajímavých aut, která jsou symbolem časů dávno minulých. Tím nejzajímavějším je Dodge Viper, americká legenda s motorem 8,4 V10, jejíž výroba skončila v srpnu 2017 kvůli obtížné přizpůsobitelnosti vozu novým regulacím vyžadujícím použití hlavových airbagů. Přesto se i loni, tedy sedm let poté, stejný vůz vesele prodával dál s pomyslnou nulou na tachometru.
Veselí to samozřejmě nebylo velké, neboť v prodejních statistikách Dodge za loňský rok se objevil jeden prodaný vůz, jak si všimli kolegové z Carscoops. To znamená polovinu předloňského stavu, kdy se prodaly dva, ovšem zachování stejné bilance jako v roce 2023, kdy se prodal též jeden. To jsou docela stabilní prodeje... Pochopitelně žertujeme, ale vážně - už jediný prodaný kus je pozoruhodný fakt, který svědčí o tom, že chytří dealeři, vědomi si definitivního konce tohoto monstra, jistě posledního produkčního osobního auta s osmilitrovým motorem, si na sklad schovali pár kousků, aby je o pár let později prodali dráže než ve své době.
Za jaké ceny míří dnes ikonické Zmije do světa, není zcela jasné, nám pro potěchu stačí, že pořád dokážou odněkud vyskočit a uštknout některého z nadšenců. Ten loni omámený si jistě musel připravit řádově víc peněz než 90 495 dolarů (skoro 2,2 milionu Kč), na které tento vůz vyšel jako nový v době, kdy se ještě vyráběl.
Nejde ale o jediný pozůstatek starých časů, které loni koncern Stellantis poslal světa. Za zmínku stojí také Dodge Dart, docela obyčejné auto nevyráběné dokonce od roku 2016, které si též našlo jednoho kupce. Tady už zásoby zjevně dochází, v roce 2023 byly Darty prodané hned tři. A jistě se najdou i další, v předchozích letech jsme viděli dealery prodávat jako nové další dávno nevyráběné modely včetně třeba tuctového Chrysleru Town & Country nevyráběného od roku 2016. Na každé zboží prostě někde čeká kupec a není jen americká libůstka - k podobným „zombíkům” se brzy vrátíme i jinou optikou.










Dodge Viper ACR byl specialitou nabízenou v závěru éry posledního Viperu. Brutálně nejen vypadá, ale i jede, přesto musel skončit. I tak se loni, tedy 7 let po vyrobení posledního nového kusu, se prodal jeden vůz jako úplně nový. Foto: Dodge
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    