Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto jsou všechna auta, která kdy měl Jon Olsson. Vypracoval se pozoruhodně
29.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud dnes jezdíte v ojetém Passatu, neznamená to, že jednou nemůžete skončit za volantem Lamborghini nebo Rollsu. Jon Olsson budiž důkazem.
Jon Olsson je slavný freestylový lyžař, který si už tím a souvisejícími sponzorskými kontrakty vydělal spoustu peněz. Bylo by ale naivní si myslet, že má prostě talent od pánaboha, který prodal a teď „si žije”. Není tomu tak, většinu svých příjmů má z podnikání, kterému se může věnovat stejně dobře kdokoli na světě - Olsson pod svérázně znějící značkou Douchebags vyvíjí, vyrábí a prodává cestovní zavazadla.
Ne každý to ví, jeho vášeň pro auta bude ale naopak mezi našimi čtenáři známa velmi dobře. Olsson je ten „blázen”, který by za zajímavé nové auto utratil všechny svoje peníze a když už nějaké koupil, investoval dále do jeho úprav. Podle toho jeho vozy vždy vypadaly. Ani jeden z těch, k jejichž vlastnictví se alespoň veřejně přiznává, nebyl úplně obyčejný, ať už stál nanejvýš pár set tisíc nebo několik milionů.
Pokud jde o auta, nejvíce do širšího povědomí vstoupilo jeho mohutně upravené Audi RS6 „DTM”, které velmi neslavně skončilo po jeho krádeži. I o jeho pozdějších strojích jsme vás informovali - není to až tak dávno, co si pořídil Lamborghini Huracán, které si opět nechal výrazně upravit, nakonec ho ale rychle prodal. Chtěl něco komfortnějšího, tak sáhl po Rolls-Roycu, ani ten ale nebude mít dlouho, upravený ho opět prodává. A následovat ho má Mercedes G500 4x4^2, protože... proč ne.
Co ale těmto známým vozům předcházelo? Podívejte se do galerie níže, na Olssonův věk (narodil se v roce 1982) je to slušná plejáda. Spoustu z nich provází zajímavý příběh, ve kterých často najdeme věty o tom, jak Olsson „vydělal trochu peněz”, a tak si koupil to či ono. Pak to obvykle upravil, nezřídka odpravil a vždy nakonec vyměnil.
Vrátíme-li se na úplný začátek, najde se tu pár ještě docela obyčejných vozů. Tím úplně prvním byl pick-up Mazda B2000, k němuž ale Olsson nemůže najít už žádnou fotku. K tomu druhému ano - je to VW Passat Variant. To zní až nudně, jenže to byla verze W8, dost neobyčejný stroj. Následoval ho Chevy Camaro z roku 1971 upravený na 700 koní, kterému... odešel motor. Tak přišlo Subaru WRX STi, které si prý chtěl ponechat sériové. Jenže to nevyšlo a motor se znovu poroučel.
Přišlo BMW 3 E30, kupodivu ne M3, ale zato upravené pro závodní okruhy. S ním (jaká to kombinace...) provozoval M3 E36 v divoké úpravě. Pak už věci vzaly rychlý spád - znovu BMW M3, ale E46 ve verzi CSL, následované Porsche 911 996. Ve verzi Turbo, ovšem. To nicméně Olsson řídil jediný den - po jeho koupi odjel na závody, vydělal peníze a koupil si za ně Lamborghini Gallardo místo 911, které uvidíte také.
Ultima GTR už je známější epizoda, stejně jako později Lamborghini Aventador, Nissan GT-R, Audi R8 a Q7 a výše zmíněné stroje. Závidět je co, po většině Olssonových aut bychom sáhli bez rozmyslu. Berme to jako inspiraci, jak se podobných dobrat - nespadla mu do klína, musel si na ně vydělat. A nejprve měl touhu je mít, ne peníze na to si je koupit...


Stále ještě současný Olssonův Rolls-Royce je prozatím svérázným vrcholem jeho „automobilové evoluce”
Huracán po úpravě a před ní si též budeme pamatovat
Tohle všechno už je dnes historie. Ale docela pozoruhodná - od Passatu k Rollsu... Chybí jen úplně první Olssonovo auto, Mazda B2000
Zdroj: Jon Olsson
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
včeraSkutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025Špatný den v práci? Tady se někomu „podařilo” možná totálně zničit hypersport za 74 milionů ještě před dodáním zákazníkovi
29.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes rozprodává všechno, co může jen trochu postrádat, o situaci firmy nic nesvědčí líp
před 5 hodinamiJeden z největších průšvihů moderních se dá koupit nedaleko ČR. I nepříliš využitý stojí pakatel
před 7 hodinamiElektrický Fiat 500 nikdo nechce tak moc, že výroba zůstane minimu dalších 5 měsíců, na spalovací verzi se čeká jako na smilování
před 8 hodinamiČíňané se svým autem málem pokořili rychlost 500 km/h, jejich stroj je ale poník pro jeden trik
před 10 hodinamiMuselo to přijít: Elektrické propadáky Mercedesu po čtyřech letech končí bez nástupce, jejich náhrada šokuje jen neznalé
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.01. 20:14 - řidičBOB
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.01. 17:12 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.01. 17:07 - Eda
- Americké vozy a vše kolem nich 09.01. 12:50 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 08.31. 23:39 - bojler
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.31. 18:28 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.31. 14:12 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.30. 17:36 - pavproch