Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Seat Cordoba R36: starý Seat s motorem policejních Passatů je sleeper jak vyšitý
11.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Cordoba není továrna na rychlost, tedy když do ni nenacpete motor z nejrychlejšího Passatu.
Nemusíte být zrovna příznivci značky Seat, aby vám neunikla existence modelu Cordoba, přesněji jeho první generace. Ta druhá u nás už tolik vidět nebyla, původní provedení si ale zejména v devadesátých letech získalo přízeň zákazníků podobně, jako tehdejší Toledo. Špatné auto to nebylo, ale málokdo si jej bude spojovat s rychlostí, třebaže se vyrábělo i několik výkonnějších verzích a automobilka kdysi dala za vznik i rallyové Cordobě WRC.
Jedním z těch atraktivnějších a výkonnějších modelů byla dvoudveřová Cordoba, označená písmeny SX, která se vyráběla ještě počátkem 21. století i ve verzi Cupra s 1,8litrovým motorem o 156 koních. To není málo, na vytrhávání dlažebních kostek to ale též stačit nebude. Tohle kupé vypadá spíše jako sen penzistů mladistvého ducha, aby bylo něčím více, muselo by nabídnout více koní kapotou. Což nenabídlo.
Jenže co není může být, Možná takhle nějak před třemi lety přemýšleli tuneři z polského města Drążeń, kteří si rádi hrají s motory aut VW Group. Vzali tedy starší dvoudveřovou Cordobu a pod kapotu vměstnali šest válců, pochopitelně od Volkswagenu. Nikoliv ale dieselovou V6 z Touaregu, naštěstí. Nejprve to byl motor z Golfu R32 s manuálním šestikvaltem, ale 250 koní nestačilo.
Na místo tohoto motoru se tedy stěhoval větší šestiválec, 3,6litrová VR6 z Passatu R36. Ta se ovšem vyráběla jen s převodovkou DSG; padl nápad tenhle motor spárovat s manuálem, ale síle motoru by nestačila dostupná spojka, takže do útrob Cordoby putoval i s dvouspojkovou převodovkou. Pochopitelně si to vyžádalo úpravy, jednak v elektronice a jednak v interiéru, kde se místo klasické řadicí páky musel nastěhovat volič. A na některých videích uvidíte, jak pozoruhodně má tento vůz řešené řazení na volantu.
Také jsou ale o kus kratší poloosy, jak vidno i mezi obrázky, a také karoserie kolem motoru musela být trochu upravena. Všimněte si ale, že motor pohání stále pouze přední kola, což je zejména z hlediska trakce dost limitující. Jestli byl posílen, nevíme, ale na přední nápravu je i sériových 300 koní a 350 Nm pořádná porce. Stroj dostal také větší brzdy, konkrétně s kotouči o průměru 312 mm.
Na výsledky se můžeme podívat na videích níže, tahle Cordoba vážně není pomalé auto. Akcelerace na stovku je spíše otázka trakce, za optimálních podmínek se odehraje do 5 sekund. Na 200 km/h je auto snadno během dalších 10 sekund a také díky rychlému řazení převodovky DSG trvá čtvrtmíle 12,8 sekundy. Takové hodnoty čas by člověk do téhle staré Cordoby na první pohled neřekl, pokud by ji neslyšel; právě zvuk výfuku totiž prozrazuje, že tu není vše při starém.
Naopak exteriér se snaží být co nejméně nápadný. Tohle auto je tak vynikajícím sleeperem, 300 koní nemá mnoho aut na silnicích a už vůbec je nemají turbodieselové Golfy a Octavie, které s touhle Cordobou mohou chtít závodit. Bude je však čekat nepříjemná překvapení...
Instalace VR6 a DSG nebyla jednoduchá...
Zdroj: Genowefa Garage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz