Majitel používá dodnes nejrychlejší auto světa bez turba za 0,5 miliardy pro běžné ježdění

Většina majitelů tohle auto sotvakdy vytáhne z garáže, majitel exempláře číslo 69 s ním ale běžně jezdí a nedávno s ním jel z Anglie do Belgie a zpět. A nechal si jej pro něco takového řádně upravit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Majitel používá dodnes nejrychlejší auto světa bez turba za 0,5 miliardy pro běžné ježdění

28.5.2021 | Petr Prokopec

Majitel používá dodnes nejrychlejší auto světa bez turba za 0,5 miliardy pro běžné ježdění

/

Foto: McLaren

Většina majitelů tohle auto sotvakdy vytáhne z garáže, majitel exempláře číslo 69 s ním ale běžně jezdí a nedávno s ním jel z Anglie do Belgie a zpět. A nechal si jej pro něco takového řádně upravit.

V roce 2017 obletěla svět informace o dražbě Ferrari 250 GTO se šasí 3387GT. Vůz tehdy za 44 milionů dolarů (dnes asi 920 milionů Kč) koupil britský závodník Gregor Fisken, který se nicméně následně pustil do soudního sporu s bývalým majitelem Bernardem Carlem kvůli dlužné originální převodovce. Samotného vozu si ale nakonec dlouho neužíval, po pár měsících jej totiž poslal dál. Jeden z pouhých šestatřiceti vyrobených exemplářů se následně stal součástí sbírky Fanch Racing, která se taktéž nachází ve Velké Británii.

Právě na tuto kolekci se dnes podíváme, jen skrze jiný výjimečný automobil. Její majitel, který na Instagramu vystupuje právě pod přezdívkou @fanchracing, pochopitelně nevlastní jen jednoho extrémně drahého vzpínajícího se koníka. Mimo jiné si pořídil i modely 288 GTO, F50 či LaFerrari. A pokud opustíme Itálii, pak můžeme zmínit rovněž Bugatti EB110, Veyron a Chiron. Stejně jako trojici (!), tedy několik procent celkové produkce McLarenů F1. Jeden z nich nyní zamířil na mytí do společnosti Topaz Detailing, která měla doslova plné ruce práce.

Jakkoliv samotná péče je bezesporu zajímavá, neboť ukazuje způsob čištění neobyčejně vzácného auta v hodnotě stovek milionů korun, nás zaujal v prvé řadě způsob jeho využití. Majitel vozu s ním totiž nedávno vyrazil po vlastní ose do Spa, kde přesedlal do svého závodního Ferrari 488 GT3. S tím pak ovládnul jak kvalifikaci, tak i závod. Následně pak opětovně nastoupil do McLarenu a odjel s ním po vlastní ose domů. Jinými slovy si tedy v několika málo hodinách střihl cestu z Velké Británie do Belgie a zase zpátky. Pro něco takového byl kdysi F1 postaven, dnes je to u vozu v hodnotě asi půl miliardy korun něco neskutečného.

Sám majitel pak uvádí, že aby F1 zvané Ron bylo vůbec něčeho takového schopné, muselo projít řadou modifikací. Originální sedadlo řidiče totiž nebylo příliš pohodlné, neboť kožené čalounění nedrželo vlastníka na svém místě. Mimo to bylo horší i vrchní vedení těla. Vše ale vyřešila sedačka z verze GTR, kterou tento člověk rovněž vlastní. Původní kousek pak putoval do jeho kanceláře, kde se z něj stala kancelářská židle. I ta je prý ale nadále nepohodlná.

Další změny se dotkly zadních sedadel, jež pro změnu pochází z verze F1 LM. Volant pak byl znovu převzat z verze GTR, přičemž původní kousek pro změnu zamířil k majiteli do jídelny, kde slouží jako prkénko na jídelním stole. Něco takového asi ostatní vlastníci McLarenu neprovádějí ani ve svých nejdivočejších snech, nicméně i proto je šasí č. 69 tak výjimečné. Změny navíc nejsou spojené jen s kabinou, ale také s karoserií, která původně byla stříbrná.

Lze pak už jen dodat, že padáka rovněž dostalo původní rádio Kenwood, náhradní systém nicméně nedorazil. Místo toho si majitel užívá soundtracku produkovaného atmosférickým dvanáctiválcem, který často startuje a užívá dennodenně. Při takovém zápřahu pak vlastně není překvapivé, že Ronovi dopřává takovou péči. Samotné čištění zachycené na videu níže stálo v přepočtu stovky tisíc korun - pro normálního člověka astronomická suma za podobnou službu, pro majitele výše popsaných aut spíše drobné.


Majitel používá dodnes nejrychlejší auto světa bez turba za 0,5 miliardy pro běžné ježdění - 1 - McLaren F1 sasi 69 prvni sada 01Majitel používá dodnes nejrychlejší auto světa bez turba za 0,5 miliardy pro běžné ježdění - 2 - McLaren F1 sasi 69 prvni sada 02Majitel používá dodnes nejrychlejší auto světa bez turba za 0,5 miliardy pro běžné ježdění - 3 - McLaren F1 sasi 69 prvni sada 03
Ron neboli McLaren F1 se šasí č. 69 (skutečně jde o exemplář na těchto oficiálních fotkách, z pár desítek vyrobených silničních kusů existují téměř ke každému) se aktuálně dočkal řádné očisty. Jeho majitel jej totiž na rozdíl od většiny ostatních pravidelně používá pro běžné ježdění. Foto: McLaren

Zdroj: Topaz Detailing

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše