Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025 | Petr Prokopec
A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí.
Horacio Pagani se láskou ke sportovním vozům nijak netají. Jeho sbírka přitom nezahrnuje pouze vlastní supersporty jako Zonda či Huyara, mimo to v ní najdeme moderní i historická Porsche, Ferrari či Lamborghini. A dále také monoposty Formule 1 či různé hot hatche. Pokud ovšem čekáte, že s nimi 69letý byznysmen jezdí denně do práce, jste vedle.
Od továrny své formy v San Cesario sul Panaro bydlí pouhé tři bloky, takže to zvládne i pěšky nebo na kole, po supersportech a dokonce ani po supersedanech či kombících ale Horacio nesahá ani ve chvílích, kdy musí dojet dál. Jak zmiňují kolegové z Auto Weeku, pro tyto účely si už před několika roky pořídil neobvyklý vůz, který je podle jeho názoru vůbec jediný v celé Modeně a dost možná také v celé Itálii.
Jde o Toyotu Alphard, která je v Evropě známa spíš ve své luxusnější verzi jako Lexus LM. Pagani si pořídil její třetí generaci, která byla v nabídce v letech 2015 až 2023. A protože mu vyhovuje, po nové zatím nesáhnul. Horacio jezdí s provedením Executive Lounge, tedy vrcholným stupněm výbavy, který (na poměry podobných aut) překypuje komfortem a luxusem.
Neobvyklé je usazení volantu na levé straně, neboť jde primárně o vůz pro japonský trh, který se svého času jen okrajově nabízel také v Číně a Rusku. Jednu z těchto variant Pagani musí mít, pod kapotou v tom případě může být jen 3,5litrový šestiválec, který po faceliftu v roce 2018 nabízel rovných 300 koní, on má ale ještě původní variantu s 274 kobylami. Takový výkon mu ale zjevně na běžné cestování stačí, ostatně jinak by se tohoto MPV nedržel už skoro dekádu.




Alphard třetí generace se do Evropy oficiálně nedovážel, i proto lze Horacio Paganimu věřit, že má jediný exemplář v Modeně. A nedivili bychom se, kdyby žádný další nejezdil ani v celé Itálii. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 7 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Americké prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 2 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 3 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 5 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 6 hodinamiMuž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva