Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Subaru v Americe vytáhlo proti Rusku. Kdo z nich má silnější základnu fanoušků?
30.10.2020 | inzerce
Soupeřit se dá v čemkoliv, i třeba v tom, která země má silnější fanouškovskou základnu k jedné značce a jakou sílu dovedou její příznivci mezi sebou vyvinout, aby se spojili a porazili druhou stranu.
O co vlastně tady vůbec jde? Nečekejte žádnou nevraživost ani ideologický boj, jde jen o zdravé hecování a souboj dvou národů, kteří vyznávají automobilovou značku Subaru. Vše začalo v roce 2013, kdy se američtí Subaristé rozhodli o vytvoření světového rekordu v setkání nejvíce vozů jedné značky na jednom místě a v jeden konkrétní čas. Ideální příležitost se jim naskytla na jejich tradiční akci Subiefest, kde se nakonec 13. července 2013 sešlo 371 vozů značky Subaru.
A dostat všechny Subaru na jedno místo byl asi ten nejlehčí úkol z celé akce. Podmínkou získání světového rekordu byla souvislá jízda vozů jedné značky v koloně za sebou, přičemž mezera mezi jednotlivými automobily nesměla být větší než dvě délky vozu. Urazit museli vzdálenost tři kilometry a během této jízdy nesměli zastavit, ani ji jinak přerušit. Nebylo to zrovna jednoduché, ale nakonec vše dopadlo přesně podle regulí a spokojenost organizátorů Subiefestu tak byla opravdu velká. Rekord byl tedy stanoven a zapsán do Guinnesovy knihy světových rekordů.
V komunitě Subaru se tato zpráva rozšířila rychlostí blesku a pro ruské majitele této japonské značky to byla doslova hozená rukavice v ringu. Ten rekord musí zkrátka porazit! Rozjela se velká akce napříč celou fanouškovskou základnou majitelů vozů s plejádami ve znaku. Datum pro překonání tohoto rekordu stanovili na 15. srpna 2015, kdy se v Moskvě na tamní ploché dráze konal SubaFest a do té doby bylo potřeba získat co nejvíce nadšenců, kteří by se svými automobily na akci přijeli a pomohli tak k překonání rekordu.
Aby byl původní rekord Američanů pokořen a uznán platným, museli mít v koloně vozů nejméně 400 automobilů. Ruští majitelé však ukázali, že jsou Subaristé, jak mají být. Na akci SubaFest se sešlo více než 4 000 návštěvníků a fanoušků, kteří dorazili s více než tisícovkou vozů napříč celou modelovou řadou a různým rokem výroby. K vidění tu byly jak legendární sportovní modely WRX, WRX STI, tak Impreza, Outback, Subaru XV či oblíbené SUV Forester. Do souvislé kolony vozů nakonec vyrazilo 549 vozů. Tři kilometry dlouhou trať jeli 2,5 hodiny, průměrnou rychlostí 5-7 km/h. Dva roky starý rekord tehdy padl a v hlavním městě ruské federace měli velký důvod k oslavě.
Jenomže tímto úspěchem celý příběh nekončí. Američané se rozhodli, že rekord Rusům nenechají a vytáhli znovu do boje! Pomocí sociálních sítí se svolávali a motivovali k tomu, aby se k pokoření rekordu připojilo co nejvíce z nich. Den D stanovili na neděli 4. října 2020, kde se v kalifornském městě Costa Mesa konal tradiční festival Subiefest. Navíc se rozhodli, že každý účastník v koloně vozů přispěje darem v minimální výši pěti dolarů do sbírky, kterou rozdělili mezi tři potravinové banky Feeding America, Los Angeles Regional Food Bank a Second Harvest Orange County.
Američané chtěli navrátit rekord zpět do USA, vždyť na jejich trhu se prodá 60% z celkové produkce vozů značky Subaru. Již pár dní před akcí pořadatelé věděli, že přijede více než tisícovka vozů, což znamenalo, že jednu souvislou kolonu v tomto množství nezvládnou a rovněž by způsobili katastrofální dopravní zácpu. Rozhodli se tedy rozdělit vozy do hodinových slotů po 200 vozech. Po dojezdu poslední skupiny vozů se mohli pochlubit finálním číslem čítajícím 1751 automobilů značky Subaru.
Při udělování certifikátu o znovuzískaném světovém rekordu se komisař z Guinnessovy knihy rekordů doslova sklonil před organizací a disciplínou každého z účastníků. Z technického hlediska to byl velmi těžký úkol, který vyžadoval absolutní soustředění každého jedince, jedna jediná chyba by totiž zhatila nesmírné úsilí všech a také by je připravila o zisk rekordu. Američtí subaristé dokázali, že jsou lidé se srdcem na správném místě.
Zdroj: Torquenews
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva