Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Majitele nejdražšího Maybachu asi dohnala krize, vůz za 25 milionů prodává po 110 km
9.5.2020 | Petr Prokopec
Přesný důvod prodeje neznáme, muselo se ale jednat o něco náhlého. Jinak si nedokážeme představit, že na zakázku specifikovaný Maybach Pullman zamířil z továrny mezi ojetiny.
Nizozemsko má většina z nás zafixované jako zemi větrných mlýnů, tulipánů či coffeeshopů. Nově bychom jí však měli titulovat jako zemi exkluzivních německých limuzín, které jsou na prodej. Zatímco totiž na sklonku března jsme mohli poinformovat o Mercedesu 600 Pullman z roku 1975, o pár dnů později již naše pozornost sklouzla k novějšímu exempláři. Ten byl pod názvem Pullman S600 vyroben v roce 2001, přičemž od svého vzniku najel pouhých 300 koní. Za 4,8 milionu korun byl totiž v podstatě za babku.
Tentokrát je ovšem třeba sáhnout do kapsy o poznání hlouběji, neboť představit vám hodláme další stuttgartskou limuzínu, jen tentokráte s pouhými 110 najetými kilometry. Ta je pod názvem Mercedes-Maybach S650 Pullman k mání za 906 000 Eur (skoro 25 milionů Kč), za čímž mimo jiné stojí i ta skutečnost, že vyrobena byla v letošním roce. Na druhou stranu se však stále jedná o levnější vůz, než jakým byla ona modernizace limuzíny z pětasedmdesátého, za kterou si prodejce účtuje 59 milionů.
Je otázkou, proč se kdokoliv rozhodl prodávat fungl novou a téměř nejetou limuzínu takového kalibru, nicméně pokud vás napadají problémy spojené s koronavirovou krizí, můžete být blízko terče. Nedá se totiž předpokládat, že by si Maybach, a navíc rovnou v provedení Pullman s takto specifickým zbarvením kdokoliv objednal takříkajíc na sklad.
Důvod prodeje ale nyní ponechme stranou, místo toho si posviťme na samotný vůz. Ten se dočkal dvanáctiválcového biturbo motoru, který produkuje výkon až 630 koní. Ten je spárován s hmotností 3 070 kilogramů, která je vskutku závratná. Na jízdní dynamice se to nicméně až tak neprojevuje, sprint na stovku totiž váš řidič zvládne za 6,5 sekundy. Maximálně se pak rozjede na elektronicky omezených 210 km/h.
Podstatou tohoto vozu ovšem není ani tak rychlé, jakožto spíše velmi komfortní cestování. Poslední řada sedadel proto čítá dvojici nezávislých křesel s elektrickým ovládáním, pamětí, vyhříváním, chlazením a masážním strojkem. Oba pasažéři pak mají k dispozici jak praktické odkládací stolky či držáky na nápoje, tak celou řadu obrazovek. Zatímco ta nejrozměrnější je součástí dělicí přepážky, další dvě byly integrovány do podnožek sedadel ve druhé řadě.
Vyjma toho kabina dále počítá s tmavými dřevěnými dekory, stejně jako s dvoubarevnou kůží v odstínech Seidenbeige a Titangrau Pearl. Nadmíru působivá je stylizace záclonek, jenž v podstatě z vnitřku vozu vytváří chrám, nad nímž následně trůní rozměrná panoramatická střecha s možností změny propustnosti. Opomenout bychom pak neměli ani venkovní dvoubarevné lakování (odstíny Antrazitblau a Aragonitsilber) či 19palcová litá kola.
Pokud se tedy rozhodnete ke koupi, chybět k životu vám nejspíše naprosto nic nebude. Navíc máme ten názor, že s nejnovějším Maybachem Pullman naděláte mnohem větší parádu než s v úvodu zmíněnou konverzí z roku 1975. Zároveň přitom ušetříte v podstatě na celoživotní provoz. To už za 14denní karanténu související s nákupem v Nizozemsku stojí, ostatně na prozkoumání obřího výčtu prvků standardní výbavy budete potřebovat možná i delší dobu.





















V Nizozemsku je na prodej téměř nový, špičkový Maybach, který najel pouhých 110 km
Zdroj: ASV
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Nissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 57 minutamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 3 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva