Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly
4.7.2021 | Mirek Mazal
Platí za nejpřetechnizovanější auto všech dob a mnohé jeho finesy jsou dobře známy. Na tento potrhlý nápad Mercedesu W140 už se ale zapomnělo.
V dávné době složitého odhadování vzdálenosti automobilu od okolních překážek si lidé z Mercedesu lámali hlavu s tím, jak usnadnit parkování s limuzínou třídy S generace W140. Vývojáři jiných automobilek by nad tím mávli rukou a nechali to na řidiči, autoři vozu platícího za nejpřetechnizovanější automobil historie ale nemohli takovou věc nechat být, museli něco vymyslet.
Elektronické senzory byly v 80. letech minulého století, kdy toto auto vznikalo, něco jako sci-fi, a tak přišli s jejich „analogovou náhradou”. Napadlo je, že by pro usnadnění představy o proporcích vozu mohly na záď přidat dvě výsuvné tyčky připomínající antény. A přesně tohle řešení dostali až do sériové výroby.
Vypadá to jako nesmysl, výstupky po stranách víka kufru ale skutečně umožňovaly zajet s limuzínou těsněji k jinému vozu, zdi či jiné bariéře. Drobné výčnělky byly vysoké jen pár centimetrů stačily k lepší orientaci řidiče v prostoru. Sériová pomůcka ukazovala konec zadních partií vozu, dále přečníval už jen nárazník luxusního korábu.
Praotec dnešních parkovacích systémů podtrhl propracovanost třídy S třetí generace, nikdo jiný nic podobného nenabídl. Vlajková loď Mercedesu vždy udávala tempo vývoje automobilového průmyslu a dva malé předměty připevněné na kufru toho byla dalším důkazem, příliš dlouho se ale ve výrobě neohřály. Po prvních letech s anténami dostala W140 premiérově ultrazvukové parkovací senzory, které dnes používají i auta nejnižších tříd.
Výsuvné tyčky tak zůstávají skoro zapomenutým unikátem automobilové historie a sám Mercedes se musel hodně činit, aby v archivu objevil jedinou existující oficiální fotku s tímto řešením a akci, která uvozuje i celý článek. Na dobových fotkách raných eSek W140 jsou k vidění jen zatažené.
Na dobových oficiálních fotkách raných Mercedesů S W140 jsou místa výsuvu malých „antének” vidět, jen jeden oficiální záběr ji ale zachycuje v akci. Není to přitom anténa ani v nejmenším, celé řešení má jiný praktický význam - jde o prapředka současných parkovacích asistentů. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Autoweek, Mercedes-Benz
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva