Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě
11.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle auto má šestiválec ze Skylinu GT-R a rovnou i jeho pohon 4x4. S velikostí a hmotností Toyobaru a tisícem koní bude ohromně rychlé.
Kdybychom napsali, že „Toyobaru”, tedy trojčata Toyota GT86, Subaru BRZ a donedávna i Scion FR-S, nemají dost výkonu, nebylo by to poprvé, kdy by se tahle věta objevila. Od dob, co je tenhle vůz na světě, existují lidé, kteří mají 200 koní atmosférického dvoulitrového čtyřválce za málo. Ovšem, další a neméně početná skupina lidí Toyobaru vyzdvihuje pro hravost a jízdní vlastnosti.
Americká firma Prime Motoring patří nepochybně do prvního tábora, třebaže hravost a jízdní vlastnosti vozu může adorovat též. Jedno Toyobaru si pořídila a pod jeho kapotou nejprve nechala původní boxer FA20. Z toho dostala 420 koní, jenže nebylo to dost a potenciál čtyřválce se zdál být vyčerpán. Řešením tedy mohl být jen jiný motor a volba měla nejprve padnout na poladěný řadový šestiválec 2JZ z Toyoty Supra. Výkon měl stále mířit na zadní kola, ovšem nakonec bylo zvoleno něco úplně jiného, a to spíše náhodou.
Tenhle stroj, který lze směle označit za další Frankensteinovo monstrum, má pod kapotou řadový šestiválec RB26DETT z Nissanu Skyline GT-R. Nevíme přesně, ze které generace, ale to není tak podstatné. Důležité je, že konkrétní motor se do firmy dostal už ve stavu, kdy měl přes 900 koní. A nebyl tím jediným, co se do malého a lehkého Scionu dostalo - také sem byl nainstalován kompletní pohon všech kol z japonské ikony.
Zkusili tedy namontovat celé toto pohonné ústrojí do karoserie FR-S. Trochu překvapivě s tím nebyl zas tak velký problém, i když bylo potřeba podvozek auta řádně upravit. Musel se změnit středový tunel, aby se vešla převodovka, přední pomocný rám musel udělat místo poloosám; motorový prostor se změnil asi nejvíc.
Devět stovek koní ale neměl být konec. Motor byl dále upraven, zejména si všimněme gigantického turba, které krmí spalovací komory ohromným množstvím vzduchu. S výfukovým potrubím se autoři stavby příliš neobtěžovali, výfuk vyvedli těsně za turbem skrz kapotu. Nevíme, jak se s autem jezdí, když má komín skoro jako lokomotiva a navíc přímo před řidičem. Na veřejné silnice by u nás tohle auto určitě nemohlo, ovšem v USA jde leccos, tak tam možná ano.
Kromě techniky se samozřejmě musel změnit i zevnějšek. Vidíme rozšíření karoserie, ovšem nijak přílišné, a také tu je oproti původnímu stavu nový lak. Uvnitř jsou skořepinové sedačky a závodní pedály Wilwood. Auto je hotové čerstvě, a tak zatím neznáme jeho dynamiku, čekejme ale něco velmi působivého, protože FR-S je mnohem lehčí než Skyline GT-R a výkonu má jako Bugatti Veyron.
Než se tohle dozvíme, podívejte se na celou dokumentaci jeho stavby a fotky hotového auta. Stojí za to, vůz krutě vypadá a nepochybně se tak bude projevovat i k téměř veškeré myslitelné konkurenci, které na silnici, okruhu nebo sprintovací dráze potká...



Původně mělo tohle auto "jen" 420 koní
Motor se vešel relativně snadno, přidat přední náhon už bylo mnohem složitější
V modré variantě je tu pohon 4x4 a 1,5násobný výkon
Zdroj: Prime Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
včeraMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu dle očekávání Marc Marquez včera 15:29
- PP pro Baltuse, 9. místo a třetí řada pro Salače včera 14:27
- Pole Position získal Quido Pini včera 13:35
- Pole Position pro Bagnaiu, Marquez crash včera 11:36
- Na suchu, nebo na mokru: Marc Marquez 18.7.2025
Nejnovější články
Šéf Volva tváří v tváři fiasku nových modelů kapituluje: Potřebujeme novou XC90
před hodinouOd „nadřazené technologie” k imitaci „dinosaurů”: Porsche s novým elektromobilem udělá přesně to, co roky zarytě odmítalo
včeraRenomovaná značka bojuje se stále tragičtější kvalitou. Letos vyhlásila už 90 svolávacích akcí, jen ta poslední ji vyjde na 12 miliard
včeraNula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
včeraOpěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva