Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Majitel obou moderních Bugatti srovnal jedno s druhým, to dosud nikdo neudělal
14.3.2020 | Mirek Mazal
Ani jedno není žhavou novinkou, kolik lidí si ale může dovolit dvě auta za desítky milionů a nebojí se je osobně ukázat světu ve vzájemném srovnání? Něco takového se stalo vážně poprvé.
Už nějakou dobu se mluvilo o možném příchodu ekonomické recese, jenže reálně ekonomika dál pokračovala v rozletu. Pak se ale náhle objevil zákeřný virus, který nejdříve ochromil Čínu, aktuálně dusí Evropu, USA a vlastně celý svět. Na odhady ekonomických ztrát, které v důsledky globálního rozšíření nové nemoci, je brzy, budou ale velké a v nám blízkém automobilovém světě jsou dost vysoké už teď. Způsobila uzavření továren, může také za zrušení ikonického autosalonu v Ženevě či uvrhnutí celé sezóny Formule 1 do nejistoty.
Rozumně předvídat další vývoj není možné, vše záleží na tom, jak moc se nový koronavirus bude dále šířit. V každém případě bude dobré nepanikařit a příkladem duševní rovnováhy v době nejen mediálního poplachu budiž Manny Khoshbin. Íránského přistěhovalce opatření proti COVID-19 zjevně nevyvádí z míry a nás zkouší přivést na jiné myšlenky tím nejlepším možným způsobem. Vyvenčil dva vrcholné modely ze své sbírky a pro svou i naši potěchu je mezi sebou srovnal.
Ulice Kalifornie se staly ringem pro Bugatti Chiron Hermes Edition a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, duo s 1 500 resp. 1 200 koňmi výkonu. Při pohledu na oba výjimečné kusy zapomene na jiné strasti, dvě z nejvýkonnějších aut posledních dekád v rukou jediného majitele se v podobném srovnání ocitají úplně poprvé.
Rozdíly jsou četné. Manny si nejprve bere návleky na boty, aby si vůbec dovolil usednout za volant Chironu. Startování novějšího modelu probíhá s bezklíčovým systémem, na rozdíl od Veyronu, který je pro změnu hlasitější. Burácející roadster s odstupem času více připomíná normální auto nejen díky méně okázalé kabině, ale i nepřítomnosti moderních elektronických vymožeností. Chiron jasně nejen tím, ale i komfortem díky mimo jiné pohodlnějším sedadlům.
Exteriérové odlišnosti se daly očekávat už vzhledem k odlišnému datu zrodu - Veyron se vyráběl už v roce 2005, Chiron se prodává i dnes a ještě pár let bude. Poznat je to i na méně aerodynamických liniích, zubu času neuniklo horší osvětlení vozu nebo absence trojrozměrného dojmu některých detailů. Následovník narostl opticky i v číslech finálních rozměrů, jiná karoserie působí mohutněji a zároveň více skrývá motorovou jednotku podobnou malému jadernému reaktoru. Zvětšení všech částí přineslo Chironu i větší kufr.
Jízdně jsou obě auta fantastická, burácení šestnáctiválce vibruje okenními tabulkami přilehlých domů a odfukování turbodmychadel zní jako naštvané funění apokalyptické příšery. Projev Chironu se Mannymu zdá jemnější, pohodlněji působí celkové sladění podvozku s řazením nové dvouspojkové skříně, která má svůj podíl i na pocitu, že vůz touží stále zrychlovat vpřed. Přátelský zápas vyhrál Chiron a není divu, že patří mezi momentálně nejoblíbenější Khoshbinovy stroje - asi bychom si také dali říci...


















Manny Khoshbin dává zapomenout na COVID-19 srovnáním Bugatti Chiron Hermes Edition s Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 10 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva