Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
F1 s Coulthardem vs. superbike s Martinem: co je rychlejší na okruhu? (videa)
30.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že tady bude mít navrch Formule 1, nepřekvapí. Ale o kolik? F1 má objet čtyři kola Silverstonu rychleji, než suberbike tři.
Otázka, zda je rychlejší motorka nebo auto, existuje od začátku jejich existence. V přímce bude mít, s výjimkou startu z místa, navrch motorka, protože její poměr výkonu ku hmotnosti je často blízko tisíci koním na tunu a pokud se auto nemůže tímhle poměrem rovnat, nemá moc šancí ani přes lepší kontakt s asfaltem.
Na okruhu to ale bude právě kontakt s asfaltem, který bude podstatný - auto může později brzdit s také dosahovat vyšších rychlostí v obloucích. Výsledek ale velmi záleží na topografii okruhu, jestli bude více sedět motorce nebo autu.
Srovnání, které si můžete pustit na videu níže, proti sobě staví Formuli 1 týmu Red Bull a BMW S1000RR týmu Tyco BMW. Za volantem formule je David Coulthard, v sedle motorky je Guy Martin. Čísla hovoří jasně - motorka je na Silverstonu o půl minuty pomalejší než auto. Aby to nebylo dopředu tak jasné, ve srovnání pojede Coulthard čtyři kola, zatímco Martin jen tři.
Na výsledek se můžete podívat na prvním videu níže, opravdu je to těsnější, než by se mohlo zdát, a to i podle členů týmů. Druhé video níže ukazuje srovnání Coultharda a Martina v rolích mechaniků, ovšem Martin pracuje na formuli a Coulthard na motocyklu. Oběma to jde docela dobře, třebaže Martinovi o něco lépe. A je vtipné pozorovat tým Davida Coultharda, kterak přihlíží, jak pilot F1 mění kolo - dělá věc, kterou za něj při závodech dělali jiní.
Podíváme-li se na tahle dvě videa celkově, vidíme ne tolik marketingový kousek pro zvýšení prodejů Red Bullu a nabrání dalších fanoušků, i když to nepochybně byl jeden z cílů. Vidíme vrcholové závodníky v motorsportu, kteří strávili perfektní den na okruhu. Ze srovnání na trati i v boxech byli oba dva víc než spokojeni, i když se nikdy předtím osobně neznali, a členové jejich týmů na tom nejspíš byli podobně.





Zvládne auto objet čtyři kola rychleji, než motorka stihne tři?
V boxech si Guy Martin vede o něco lépe než David Coulthard, ale také má jednodušší úkol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
dnesŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nejnovější články
Honda prý chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
před 5 hodinamiŠéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
před 7 hodinamiVýrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
před 8 hodinamiNávrat nuceně zaříznutých osmiválců ukazuje sílu konkurence, jejich nový znak je kouzelným symbolem vzdoru
před 10 hodinamiBMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.07. 18:59 - M.Z.
- Detektory policejních radarů 06.07. 15:41 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 06.07. 13:15 - pavproch
- BMW Divize 06.06. 14:13 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.06. 10:47 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 06.06. 04:02 - Learothat
- S větrem ve vlasech.... 06.05. 13:30 - pavproch
- Politický koutek 06.05. 12:42 - jerry