Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Supra je zpátky, tohle je její nová generace. Vyzkoušet ji půjde už za měsíc
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neskutečných 16 let nás Toyota napínala s příchodem nástupce legendární Supry. Teď je konečně tady, alespoň jako předprodukční koncept.
Na návrat Toyoty Supra čekáme dlouhých 16 let, výroba čtvrté generace byla ukončena již v roce 2002. Japonská automobilka od té doby leccos slibovala a obdařila nás i pár koncepty, na sériovou verzi ale nikdy nedošlo. Až v okamžiku, kdy Toyota začala na nástupci spolupracovat s BMW, se věci změnily. Vznikne tak nejen nová Supra, ale i třetí generace roadsteru Z4. My se přitom dnes zaměříme právě na japonskou část této dvojice.
Na ženevském autosalonu Toyota představila další koncept, tentokrát ale už blízký sériové výrobě. Ta odstartuje příští rok, přičemž dle nedávného úniku technických dat máme očekávat čtyřválcové a šestiválcové verze. Všechny zatím počítají pouze se spalovacím agregátem, pročež se můžeme ptát, zda dorazí také plug-in hybrid, o kterém se dlouhé měsíce spekulovalo. Aktuálně odhalený koncept ale s nápovědou nepřichází.
Pod názvem Gazoo Racing (nebo také GR) Supra Racing se ukázala studie závodního speciálu s agresivně stylizovaným bodykitem. Jeho dominantou je obří zadní křídlo, kterému dělá společnost mohutný difuzor. Vpředu si pro změnu můžeme povšimnout dlouhé kapoty ozdobené ventilačními otvory, se kterou jsou spárována užší diodová světla. Vše halí bílý lak ozdobený červenočernými grafickými polepy.
Toyota prakticky na veškeré panely karoserie použila kompozitní materiál, ze kterého jsou nárazníky, boční prahy, čelní splitter, zadní difuzor i ono křídlo. Čelní okno i ta boční jsou vyrobena z plastu, což s ohledem na poslání vozu není překvapivé. Nezaskočí nás tedy ani spartánský interiér, do kterého se nastěhovala ochranná klec, vyjímatelný volant nebo závodní skořepina s vícebodovými bezpečnostními pásy.
Tím nám ale nové informace končí, neboť japonská automobilka již jen dále zmínila, že vůz dostane klasickou koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol. Číslice „90“ na dveřích pak odkazuje na historické kódové označení tohoto modelu, jenž si budete moci vyzkoušet již v dubnu. Ovšem pouze virtuálně - GR Supra Racing je součástí nejnovějšího updatu hry Gran Turismo Sport...

































Nová Toyota Supra se drží klasické koncepce, jenž počítá s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V sériovém provedení dorazí příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub