Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025 | Petr Prokopec
Je to fascinující obrat, neboť tohle auto bylo zpočátku takovým fiaskem, že mnichovská automobilka po výrobě pouhých 252 kusů málem zkrachovala. Nyní je tím, co z majitelů dělá dolarové milionáře.
Pro řadu lidí je BMW 507 vůbec nejkrásnějším vozem, jaký kdy nosil logo mnichovské automobilky. Za jeho zrodem stál americký byznysmen Max Hoffman, který přesvědčil vedení značky, aby přišla s roadsterem, který vyplní mezeru mezi příliš drahým Mercedesem 300SL a levnými a mnohdy nepříliš výkonnými sporťáky od Triumphu či MG. A protože třícípá hvězda s Gullwingem zabodovala a jeho šťastnou ruku potvrdilo Porsche modelem 356 Speedster, BMW nakonec jeho nápad odsouhlasilo. Nemělo to dělat.
Auto provázel už složitý zrod. Techniku si vzal na povel Fritz Fiedler, tam problém nebyl, designem byl ale pověřen Ernst Loof. Hoffman ovšem jeho vizi nepovažoval za dostatečně atraktivní, a proto automobilka na jeho doporučení najala Albrechta von Goertze, který se postaral o vzhled, který známe dnes. V roce 1956 pak odstartovala výroba, přičemž u první série BMW přišlo se 110litrovou palivovou nádrží, která byla umístěna za sedadly. Jako taková ovšem omezovala objem zavazadelníku i místo v kabině, kterou navíc plnila pachem benzinu, zvláště při jízdě „nahoře bez“.
Celkově tedy v letech 1956 a 1957 vzniklo jen 34 aut, u druhé série pak BMW použilo menší 66litrovou nádrž, kterou již mohlo usadit pod zavazadelník. Jakkoli to ovšem jízdu s vozem zlepšilo, hitem se roadster 507 nestal. Když totiž Hoffman za zrod tohoto modelu lobboval, předpokládal, že bude stát zhruba 5 tisíc dolarů, načež by roční produkce mohla čítat 5 tisíc kusů. Jenže výrobní náklady byly natolik vysoké, že se vůz nakonec prodával za 10 500 USD.
BMW 507 tak rázem bylo dražší než Gullwing od Mercedesu, který se přitom zvládal rozjet až na 260 km/h a jako takový byl nejrychlejším produkčním vozem své doby. Oproti tomu soupeř z Mnichova nedokázal dosáhnout ani mety 200 km/h, jeho 3,2litrový motor produkující 150 navíc potřeboval 11,1 sekundy, než s posádkou zrychlil na stovku. I přes pár klientů z řad celebrit, mezi něž patřil i Elvis Presley, tak BMW 507 kvůli nezájmu málem přivedlo automobilku ke krachu.
Celkově mnichovští vyrobili 252 produkčních vozů plus dva prototypy, přičemž jeden sériový roadster se šasí č. 70185 byl před pár dny nabídnut na prodej v aukci Bring A Trailer. A již nyní, tedy necelý týden před koncem aukce, je zjevné, že se tu budou lámat rekordy. Zatímco ještě před pár dny byl nejvyšší příhoz 1 milion dolarů neboli 21,7 milionu korun, dnes jsme již na sumě 1,5 mil. USD (asi 32,6 milionu Kč). A za dalších pár dnů můžeme být ještě dál, tohle auto dnes dělá z majitelů boháče.
Z někdejšího fiaska se zkrátka v mezičase stala ikona vyhledávaná sběrateli. Nabízený kousek byl přitom vyroben v roce 1958, spadá tedy do druhé série přívětivější vůči majiteli. Byť příliš nepočítáme s tím, že nový vlastník nějak výrazně navýší aktuální nájezd 33 tisíc kilometrů. Pokud ale bude chtít vyrazit na výlet, může tak učinit velmi stylově, neboť součástí prodeje je také sada odpovídajících zavazadel. A aby toho nebylo málo, dostane i zmenšený modýlek vozu.
Samotný roadster továrnu opustil lakovaný bílou barvou, v roce 2012 se však v rámci výrazné renovace dočkal červeného odstínu. Před třemi lety pak znovu zamířil do servisu, kde kromě péče o karoserii a osmiválcové hnací ústrojí došlo také na přečalounění interiéru béžovou kůží. Kromě plátěné střechy pak nový vlastník může počítat i s hardtopem, který byl původně příplatkový. I u něj přitom v roce 2012 došlo na modernizaci, která mu přihrála slonovinovou barvu.


















BMW 507 je ikonou svého druhu, kvůli příliš drahé výrobě však vzniklo jen omezené množství aut. Každé z nich se proto nyní prodává za neskutečné a stále větší peníze. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroje: 1959 BMW 507 Series II w/Hardtop@Bring A Trailer, BMW
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 7 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 16:03 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 14:00 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch