Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lamborghini dál vyrábí traktory jako z jiného světa, mohou zdobit pokoje kluků
24.8.2019 | Mirek Mazal
Dát si na zeď pokoje plakát s Lamborghini vypadá jako jedna z přirozených voleb, jenže on to nemusí být supersport. I traktory stejné značky jsou designově a technicky výjimečné.
Příběh automobilky Lamborghini je dobře zdokumentován a stal se nejen v motoristickém světě obdivovanou legendou. Ferruccio Lamborghini byl horlivý automechanik a našel své štěstí v produkci traktorů. Poté, co si studovaný technik koupil první Ferrari, rozhodl se poradit s Enzem Ferrari o několika chybách, které na autě našel. Il Commendatore připomínky odmítl a s italským temperamentem sobě vlastním Ferruccia odbyl. Ten se vrátil domů, nedostatky vlastnoručně opravil a natruc si založil dnes ikonickou automobilku.
Přestože se značka hodně soustředila na nové odvětví vývoje sportovních vozů, nikdy nepřestala vyrábět traktory. Měly a mají pověst jedněch z nejlepších a zemědělci dodnes jezdí ve strojích Lamborghini Trattori, i když se struktury vlastnictví dávno změnily. Sídlo traktorové divize bylo pod taktovkou nového majitele přesunuto do městečka Treviglia, kde z linky dále sjíždí kvalitní technika ověnčená slavným jménem.
Podnik má za sebou dlouhý vývoj propletený různými událostmi, všechny nástrahy však překonal, a tak se nyní prosperující firma může prezentovat širokou škálou modelů včetně těch speciálně navržených pro různá použití. Současný sortiment společnosti odráží originalitu supersportovních automobilů, třebaže přímé spojení s nimi dávno chybí.
Nahlédnutím do italského katalogu jsou vidět rozdíly od pracantů ze stájí New Holland nebo Massey Ferguson. Styling z jihu se vyznačuje agresivními tvary s výraznými liniemi, ostrými světlomety a mřížkami připomínajícími zobák orla. Čím menší je traktor, tím více prý získává obratnosti ve stísněných podmínkách. Typickou barvou je bílá s černými doplňky.
České zastoupení Lamborghini Trattori zmiňuje 13 dostupných verzí rozdělených podle vhodného doporučení k rostlinné výrobě, živočišné výrobě, sadařství či vinařství a do komunálního sektoru. Nejmenší nese typové označení Ego, dále pokračuje Rf Trend, Crono, Rekord, Rf Target, Spire F Vrt, Spire F Target, Spark Vrt/Ps, Spire F. Spire S/V, přes Strike, Spark Vrt/Ps/Rcshift po největší Mach Vrt. Jazykolamy značí různorodé technické údaje nastavené podle využití té které mašiny.
Základní Ego v nejmenší variantě 35 má výkon 28,5 kW (39 koní) a 86 Nm z čtyřválcového motoru o objemu 1,5 litru. Proti vstupnímu typu je na opačném spektru Mach Vrt 250 s 6,1litrovým šestiválcem dávající 181 kW (246 koní) a zásobu 1 600 Nm točivého momentu. Odvar proti mnohasetkoňovým silničním sporťákům, přesto jde o technicky vizuálně úchvatné stroje. Tak moc, že by snadno mohly zdobit pokoje nadšených chlapců stejně jako silniční Lamba.
Podobně jako automobilka spadá pod německý koncern Volkswagen, výrobce traktorů vlastní společnost SDF neboli SAME Deutz-Fahr. Sám Ferruccio Lamborghini z firmy odešel v roce 1973 čili přesně 20 let před svojí smrtí ve věku 76 let. Jeho duch ale ve společnosti zjevně žije dál.








Traktory Lamborghini se snaží držet originální design blízký autům. Ostré rysy preferuje už nejnižší řada Ego...
Zdroj: Lamborghini Trattori
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Ford s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před hodinouJediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včeraMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech. Proto značka přichází s další, to dá rozum
včera
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 06:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.19. 06:06 - delphin
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch