Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru
28.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Další terénní stroj z Ruska nemá šest ani šestnáct kol - má jen dvě, obě poháněná. A můžete ho klidně dát do kufru auta.
Teprve před pár dny jsme tu měli Trekol, ruskou šestikolku, která umí i přejet člověka a neublížit mu, stejně jako jezdit po sněhu a nebořit se do něj či díky obřím nízkotlakým pneumatikám i plout po hladině vody. Rusko, stále zjevně země nekonečných možností, však přichází s dalším strojem - motorkou Tarus 2, která nejenže zvládne terén možná ještě náročnější, protože je to motorka a vejde se tam, kam po pravdě docela velký Trekol nikoliv. A také má náhon na všechna kola, i když tentokrát jsou jen dvě.
Tarus 2 pro co nejlepší průchodnost terénem využívá podobného principu jako Trekol, tedy pneumatik s velmi nízkým tlakem. To znamená, že se do sněhu bude bořit méně než stroj s konvenčními pneumatikami a zvládne dokonce i plout po vodě, jak ukazuje video - nicméně nevíme, zda se na hladině udrží, i když na něm bude sedět jezdec.
Existují dvě varianty, Tarus 2 a Tarus 2M. „Dvojka” má dvoutaktní motor o pěti koních výkonu, se kterým díky suché hmotnosti 50 kg zvládne na silnici maximálku 60 km/h a spotřeba je 1,2 litru za hodinu, asi ale ne při maximální rychlosti. Model 2M má silnější, sedmikoňový čtyřtaktní motor a je vybaven normálními terénními pneumatikami, i v nich je však stejný tlak 12,7 kPa. Tento model váží 74 kg a spotřeba i maximálka je u něj stejná.
Třebaže Tarusy pravděpodobně na silnici budou moci, pro delší cesty se bude velmi hodit jejich další vlastnost - možnost je rozmontovat a uložit do dvou pytlů, které pak nacpete do zavadelníku i těch nejmenších aut, jak vidno i na videu - snad kromě Smartů. Podle oficiálních stránek by mělo rozložení a složení zabrat jen minuty.
Ještě letos v březnu byly Tarusy ve vývoji, nyní by však už měly být na trhu. Známe i cenu - Tarus 2 přijde na 35 tisíc rublů, tedy současným kurzem asi 13 tisíc korun. A můžete si jej smontovat i sami, měl by být k mání i jako kit, který vám přijde domů poštou. Tarus 2M si můžete objednat podobně, cena však bude nejspíš o něco vyšší.



Vlevo Tarus 2M se čtyřtaktem, uprostřed a vpravo Tarus 2 s dvoutaktem a „balony” místo pneumatik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva