Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak vypadá okruhový den v Číně. Koncentrace superaut je neuvěřitelná
21.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čína je v posledních letech největším odbytištěm luxusních a sportovních aut na celém světě. Takže když se jejich majitelé sejdou, je na co se dívat.
Okruhové dny jsou fajn, máte-li patřičné auto a dovednosti, se kterými si na trati neutrhnete ostudu. Člověk potká BMW všeho druhu, Renaulty Mégane RS, spoustu Mazd MX-5, Golfy GTI, Fordy RS, nějaký ten Lotus či Porsche. A pokud se vydáte na sraz Klubu sportovních aut či jiné podobné skupiny nadšenců, narazíte i na pár výjimečnějších strojů. To se ale bavíme o České republice.
Trochu něco jiného jsou okruhové dny v Číně. Také tam mají své klubové akce, o kterých se ale ví mnohem méně, než o těch českých. Snad proto, že jsou čínské, snad proto, že si majitelé aut více střeží své soukromí a netouží se ukazovat před objektivy fotografů bulvárních novin. Ať už je to jakkoli, fotograf Alex Penfold se jedné takové akce zúčastnil a nafocená auta je těžké popsat slovy - že z nich „přechází zrak”, jsou tu velmi slabá slova.
Tato konkrétní události si říká China Circuit Carnival a jde o setkání, kam se běžně dostanou jen vybraní majitelé exkluzivních aut. Jen ti dostanou pozvánku a stejně musí zaplatit za vstupenku, jež údajně je jednou z nejdražších na světě. Kde se tento... karneval, použijeme-li část názvu, koná, je nasnadě. Konkrétně to před několika dny byl okruh v Šanghaji.
S tím, jak velké odbytiště je Čína pro automobilky vyrábějící supersporty, je zaručeno, že tady opravdu bude na co se dívat. A také že ano - každý z trojice hybridních hypersportů tu má hned několik zástupců. Samozřejmostí jsou tu i speciální verze Veyronů, různé Zondy, Koenigseggy, Lamborghini, Ferrari, Porsche, Astony, až to bere dech.
Asi se tu nehraje na časy na kolo, ale je krásné vidět, že bohatí Číňané své supersporty nenechávají jen v garážích a prohánějí jim perka i na okruhu. Takhle velkou koncentraci supersportů aby jeden pohledal - přemýšlíme, jestli jsme vůbec něco takového do této chvíle viděli. Však posuďte sami. A nebo se jen kochejte - tady je čím...






























LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1, Bugatti Veyron? Takových aut vidíme zástupy, po okruhu tady jezdily i sběratelské kousky jako Lamborghini Veneno
Foto: Alex Penfold
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 4 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 6 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva