Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toyota GT86 s technikou Nissanu GT-R má přes 1 000 koní, vypadá krutě
11.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle auto má šestiválec ze Skylinu GT-R a rovnou i jeho pohon 4x4. S velikostí a hmotností Toyobaru a tisícem koní bude ohromně rychlé.
Kdybychom napsali, že „Toyobaru”, tedy trojčata Toyota GT86, Subaru BRZ a donedávna i Scion FR-S, nemají dost výkonu, nebylo by to poprvé, kdy by se tahle věta objevila. Od dob, co je tenhle vůz na světě, existují lidé, kteří mají 200 koní atmosférického dvoulitrového čtyřválce za málo. Ovšem, další a neméně početná skupina lidí Toyobaru vyzdvihuje pro hravost a jízdní vlastnosti.
Americká firma Prime Motoring patří nepochybně do prvního tábora, třebaže hravost a jízdní vlastnosti vozu může adorovat též. Jedno Toyobaru si pořídila a pod jeho kapotou nejprve nechala původní boxer FA20. Z toho dostala 420 koní, jenže nebylo to dost a potenciál čtyřválce se zdál být vyčerpán. Řešením tedy mohl být jen jiný motor a volba měla nejprve padnout na poladěný řadový šestiválec 2JZ z Toyoty Supra. Výkon měl stále mířit na zadní kola, ovšem nakonec bylo zvoleno něco úplně jiného, a to spíše náhodou.
Tenhle stroj, který lze směle označit za další Frankensteinovo monstrum, má pod kapotou řadový šestiválec RB26DETT z Nissanu Skyline GT-R. Nevíme přesně, ze které generace, ale to není tak podstatné. Důležité je, že konkrétní motor se do firmy dostal už ve stavu, kdy měl přes 900 koní. A nebyl tím jediným, co se do malého a lehkého Scionu dostalo - také sem byl nainstalován kompletní pohon všech kol z japonské ikony.
Zkusili tedy namontovat celé toto pohonné ústrojí do karoserie FR-S. Trochu překvapivě s tím nebyl zas tak velký problém, i když bylo potřeba podvozek auta řádně upravit. Musel se změnit středový tunel, aby se vešla převodovka, přední pomocný rám musel udělat místo poloosám; motorový prostor se změnil asi nejvíc.
Devět stovek koní ale neměl být konec. Motor byl dále upraven, zejména si všimněme gigantického turba, které krmí spalovací komory ohromným množstvím vzduchu. S výfukovým potrubím se autoři stavby příliš neobtěžovali, výfuk vyvedli těsně za turbem skrz kapotu. Nevíme, jak se s autem jezdí, když má komín skoro jako lokomotiva a navíc přímo před řidičem. Na veřejné silnice by u nás tohle auto určitě nemohlo, ovšem v USA jde leccos, tak tam možná ano.
Kromě techniky se samozřejmě musel změnit i zevnějšek. Vidíme rozšíření karoserie, ovšem nijak přílišné, a také tu je oproti původnímu stavu nový lak. Uvnitř jsou skořepinové sedačky a závodní pedály Wilwood. Auto je hotové čerstvě, a tak zatím neznáme jeho dynamiku, čekejme ale něco velmi působivého, protože FR-S je mnohem lehčí než Skyline GT-R a výkonu má jako Bugatti Veyron.
Než se tohle dozvíme, podívejte se na celou dokumentaci jeho stavby a fotky hotového auta. Stojí za to, vůz krutě vypadá a nepochybně se tak bude projevovat i k téměř veškeré myslitelné konkurenci, které na silnici, okruhu nebo sprintovací dráze potká...



Původně mělo tohle auto "jen" 420 koní





















































Motor se vešel relativně snadno, přidat přední náhon už bylo mnohem složitější














V modré variantě je tu pohon 4x4 a 1,5násobný výkon
Zdroj: Prime Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 59 minutami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 3 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
