Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci zkusili po 16 létech stání vrátit život opuštěnému dieselovému Mercedesu
30.7.2020 | Petr Prokopec
Po dlouhých šestnáct let byl Mercedes 200D generace W124 jen součástí zahrady. Nahodit auto po takové době se zdá být jako velmi složitý úkol, auto vyhlášené odolností je ale pořád své.
Na americké vozy se spousta Evropanů dívá spatra, zvláště pokud jde o starší kousky. Spojené je totiž máme s archaickou technikou, v jejímž případě bylo třeba opravdu velkého objemu motoru, abyste je vůbec rozpohybovali. A to víceméně jen po rovinkách, v zatáčkách nebyly zdaleka tak jisté v kramflecích. Lidé ze starého kontinentu ale názor často rychle mění už ve chvíli, kdy dojde na nastartování. Není totiž důležité, zda daná auta stojí v garáži či desítky let v kopřivách, díky jednoduchosti oné techniky totiž naskočí víceméně vždy.
Je tomu tak ovšem v případě evropských vozů? Povětšinou nikoliv, mnohem komplexnější pohonné ústrojí, jenž se vždy snažilo nahradit velký objem přeplňováním či jinými fígly, totiž vyžaduje daleko více než jen pouhé zastrčení klíčku do zdířky pod volantem. Video mapující pokus o nastartování Mercedesu 200D generace W124 z roku 1988, a to po dlouhých šestnácti letech stání, ale ukazuje, že i tady se ještě nedávno dělala technicky relativně jednoduchá.
Celá operace začíná nafouknutím jedné pneumatiky, zbývající tři kupodivu zvládly letitý vzduch udržet. Poté je Mercedes odtažen na volnější prostranství kvůli lepšímu přístupu k motorovému prostoru. Zpod kapoty přitom nejprve zmizí box sání, než dojde na protočení zarezlých řemenic ráčnou. Následně je do hry přivedena nová baterie, která oživí elektrické systémy. Souběžně s tím nicméně palubní deska ožije několika upozorněními, problémy jsou ale záhy vyřešeny.
Na nastartování motoru nicméně ani v takové chvíli nedojde, startér totiž nemá sílu, aby otočil řemenicemi. Dochází tedy na sejmutí řemenu, přičemž poté jednotka naskočí, jako kdyby byla zánovní. To je nicméně jen půlka úspěchu, s pomocí maziv jsou nicméně rozpohybována veškerá zaseknutá kolečka a opět nasazen může být řemen. Motor přitom již běží doslova sametově, ovšem ani tak na pohyb vozu nedojde, možná kvůli problémům převodovky.
Musíme přitom uznat, že naskočení letitého dieselu po dlouhodobém odpočinku je docela působivé. Nicméně jak jsme zmínili již v úvodu, v případě podobně starých či dokonce ještě starších amerických aut by to ještě snáze, tedy alespoň do chvíle, než by rez v palivové nádrži ucpala palivový filtr. Ovšem i to se počítá. Zajímalo by nás, zda podobné problémy má i Mercedes, na to jsme ale zatím odpověď nedostali.
Nastartování dieselového Mercedesu po 16 letech stání sice není tak jednoduché jako u amerických vozů s méně složitou technikou, ovšem i tak bylo nakonec úspěšné. Foto: Flexiny@Youtube
Zdroj: Flexiny@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 9 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera