Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou

Už jedna generace Nissanu GT-R by stála za zmínku, ale v New Yorku jsou rovnou všechny. Včetně auta, které zajelo Nordschleife za 7:08.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou

25.3.2016 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou

/

Už jedna generace Nissanu GT-R by stála za zmínku, ale v New Yorku jsou rovnou všechny. Včetně auta, které zajelo Nordschleife za 7:08.

Fanoušky „Godzilly”, tedy ne té filmové, nýbrž Nissanu GT-R, japonská automobilka jistě potěšila, když v New Yorku představila poslední facelift R35. Ten krom změn vizáže vydoloval dalších 22 koní z 3,8litrového, dvakrát přeplňovaného šestiválce pod kapotou. Je to jedno z největších lákadel stánku Nissanu pro ty, kteří mají rádi nová auta.

Pro příznivce GT-R to ale není ani zdaleka jediný a možná ani nejsilnější magnet. Nissan totiž přivezl všechny generace GT-R a vystavil je vedle sebe, od prvního Skylinu 2000GT-R z roku 1969 po ikonický Skyline R34 GT-R. A aby nikdo nezapomněl, jak rychle umí tohle auto jezdit, také tu stojí R35 GT-R Nismo modelového roku 2015 s šíleným křídlem na zádi - ten vůz, se kterým bylo dosaženo času 7:08,68 na Severní smyčce Nürburgringu.

Pokud nemáte možnost se do New Yorku sami podívat, celou tuto parádu vám můžeme ukázat obrazem. A nejvíc tady vážně řeknou fotky, tato auta nejsou novinkami. Nissan si samozřejmě dal práci s výběrem krásných kousků, takže auta vypadají jako nová. Že všechna budou skvěle jezdit, nepochybujte. Tady jsou, je to pastva pro oči.


Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 1 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 01
Tak šel čas nissaních GT-R

1. Nissan Skyline 2000GT-R (1969)

V roce 1969 se objevil první Skyline s označením GT-R. Neměl ještě turba ani čtyřkolku, byl to klasický sporťák s atmosférickým šestiválcem vpředu a pohonem vzadu. Motor měl dva litry, tři dvojité karburátory Mikuni-Solex a úplně každý trik pro vyšší výkon, který byl v té době znám. Výsledkem bylo 160 koní v 7 tisících otáčkách a 176 Nm v 5 600 ot./min. Americké muscle cars té doby měly výkonu mnohem víc, ale také se nebály šesti- i sedmilitrových objemů a vážily mnohem více než 1 120 kg, které měl tento Skyline.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 2 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 3 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 4 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 5 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 6 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 7 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 8 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 9 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 10 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 11 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 12 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 07

2. Nissan Skyline 2000GT-R (1973)

Druhá generace Skylinu GT-R vzešla ze čtvrté generace Skylinu jako modelu. Říkalo se jí „Kenmeri”, protože v reklamě byly dvě postavy, pojmenované Ken a Mary. Bylo to jedno z prvních japonských aut s kotoučovými brzdami na všech kolech a z GT-R je jednoznačně nejvzácnější - vzniklo jich prý jen 197, protože výroba musela být ukončena dříve kvůli emisním regulacím. Motor tu byl úplně stejný řadový dvoulitrový šestiválec, i se stejným výkonem, jen hmotnost narostla na 1 145 kg.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 13 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 14 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 15 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 16 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 17 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 18 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 19 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 20 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 09

3. Nissan Skyline GT-R R32 (1989)

Šestnáct let nebyla v nabídce Skylinu verze GT-R, a když v roce 1989 přišla, byl to úplně jiný stroj. Řadová šestka tu je pořád, jen má dvě turba, 2,6 litru objemu a 280 koní a 353 Nm a pohání vůz o 1 430 kg váhy. Je to první inkarnace motoru RB26DETT a také je tu prvně použita elektronicky řízená čtyřkolka s šíleným označením ATTESA E-TS, které znamená „Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain with Electronic Torque Split”.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 21 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 22 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 23 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 24 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 25 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 26 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 27 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 28 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 29 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 10Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 30 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 31 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 11

4. Nissan Skyline GT-R R33 (1995)

Další generace GT-R byla větší a s 1 540 kg o dost těžší, což u sporťáku nebývá výhoda. Motoru zůstalo 280 koní, točivý moment se zvedl na 367 Nm. Karoserie byla ale mnohem tužší, rozložení hmotnosti lepší a to ve spolupráci s lepší čtyřkolkou ATTESA E-TS PRO s elektronicky řízeným samosvorem vzadu znamenalo lepší čas na Ringu o 21 vteřin, 7:59 vs. 8:20 u R32. To kritikům zavřelo ústa.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 32 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 33 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 34 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 35 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 36 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 37 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 38 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 39 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 40 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 09Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 41 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 10

5. Nissan Skyline GT-R M-spec Nür R34 (1999)

Poslední spárování motoru RB26DETT, tentokrát se znova zvýšeným točivým momentem na 392 Nm, se čtyřkolkou ATTESA E-TS byla generace R34, kterou proslavila filmová série Rychle a Zběsile. Je pevnější než R33 a má o 5 cm kratší rozvor, přesto je s hmotností 1 560 kg těžší. Má ale lepší aerodynamiku i přítlak. Vystavená verze, pro kterou platí číslo 392 Nm, je M-Spec Nür, jako Nürburgring. Vzniklo jich jen 250 a je to varianta upravená pro vytrvalostní závody - má měkčí odpružení než V-Spec II Nür, ze které vychází.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 42 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 43 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 44 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 45 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 46 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 47 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 48 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 49 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 50 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 09Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 51 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 10Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 52 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 11Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 53 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 12Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 54 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 13Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 55 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 14Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 56 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 15Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 57 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 16Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 58 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 17Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 59 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 18Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 60 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 61 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 12Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 62 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 13

6. Nissan GT-R Nismo R35 (2015)

Stejně jako byl čas pod osm minut u R33 úchvatný, byl ohromující i výkon současného GT-R Nismo modelového roku 2015 - Ring objelo za 7:08,68. Mělo ohromné zadní křídlo a maskování, přes které na fotkách není vidět skoro nic. A přesně tak ho Nissan přivezl ukázat do New Yorku. Se 1 730 kg je nejtěžší, ale taky nejsilnější - má 608 koní a 652 Nm.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 63 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 64 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 65 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 66 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 67 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 68 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 06

6. Nissan GT-R R35 (2017)

A konečně, nejnověji představený vůz, kterému jsme se věnovali ve vlastním článku. Barva Blaze Orange Metallic se opravdu povedla a designové změny celkem taky, takže příležitost si ho prohlédnout znova nevynecháme. Jeho váha zatím není známa, odhady hovoří o necelých 1,8 tuny; tahle Godzilla nikdy nebyla lehká. Parametry motoru už známe - 572 koní a 633 Nm - a na zrychlení na stovku si ještě počkejme, ale nečekejme vysoké číslo...

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 69 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 70 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 71 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 72 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 73 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 74 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 75 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 76 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 77 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 09Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 78 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 10Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 79 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 11Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 80 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 12Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 81 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 13

Marek Bednář

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše