Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě

(+ video) Tohle auto má šestiválec ze Skylinu GT-R a rovnou i jeho pohon 4x4. S velikostí a hmotností Toyobaru a tisícem koní bude ohromně rychlé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě

11.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tohle auto má šestiválec ze Skylinu GT-R a rovnou i jeho pohon 4x4. S velikostí a hmotností Toyobaru a tisícem koní bude ohromně rychlé.

Kdybychom napsali, že „Toyobaru”, tedy trojčata Toyota GT86, Subaru BRZ a donedávna i Scion FR-S, nemají dost výkonu, nebylo by to poprvé, kdy by se tahle věta objevila. Od dob, co je tenhle vůz na světě, existují lidé, kteří mají 200 koní atmosférického dvoulitrového čtyřválce za málo. Ovšem, další a neméně početná skupina lidí Toyobaru vyzdvihuje pro hravost a jízdní vlastnosti.

Americká firma Prime Motoring patří nepochybně do prvního tábora, třebaže hravost a jízdní vlastnosti vozu může adorovat též. Jedno Toyobaru si pořídila a pod jeho kapotou nejprve nechala původní boxer FA20. Z toho dostala 420 koní, jenže nebylo to dost a potenciál čtyřválce se zdál být vyčerpán. Řešením tedy mohl být jen jiný motor a volba měla nejprve padnout na poladěný řadový šestiválec 2JZ z Toyoty Supra. Výkon měl stále mířit na zadní kola, ovšem nakonec bylo zvoleno něco úplně jiného, a to spíše náhodou.

Tenhle stroj, který lze směle označit za další Frankensteinovo monstrum, má pod kapotou řadový šestiválec RB26DETT z Nissanu Skyline GT-R. Nevíme přesně, ze které generace, ale to není tak podstatné. Důležité je, že konkrétní motor se do firmy dostal už ve stavu, kdy měl přes 900 koní. A nebyl tím jediným, co se do malého a lehkého Scionu dostalo - také sem byl nainstalován kompletní pohon všech kol z japonské ikony.

Zkusili tedy namontovat celé toto pohonné ústrojí do karoserie FR-S. Trochu překvapivě s tím nebyl zas tak velký problém, i když bylo potřeba podvozek auta řádně upravit. Musel se změnit středový tunel, aby se vešla převodovka, přední pomocný rám musel udělat místo poloosám; motorový prostor se změnil asi nejvíc.

Devět stovek koní ale neměl být konec. Motor byl dále upraven, zejména si všimněme gigantického turba, které krmí spalovací komory ohromným množstvím vzduchu. S výfukovým potrubím se autoři stavby příliš neobtěžovali, výfuk vyvedli těsně za turbem skrz kapotu. Nevíme, jak se s autem jezdí, když má komín skoro jako lokomotiva a navíc přímo před řidičem. Na veřejné silnice by u nás tohle auto určitě nemohlo, ovšem v USA jde leccos, tak tam možná ano.

Kromě techniky se samozřejmě musel změnit i zevnějšek. Vidíme rozšíření karoserie, ovšem nijak přílišné, a také tu je oproti původnímu stavu nový lak. Uvnitř jsou skořepinové sedačky a závodní pedály Wilwood. Auto je hotové čerstvě, a tak zatím neznáme jeho dynamiku, čekejme ale něco velmi působivého, protože FR-S je mnohem lehčí než Skyline GT-R a výkonu má jako Bugatti Veyron.

Než se tohle dozvíme, podívejte se na celou dokumentaci jeho stavby a fotky hotového auta. Stojí za to, vůz krutě vypadá a nepochybně se tak bude projevovat i k téměř veškeré myslitelné konkurenci, které na silnici, okruhu nebo sprintovací dráze potká...


Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 1 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 01Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 2 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 02Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 3 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 03
Původně mělo tohle auto "jen" 420 koní

Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 4 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 04Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 5 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 05Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 6 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 06Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 7 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 07Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 8 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 08Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 9 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 09Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 10 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 10Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 11 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 11Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 12 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 12Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 13 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 13Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 14 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 14Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 15 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 15Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 16 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 16Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 17 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 17Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 18 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 18Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 19 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 19Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 20 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 20Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 21 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 21Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 22 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 22Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 23 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 23Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 24 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 24Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 25 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 25Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 26 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 26Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 27 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 27Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 28 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 28Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 29 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 29Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 30 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 30Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 31 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 31Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 32 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 32Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 33 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 33Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 34 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 34Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 35 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 35Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 36 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 36Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 37 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 37Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 38 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 38Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 39 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 39Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 40 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 40Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 41 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 42Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 42 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 43Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 43 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 44Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 44 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 45Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 45 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 46Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 46 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 47Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 47 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 49Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 48 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 50Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 49 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 51Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 50 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 52Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 51 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 53Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 52 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 54Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 53 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 55Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 54 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 56Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 55 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 57Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 56 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 58
Motor se vešel relativně snadno, přidat přední náhon už bylo mnohem složitější

Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 57 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 59Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 58 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 60Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 59 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 61Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 60 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 62Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 61 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 63Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 62 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 64Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 63 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 65Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 64 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 66Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 65 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 67Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 66 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 68Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 67 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 69Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 68 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 70Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 69 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 71Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě - 70 - Toyota GT86 GT-R swap 1000 hp 72
V modré variantě je tu pohon 4x4 a 1,5násobný výkon

Zdroj: Prime Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.