Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
14.10.2025 | Petr Prokopec
Bylo by moudré se předem prohraných klání neúčastnit, to ale Italové udělat nechtějí. Místo toho do nich jdou a předem akceptují prohru. U značky, jejíž image byla postavena kolem soutěživosti ad absurdum, je to velmi nebezpečný krok.
Ferrari v závěru minulého týdne poprvé odhalilo technik svého prvního elektromobilu. A pokud Italové čekali bouřlivý potlesk ze všech stran, na jaký byli zvyklí z minulosti, museli být hodně zklamaní. Éter ovládly rozpaky, neboť model s možná jen prozatímním jménem Elettrica nepřišel s vůbec ničím, co by odpovídalo mimořádnosti Ferrari v automobilovém světě.
Výkon 1 000 koní může působit jako vysoký, ale ve světě elektrických aut se mu dnes blíží nebo jej dokonce překonávají mnohem obyčejnější modely. Teslu Model S Plaid jsme probírali, také je tu ale Xiaomi SU7 Ultra, která za 1,6 milionu korun nabízí 1 548 koní, popř. BYD YangWang U9 Extreme, který produkuje dokonce šílených 3 018 kobyl, a stát má okolo 5 milionů Kč.
Jasně, výkon není vše, a kdyby Ferrari tohle stádo vecpalo do 1,5tunového stoje s baterkami odpovídající pořádné palivové nádrži, svět mu zase leží u nohou. Realita ale nemůže být odlišnější - bavíme se o 2,3tunovém autě s 625kilovou baterií odpovídající asi 30litrové nádrži. Proč by tohle mělo někoho ohromit? To jsou parametry, ke kterým nemá vůbec daleko ani rodinná Tesla Model X Plaid, hmotnost nevyjímaje.
Novinka Ferrari tak předem způsobila značné zklamání, neboť tentokrát neurčovat pravidla hry ani zdaleka. Místo toho se musí smířit s osudem, který jsme většině zavedených značek, jež tak horečnatě oznamovaly svůj přechod na elektromobilitu, prorokovali. Elektrický pohon maže rozdíly mezi mainstreamem a prestiží i mezi rodinnými vozy a vrcholnou supersportovní ligou. I zmíněné Xiaomi SU7 dokáže pobrat celou rodinu a přitom stojí zhruba tolik co našlapaná Škoda. Na stovce je ale pod 2 sekundy a na třístovce za 15 vteřin.
Ferrari Elettrica by přitom mělo nabídnout méně než 2,5sekundové zrychlení, čínského soka ovšem přesto nepřekoná. A nebude rychlejší ani v rámci maximálky, omezovač totiž jeho rozjezd zarazí v 310 km/h. Čím se tedy Italové chtějí vymezit vůči zbytku světa? Jak naznačil produktový šéf značky Gianmaria Fulgenzi, v podstatě ničím. Automobilka pochopila, že vstoupila do segmentu, kde se již nachází mnohem schopnější soupeři. Nehodlá s nimi proto válčit, spíš hází ručník do ringu a doufá, že jí pomůže její renomé. Od firmy která byla zrozena na závodních tratích a jejíž zakladatel by prodal své poslední trenýrky, aby jeho auta vítězila v závodech, je to velmi nebezpečná kapitulace.
„Na trhu můžete vidět některá elektrická auta, která již mají 2 000 koní. Je velmi snadné a jednoduché přijít u elektromotoru s takovým výkonem. Rázem zde tak máme firmy, které nikdy s auty neměly nic společného, a nyní nabízejí tisícikoňový vůz,“ uvedl Fulgenzi pro Auto Express. A ihned dodal, co si o takové konkurenci myslí. „Je to snad vtip? Co cítíte při řízení takového auta. Jsou to sloni, protože potřebují velké motory a velké baterie,“ zmínil dále. Tím si ovšem tak trochu podříznul svou vlastní větev, na které sedí, neboť jeho auto je s hmotností 2,3 tuny úplně ten samý „slon”.
Pravda, Xiaomi i BYD používají menší baterie, než jaké má dostat Elettrica, ale ne o mnoho. Ta bude disponovat paketem o kapacitě 122 kWh, který váží zmíněných 625 kilo a hmotnost vozu posune do sloního teritoria - SU7 Ultra váží prakticky stejně. Není tak divu, že se Italové hodlají do budoucna tvářit, jakože jsou nezávislým ostrůvkem v moři. Jakákoli konfrontace s ostatními by pro ně totiž nevyzněla dobře. Ovšem tak nakonec může dopadnout i pštrosí schovávání hlavy do písku.
Je sice hezké, že tu na jedné straně máme ikonickou značku, jenže na té druhé trůní nižší výkon, horší dynamika a vyšší cena. Proč byste tedy měli toužit po Ferrari, když s takovým Xiaomi budete rychlejší a ještě vám zbude dost peněz na to, abyste si po pár let pronajímali dům na Azurovém pobřeží a chatu v Alpách, mezi nimiž budete následně pendlovat? Fulgenzi by jistě rád mluvil o tradicích, kvalitě či čímkoli jiném, ovšem takové pohádky snadno přestanou fungovat i na fanoušky značky, pokud u toho nebude výjimečná technika. Ferrari si skutečně zahrává s ohněm.












První elektrické Ferrari nabídne pouze 1 000 koní. Něčemu takovému bychom ovšem mohli aplaudovat před pár lety, dnes jsou měřítka nastavená někde úplně jinde. A značce se je zjevně přeskakovat nechce. Foto: Ferrari
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před 7 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Románek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
13.10.2025
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
13.10.2025
Škoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
14.10.2025
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
14.10.2025
BMW se stává králem citlivého retra, jeho pocta prvnímu evropskému turbosporťáku umí ohromit
14.10.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
