Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly

Platí za nejpřetechnizovanější auto všech dob a mnohé jeho finesy jsou dobře známy. Na tento potrhlý nápad Mercedesu W140 už se ale zapomnělo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly

4.7.2021 | Mirek Mazal

Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly

/

Foto: Mercedes-Benz

Platí za nejpřetechnizovanější auto všech dob a mnohé jeho finesy jsou dobře známy. Na tento potrhlý nápad Mercedesu W140 už se ale zapomnělo.

V dávné době složitého odhadování vzdálenosti automobilu od okolních překážek si lidé z Mercedesu lámali hlavu s tím, jak usnadnit parkování s limuzínou třídy S generace W140. Vývojáři jiných automobilek by nad tím mávli rukou a nechali to na řidiči, autoři vozu platícího za nejpřetechnizovanější automobil historie ale nemohli takovou věc nechat být, museli něco vymyslet.

Elektronické senzory byly v 80. letech minulého století, kdy toto auto vznikalo, něco jako sci-fi, a tak přišli s jejich „analogovou náhradou”. Napadlo je, že by pro usnadnění představy o proporcích vozu mohly na záď přidat dvě výsuvné tyčky připomínající antény. A přesně tohle řešení dostali až do sériové výroby.

Vypadá to jako nesmysl, výstupky po stranách víka kufru ale skutečně umožňovaly zajet s limuzínou těsněji k jinému vozu, zdi či jiné bariéře. Drobné výčnělky byly vysoké jen pár centimetrů stačily k lepší orientaci řidiče v prostoru. Sériová pomůcka ukazovala konec zadních partií vozu, dále přečníval už jen nárazník luxusního korábu.

Praotec dnešních parkovacích systémů podtrhl propracovanost třídy S třetí generace, nikdo jiný nic podobného nenabídl. Vlajková loď Mercedesu vždy udávala tempo vývoje automobilového průmyslu a dva malé předměty připevněné na kufru toho byla dalším důkazem, příliš dlouho se ale ve výrobě neohřály. Po prvních letech s anténami dostala W140 premiérově ultrazvukové parkovací senzory, které dnes používají i auta nejnižších tříd.

Výsuvné tyčky tak zůstávají skoro zapomenutým unikátem automobilové historie a sám Mercedes se musel hodně činit, aby v archivu objevil jedinou existující oficiální fotku s tímto řešením a akci, která uvozuje i celý článek. Na dobových fotkách raných eSek W140 jsou k vidění jen zatažené.


Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 1 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 01Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 2 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 01aNejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 3 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 02Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 4 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 02aNejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 5 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 03Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 6 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 04
Na dobových oficiálních fotkách raných Mercedesů S W140 jsou místa výsuvu malých „antének” vidět, jen jeden oficiální záběr ji ale zachycuje v akci. Není to přitom anténa ani v nejmenším, celé řešení má jiný praktický význam - jde o prapředka současných parkovacích asistentů. Foto: Mercedes-Benz

Zdroje: Autoweek, Mercedes-Benz

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše