Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je BMW 7 E38 s 248 najetými km. Takové už uvidíte jen v muzeu
10.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle BMW za celý život jezdilo jen do servisu a na STK. Je poměrně drahé, je ale skutečně nové - druhé takové najdete snad jen v muzeu BMW.
Obdivujete eleganci BMW řady 7 E38? Lákají vás atmosférické motory pod kapotou této generace, které bylo možné spojit i s manuální převodovkou? Pak se obvykle musíte omezit na trh s ojetými auty, neboť výroba této generace sedmičky skončila v roce 2001. Má to své výhody, E38 se dají sehnat docela levně, však jsou to obvykle 20 let staré luxusní limuzíny a údržba bude nákladná. Jsou však i kousky v krásném stavu - a ten, který máme dnes před sebou, je jejich král.
Na tachometru má totiž pouhých 248 kilometrů. Není to překlep, tohle auto opravdu za celý svůj život nedojelo ani z Ostravy do Prahy. Vůz od roku 1997 jel na čtyři kontroly TÜV a na čtyři výměny oleje, to je všechno. Kromě toho jen stál v garáži. Má původní baterii i pneumatiky, a to obě sady - letní i zimní. Na těch letních nikdy neujel ani metr, jsou na nich ještě „špunty” z odlévání.
Samozřejmě tady bude pár věcí zralých na výměnu, pravidelný servis a technické kontroly ale dávají naději, že jich bude jen minimum. Výměnou za pár investic ale dostanete nové auto, které kdysi uhranulo i Jamese Bonda a dodnes zůstává atraktivní pro svou nenucenou eleganci bez zbytečných výstřelků i projevů agresivity.
Tento konkrétní kus je verze 740i, tedy provedení s 4,4litrovým osmiválcem o výkonu až 286 koní, který v tomto případě míří na zadní kola přes šestistupňový automat ZF. Nevypadá to jako dechberoucí technika, ale dynamika vozu ani dnes neurazí - stovka za 6,6 sekundy a elektronicky omezená maximálka 250 km/h nejsou hodnoty k zahození.
Ve výbavě je všechno, co by člověk mohl dnes potřebovat, snad až na Android Auto. A podle toho, jak moc jste zhýčkaní, vám může nebo nemusí vadit „jen” dvouzónová klimatizace a absence vyhřívání a chlazení zadních sedaček. Pochopitelně, tohle auto není zadarmo, ani zdaleka - jeho cena je 290 tisíc zlotých, tedy asi 1,8 milionu korun. Možná je to až trochu moc, ale ukažte nám dnes druhou takovou sedmičku mimo muzeum BMW...
<































































Tato 740i skýtá úžasnou možnost návratu do minulosti, levná ovšem není ani trochu
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 7 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 9 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 10 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan