VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed

(68 foto, videa) Tisíce hodin práce, 1,8 milionu Kč investice a výsledek je Golf s osmiválcem, který pohání zadní osu. Burnouty dělá na počkání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed

16.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(68 foto, videa) Tisíce hodin práce, 1,8 milionu Kč investice a výsledek je Golf s osmiválcem, který pohání zadní osu. Burnouty dělá na počkání.

Volkswagen Golf první generace je dost častým cílem snah tunerů. Někdy je auto spíš oběť, jindy ovšem výsledek dopadne skutečně dobře. Právě to je případ bílého stroje na fotkách, Volkswagenu Rabbit - tak se Golfu říkalo v Severní Americe - s 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem místo zadních sedaček. Vznikl v kanadském Québecu u firmy DM Motorsport.

Na začátku byl obyčejný Volkswagen Golf první generace. A k tomu díly z Porsche 911 996 GT2 a 4,2litrový osmiválec z Audi S4 z roku 2005 včetně převodovky. Tedy přesně to, co chcete zkombinovat, abyste dostali auto, které nemá nikdo jiný. Práce zabraly údajně přes 2 tisíce hodin a bylo investováno přes 100 tisíc kanadských dolarů, tedy asi 1,8 milionu korun.

Snad kromě základu karoserie je všechno po konstrukční stránce vlastnoručně vyráběné. Laminátové nástavce blatníku pochopitelně, takové nikdo prodávat nebude, stejně tak ochranná klec v kabině, na kterou je napojen pomocný rám pro motor. Ten je uložený podélně uprostřed, jak ukazují i fotografie. Chladič je však vepředu a vedou k němu nerezové trubky pod autem.

Porsche přichází ke slovu v interiéru a na podvozku. Z devětsetjedenáctky, konkrétně verze GT2, pochází sedačky, palubní deska a co je podstatnější, zadní náprava a brzdy na všech čtyřech kolech. O úpravách motoru nemáme zprávy, vidíme jen jiné sání s bavlněným filtrem a jiný výfukový systém. Dá se tedy očekávat výkon někde na úrovni standardních 344 koní, který tu míří na zadní kola. Ta mají pneumatiky o šíři 245 mm, stejně jako ta přední.

Tenhle unikátní Golf byl dokončen letos zjara. Jízda s ním určitě stojí za to, motor uprostřed v kombinaci s krátkým rozvorem a velkým výkonem může být dost záludný. A burnouty dělá na požádání, jak vidno i na videích. A chcete-li pikantnost k závěru, ono rande s policistou, evidentní z druhého videa, znamenalo pokutu 210 kanadských dolarů, tedy asi 3 800 korun.

Osmiválcový Golf obrazil pár srazů, asi i vyhrál pár cen a před nějakou dobou byl nabídnut k prodeji za 75 tisíc kanadských dolarů, tedy asi 1,35 milionu korun. Pro firmu DM Motorsport to tedy byl ztrátový projekt, ale určitě přinesl ohromné zviditelnění. I kdyby nikoliv, svět má zase o jeden unikátní Golf víc a to není k zahození. Však se na něj podívejte...


VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 1 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 01VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 2 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 02VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 3 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 03VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 4 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 04VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 5 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 05VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 6 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 06VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 7 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 07VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 8 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 08VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 9 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 09VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 10 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 10VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 11 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 11VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 12 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 12VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 13 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 12aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 14 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 13VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 15 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 14VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 16 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 16VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 17 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 17VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 18 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 18VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 19 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 19VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 20 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 20VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 21 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 21VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 22 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 22VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 23 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 23VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 24 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 24VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 25 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 25VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 26 - vw golf mkI 42 V8 hotovy 26
Tenhle kanadský osmiválcový Golf pochopitelně poutá pozornost

VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 27 - vw golf mkI 42 V8 stavba 01VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 28 - vw golf mkI 42 V8 stavba 01aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 29 - vw golf mkI 42 V8 stavba 02VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 30 - vw golf mkI 42 V8 stavba 03VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 31 - vw golf mkI 42 V8 stavba 03aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 32 - vw golf mkI 42 V8 stavba 04VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 33 - vw golf mkI 42 V8 stavba 05VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 34 - vw golf mkI 42 V8 stavba 06VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 35 - vw golf mkI 42 V8 stavba 07VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 36 - vw golf mkI 42 V8 stavba 08VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 37 - vw golf mkI 42 V8 stavba 09VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 38 - vw golf mkI 42 V8 stavba 10VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 39 - vw golf mkI 42 V8 stavba 10aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 40 - vw golf mkI 42 V8 stavba 11VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 41 - vw golf mkI 42 V8 stavba 12VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 42 - vw golf mkI 42 V8 stavba 13VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 43 - vw golf mkI 42 V8 stavba 14VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 44 - vw golf mkI 42 V8 stavba 15VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 45 - vw golf mkI 42 V8 stavba 16VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 46 - vw golf mkI 42 V8 stavba 17VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 47 - vw golf mkI 42 V8 stavba 18VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 48 - vw golf mkI 42 V8 stavba 19VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 49 - vw golf mkI 42 V8 stavba 20VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 50 - vw golf mkI 42 V8 stavba 20aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 51 - vw golf mkI 42 V8 stavba 20bVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 52 - vw golf mkI 42 V8 stavba 21VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 53 - vw golf mkI 42 V8 stavba 22VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 54 - vw golf mkI 42 V8 stavba 22aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 55 - vw golf mkI 42 V8 stavba 23VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 56 - vw golf mkI 42 V8 stavba 24VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 57 - vw golf mkI 42 V8 stavba 25VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 58 - vw golf mkI 42 V8 stavba 25aVW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 59 - vw golf mkI 42 V8 stavba 26VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 60 - vw golf mkI 42 V8 stavba 27VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 61 - vw golf mkI 42 V8 stavba 28VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 62 - vw golf mkI 42 V8 stavba 29VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 63 - vw golf mkI 42 V8 stavba 30VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 64 - vw golf mkI 42 V8 stavba 31VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 65 - vw golf mkI 42 V8 stavba 32VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 66 - vw golf mkI 42 V8 stavba 33VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 67 - vw golf mkI 42 V8 stavba 34VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 68 - vw golf mkI 42 V8 stavba 35VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 69 - vw golf mkI 42 V8 stavba 36VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 70 - vw golf mkI 42 V8 stavba 37VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 71 - vw golf mkI 42 V8 stavba 38VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 72 - vw golf mkI 42 V8 stavba 39VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 73 - vw golf mkI 42 V8 stavba 40VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 74 - vw golf mkI 42 V8 stavba 41VW Golf I V8: zběsilý stařík má motor Audi S4 uprostřed - 75 - vw golf mkI 42 V8 stavba 42
Stavba ovšem byla náročná, padlo na ni přes 2 000 hodin a 100 tisíc CAD

Zdroj: DM V8 Rabbit@Facebook

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše