Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky
13.9.2018 | Petr Prokopec
Model Blower přinesl britské značce vítězství v 24 hodin Le Mans. Že se v něm ovšem projeli i dvě třetiny někdejšího Top Gearu, věděl málokdo.
Ač máme polovinu září, stále ještě nevíme, kdy odstartuje třetí sezóna pořadu The Grand Tour. V případě té první se přitom startovalo 18. listopadu, u druhé jsme si pak museli počkat až na 8. prosinec. Momentálně se přitom zdá, že ani tentokráte Amazon nepřijde s novou show už v říjnu, jak měl zkraje v úmyslu. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž momentálně řádí v americké Arizoně s motorhomy, Jezza pak mimo jiné vyzkoušel i Corvette ZR-1.
Pokud si uvědomíme, že dle Maye kvalita obsahu má po audiovizuální stránce zamířit ještě o chlup nahoru, což se pomalu již zdálo nemožné, pak je jisté, že říjen stoprocentně padne na střih a dodatečné počítačové efekty. Možná tedy nakonec budeme rádi, když The Grand Tour letos vůbec odstartuje. A pokud se ukáže, že Amazon populární trojici neodklepne pokračování, pak lze s premiérou až v příštím roce počítat na beton.
Pro vyplnění volných chvil se tedy musíme vracet do minulosti, přičemž dnes si posvítíme na rok 2012. Tehdy byly Clarkson, Hammond a May ještě spojováni s Top Gearem, v jehož 18. sérii Jezza vzpomínal na legendární bitvu o Velkou Británii. Leteckých soubojů jsme se ovšem nedočkali, tedy alespoň v rámci oblohy. Místo toho došlo ke srovnávacímu testu dvou monster, z nichž každé dostalo do vínku letecký motor té či oné země.
Na straně Německa stál Brutus, pod jehož kapotu (tedy spíše pod její náznak) se nastěhoval 46,92litrový dvanáctiválec BMW naladěný na 550 koní při standardním nebo na 750 koní v krátkodobém režimu. Tato pohonná jednotka přitom za druhé světové války sloužila v čumáku Heinkelu HE111, v případě silničního monstra pak zvládla přes 200 km/h. Toto tempo ale nikdo z moderátorů Top Gearu nevyzkoušel.
Za Velkou Británii pak bojoval Bentley Blower, jenž byl pro změnu osazen 27litrovým dvanáctiválcem Rolls-Royce Meteor. Ten byl přitom odvozen od jednotky Merlin, jíž automobilka užívala u stíhaček Spirfire. Meteor pak dával k dobru 850 koní, což byl výkon, jenž dalece přesahoval vše, co britská automobilka do té doby a vlastně i na dlouhá desetiletí dopředu vyprodukovala. V obou případech pak jde i dnes nepochybně o stroje, z jejichž charakteristik naskakují bruselským byrokratům pupínky.
Dvojici vskutku extrémních strojů před kamerami otestoval pouze Clarkson, nově odhalené snímky ze zákulisí ale dokazují, že do britského vozu usedli i Hammond a May. Ti ovšem neměli příležitost otestovat Brutus, vyzkoušeli jen Bentley Blower.
Zatímco Hammond z tohoto vozu příliš vzrušený nejspíše nebyl, Maye přivedl do varu. Zvláště pak propracovanost jednotlivých detailů, které vznikaly ručně na soustruhu. Kapitán Šnek přitom uvádí, že on samotný by pracemi na jediné klapce strávil měsíce. I proto je vlastně nepochopitelné, že toto auto stojí méně než miliardy a miliardy korun. Ostatně podívejte se na něj sami.





Richard Hammond a James May si před šesti lety mohli vyzkoušet i legendární Bentley Blower. Zaujal evidentně hlavně druhého jmenovaného
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva