Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je první pick-up Mercedesu, ne nová třída X. Vznikl už před 44 léty
1.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Říkal si 220 D La Pickup a skutečně se prodával, nešlo o žádný koncept či dílo jednotlivce. S užitečnou hmotností 650 kg nebyl ani úplně nepoužitelný.
Mercedes třídy X bude ve své sériové verzi první pořádný pick-up trojcípé hvězdy, říká se. Jenže i pokud pomineme, že je to pod slupkou Nissan Navara, nebude to první pokus o užitkové auto Mercedesu s otevřenou korbou. Nehovoříme nyní o třídě G 6x6, ta sice také měla korbu a byla de facto užitkové auto, ale její cena a omezená dostupnost ji pasovaly do kategorie hračky pro boháče a troufáme si odhadnout, že pokud nějaký kus na korbě vezl něco jako cihly, byly to ty zlaté. Za prvním pick-upem musíme do historie podstatně hlouběji.
Psal se rok 1972 a argentinské zastoupení Mercedesu nabízelo model 220 D W115 jako sedan. Nic zvláštního, specifické ale bylo, jak tento vůz vznikal. Mercedes tehdy z Německa posílal do různých míst světa kompletní kity k sestavení aut a jedno z takových míst byla právě Argentina. A někoho tam napadlo, že by z dostupných dílů bylo možné smontovat nejen sedany.
A tak vznikl první pick-up Mercedesu, který se prodával jako „La Pickup”, což mimochodem znamená, že Ferrari netrpí zoufalým nedostatkem kreativity pro jména jako první. Byl to Mercedes, prodávaný u Mercedesu, s vozem známým po celém světě byl ale totožný jen B-sloupky. Příď tedy byla od běžných verzí k nerozeznání a ani na předních sedadlech byste nepoznali, že nesedíte v normálním Mercedesu. Ovšem, než byste si chtěli trochu víc sklopit opěradlo. Vozy měly pouze dvě sedačky a korba vzadu nebyla příliš hluboká ani neměla sklopné zadní čelo, vidíme jen vykousnutí zádě pro snazší nakládku čehokoliv, co majitel potřeboval převézt.
Tenhle vůz na první pohled dělá to samé, jako nová třída X - kombinuje luxus značky Mercedes-Benz s praktičností pick-upu. Rozdíl tu přeci jen je - tohle je skutečný Mercedes, kdežto ten nový sdílí mechaniku s vozem plebejštější automobilky - což samozřejmě neznamená, že to bude špatné auto, neboť Nissan je na auta tohoto typu docela přeborník.
V každém případě odhadujeme, že se „La Pickup” neprodával po desetitisících. Podle dostupných informací jeho výroba trvala jen chvíli na začátku 70. let. Užitečná hmotnost byla 650 kg, což není zas tak málo, a pod kapotou bylo 65 koní, na 2,2l atmosférický diesel té doby adekvátní číslo. Musel ale být dražší než konkurence a když hledáte užitkové auto, na komplex nákladů hledíte velmi pečlivě. Takže se vlastně už tehdy stal tím, čím bude chtít být třídy X nyní - stylovým strojem, kterému práce nesmrdí. Ale život si dokáže představit i bez ní...









"La Pickup" vznikal v Argentině
Zdroje: Motor1, Historia.htm Auto Historia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
před 10 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 11 hodinamiŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva