Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru
28.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Další terénní stroj z Ruska nemá šest ani šestnáct kol - má jen dvě, obě poháněná. A můžete ho klidně dát do kufru auta.
Teprve před pár dny jsme tu měli Trekol, ruskou šestikolku, která umí i přejet člověka a neublížit mu, stejně jako jezdit po sněhu a nebořit se do něj či díky obřím nízkotlakým pneumatikám i plout po hladině vody. Rusko, stále zjevně země nekonečných možností, však přichází s dalším strojem - motorkou Tarus 2, která nejenže zvládne terén možná ještě náročnější, protože je to motorka a vejde se tam, kam po pravdě docela velký Trekol nikoliv. A také má náhon na všechna kola, i když tentokrát jsou jen dvě.
Tarus 2 pro co nejlepší průchodnost terénem využívá podobného principu jako Trekol, tedy pneumatik s velmi nízkým tlakem. To znamená, že se do sněhu bude bořit méně než stroj s konvenčními pneumatikami a zvládne dokonce i plout po vodě, jak ukazuje video - nicméně nevíme, zda se na hladině udrží, i když na něm bude sedět jezdec.
Existují dvě varianty, Tarus 2 a Tarus 2M. „Dvojka” má dvoutaktní motor o pěti koních výkonu, se kterým díky suché hmotnosti 50 kg zvládne na silnici maximálku 60 km/h a spotřeba je 1,2 litru za hodinu, asi ale ne při maximální rychlosti. Model 2M má silnější, sedmikoňový čtyřtaktní motor a je vybaven normálními terénními pneumatikami, i v nich je však stejný tlak 12,7 kPa. Tento model váží 74 kg a spotřeba i maximálka je u něj stejná.
Třebaže Tarusy pravděpodobně na silnici budou moci, pro delší cesty se bude velmi hodit jejich další vlastnost - možnost je rozmontovat a uložit do dvou pytlů, které pak nacpete do zavadelníku i těch nejmenších aut, jak vidno i na videu - snad kromě Smartů. Podle oficiálních stránek by mělo rozložení a složení zabrat jen minuty.
Ještě letos v březnu byly Tarusy ve vývoji, nyní by však už měly být na trhu. Známe i cenu - Tarus 2 přijde na 35 tisíc rublů, tedy současným kurzem asi 13 tisíc korun. A můžete si jej smontovat i sami, měl by být k mání i jako kit, který vám přijde domů poštou. Tarus 2M si můžete objednat podobně, cena však bude nejspíš o něco vyšší.



Vlevo Tarus 2M se čtyřtaktem, uprostřed a vpravo Tarus 2 s dvoutaktem a „balony” místo pneumatik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva