Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vůz z roku 1989 jedoucí 370 km/h zní jako pohádka, ale vážně vznikl. A stál třikrát tolik, co Ferrari F40.
Pokud vám červený stroj na obrázcích připomíná více vozů z produkce automobilky Ferrari, nejste daleko pravdy. Tovární Ferrari to ale tak úplně není, třebaže základem vozu je kupé Testarossa, které chce vypadat jako Ferrari F40. Ve skutečnosti ale za touhle kreací stojí německá firma Lotec, známá spíš divokými Mercedesy, která si na pomoc vzala úpravce jménem Koenig známého též spíše... divokými Mercedes. Vůz se jmenuje Lotec TT 1000 a někteří mu říkají i Koenig Lotec TT 1000.
V útrobách tohoto stroje pracuje pětilitrový plochý dvanáctiválec z modelu Testarossa, ovšem přeplňovaný dvěma turbodmychadly, díky kterým byl schopen nabídnout až 1 000 koní. Odtud také dostal svůj název - Twin Turbo a hodnota maximálního výkonu. Ovšem, pokud takové číslo nebylo žádoucí, základní výkon byl 790 koní a 919 Nm při tlaku turbodmychadel 0,85 baru. To jsou i dnes fascinující hodnoty, před kterými se musí mít na pozoru i taková „Svatá trojice” hypersportů, my se ale bavíme o autě z roku 1989 - to je před 26 léty a 16 let před chvíli, kdy svět udiveně hleděl na 1000koňový Veyron.
Všechen výkon tady byl na zadních kolech a bez elektroniky, samozřejmě, takže zrychlení na stovku bylo zejména otázkou trakce zadních pneumatik o rozměru 335/35 ZR17. Při slabším nastavení a za ideálních podmínek trvalo 4,8 vteřiny. Maximálka ale byla 354 km/h, o nějakých 30 km/h víc než zvládla podobně vyhlížející F40 a také o 11 km/h více než Bugatti EB110. Pokud byl tlak zvýšen na rovný 1 bar, motor nabídl 1 000 koní, 1 100 Nm, vůz byl na stovce za 4,1 s a maximálka byla ohromujících 370 km/h.
Kromě výkonu navíc dodal Lotec tomuto Ferrari také bodykit, který byl vyroben z karbonu a kevlaru - tedy stejně jako karoserie Ferrari F40. Právě tomuto modelu se Lotec TT 1000 měl přiblížit (jako kdejaké Ferrari upravené firmou Koenig v té době, mimochodem) a docela se mu to povedlo. Oko znalejšího člověka pozná rozdíly dost rychle, ale zadní křídlo je tomu na F40 dost podobné, stejně jako celé zadní čelo auta. Příď a okna jsou místa, kde je vidět spíš Testarossa, a také interiér je na F40 příliš luxusní.
V roce 1989, kdy tohle auto bylo k mání, se ovšem potýkalo s dost vážným problémem - cenou. Lotec TT 1000 stál 1,2 milionu marek, pětkrát tolik, co Ferrari Testarossa, a třikrát více než Ferrari F40. Možná proto se podle některých zdrojů vyrobily jen tři kusy, podle jiných vznikl pouze jediný. Proto mohlo být Bugatti EB110 nejrychlejším sériovým autem na světě.
Pokud ovšem skutečně existuje jen jediný kus, je také unikátní příležitost si ho pořídit. Aktuálně je na prodej v Německu za 359 tisíc Eur, tedy asi 9,66 milionu korun. Není to málo, ale s ohledem na původní cenu ani moc. Takhle unikátní auta se obvykle prodávají dráž a Ferrari F40 za tuhle cenu vážně nepořídíte...













Tenhle Lotec TT 1000 může být váš







Web Lotecu bohužel nenabízí moc kvalitní obrázky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
