Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily
24.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Celkem osm vozů poslali čerstvě „proti zdi” u EuroNCAP. Najdeme mezi nimi i Dacii Duster a elektrické Mitsubishi. Jak novinky dopadly?
Přehled kapitol
Hyundai ix20
Také v případě Hyundai ix20 platí zaměnitelnost výsledků crash testu s jiným vozem, Kiou Venga, proto také na přiložených snímcích uvidíte Vengu a ne ix20. Na rozdíl od dvojice i-MiEV a C-Zero je ale nové Hyundai přece jen trochu jiné, a tak se tomuto závěru NCAP divíme, ale nezbývá nám než na tomto místě zrekapitulovat závěry z testu Vengy.
Jak jsme již zmínili úvodem, vůz dosáhl obecně dobrých výsledků, a tak nepřekvapí, že při čelním nárazu vykázal prostor pro posádku vysokou stabilitu a nedovolil vážnější ohrožení cestujících. Zejména ochrana nohou předních cestujících byla dobrá, jen stehna řidiče mohou být ohrožena sloupkem řízení. Ochrana hrudníku řidiče byla pak shlédána marginální neboli průměrnou.
Za boční náraz získal ix20 maximum bodů a i boční náraz do úzké překážky vykázal velmi solidní výsledek, když jen ochrana hrudníku byla označena jako marginální. Náraz zezadu v ix20 snáší krk dobře.
V ochraně dětí si ix20 připsal druhý nejlepší výsledek po BMW X1 a dokáže dobře při nárazech ochránit děti všech věkových skupin. Ještě lepší hodnocení dostal vůz při simulovaném kontaktu s chodci, zde výsledek BMW X1 dokonce vyrovnal. Systém ESP bude pro malé-velké Hyundai standardem na většině trhů, kontrola zapnutí pásů je pak ve standardu pro všechna sedadla. I za to dostal ix20 body, v tomto případě na rozdíl Vengy, neboť u té signalizace nezapnutých pásů na všech sedadlech standardem není.
Tabulka s klíčovými výsledky Hyundai ix20
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP
Mitsubishi ASX
ASX si z crash testů oneslo plný počet hvězd, a tak u něj nečekejte žádné velké slabiny. Při čelním nárazu zůstal prostor pro posádku stabilní, posun A sloupku byl pouze mírný. Testovací figuríny prokázaly dobrou ochranu kolen a stehen cestujících vpředu a to bez ohledu na jejich postavu. Řidičovo chodidlo a kotník ale byly chráněny pouze marginálně.
Boční náraz prokázal stoprocentní ochranu, boční náraz do úzké překážky ale odhalil slabou ochranu hrudníku. Ochrana krku při nárazu zezadu byla shledána marginální.
Ochrana dětské posádky vykázala nadprůměrné výsledky, když jak figurína jedenapůlletého, tak tříletého dítěte nedostály při čelním ani bočním nárazu větší újmy. Též připravenost na srážku s chodci byla nadprůměrná, ale některé části vozu vykázaly zvýšené riziko.
Elektronická bezpečnostní výbava opět obsahovala oba základní prvky, tedy ESP i signalizaci zapnutí bezpečnostích pásu pro všechna sedadla.
Tabulka s klíčovými výsledky Mitsubishi ASX
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP
Nissan Juke
Také Nissan Juke si připsal pět hvězd a i když nejvíce bodoval svými elektronickými pomocníky, jeho výsledky jsou ve všech směrech solidní.
Při čelním nárazu - ano, je tomu tak dnes téměř u všech aut - zůstal prostor pro posádku stabilní a nedošlo ani k zásadnímu posunu sloupku řízení směrem do vozu. Ochrana spodní části těla byla vesměr bezproblémová pro řidiče i spolujezdce, té horní ale hrozí větší riziko kontaktu s částmi paubní desky, a proto byla ochrana označena jen jako adekvátní. To je pořád druhé nejlepší možné hodnocení, ochrana stehen cestujících vpředu však získala pouze známku „marginální”.
Boční náraz nevykázal větší slabiny ani při kontaktu s úzkou překážkou, ochrana krční páteře při nárazu zezadu ale získala jen průměrné hodnocení.
V ochraně dětí zaznamenal Juke maximální počet bodů u tříletých cestujících, při srážce s chodcem bude riziko hrozit především hlavě dotyčného nebožáka. ESP je u Nissanu Juke standardem stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pasů. EuroNCAP dává body i za nastavitelný omezovač rychlosti, ten má ale Juke jen za příplatek, a tak za něj nedostal žádné body.
Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Juke
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 7 minutami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před hodinou - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch