Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily

Celkem osm vozů poslali čerstvě „proti zdi” u EuroNCAP. Najdeme mezi nimi i Dacii Duster a elektrické Mitsubishi. Jak novinky dopadly?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily

24.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Celkem osm vozů poslali čerstvě „proti zdi” u EuroNCAP. Najdeme mezi nimi i Dacii Duster a elektrické Mitsubishi. Jak novinky dopadly?

Hyundai ix20

Také v případě Hyundai ix20 platí zaměnitelnost výsledků crash testu s jiným vozem, Kiou Venga, proto také na přiložených snímcích uvidíte Vengu a ne ix20. Na rozdíl od dvojice i-MiEV a C-Zero je ale nové Hyundai přece jen trochu jiné, a tak se tomuto závěru NCAP divíme, ale nezbývá nám než na tomto místě zrekapitulovat závěry z testu Vengy.

Jak jsme již zmínili úvodem, vůz dosáhl obecně dobrých výsledků, a tak nepřekvapí, že při čelním nárazu vykázal prostor pro posádku vysokou stabilitu a nedovolil vážnější ohrožení cestujících. Zejména ochrana nohou předních cestujících byla dobrá, jen stehna řidiče mohou být ohrožena sloupkem řízení. Ochrana hrudníku řidiče byla pak shlédána marginální neboli průměrnou.

Za boční náraz získal ix20 maximum bodů a i boční náraz do úzké překážky vykázal velmi solidní výsledek, když jen ochrana hrudníku byla označena jako marginální. Náraz zezadu v ix20 snáší krk dobře.

V ochraně dětí si ix20 připsal druhý nejlepší výsledek po BMW X1 a dokáže dobře při nárazech ochránit děti všech věkových skupin. Ještě lepší hodnocení dostal vůz při simulovaném kontaktu s chodci, zde výsledek BMW X1 dokonce vyrovnal. Systém ESP bude pro malé-velké Hyundai standardem na většině trhů, kontrola zapnutí pásů je pak ve standardu pro všechna sedadla. I za to dostal ix20 body, v tomto případě na rozdíl Vengy, neboť u té signalizace nezapnutých pásů na všech sedadlech standardem není.

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 21 - Hyundai ix20 Kia Venga 01
Tabulka s klíčovými výsledky Hyundai ix20

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 22 - Hyundai ix20 Kia Venga 02Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 23 - Hyundai ix20 Kia Venga 03Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 24 - Hyundai ix20 Kia Venga 04Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 25 - Hyundai ix20 Kia Venga 05Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 26 - Hyundai ix20 Kia Venga 06
Záběry s následky jednotlivých testů

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP

Mitsubishi ASX

ASX si z crash testů oneslo plný počet hvězd, a tak u něj nečekejte žádné velké slabiny. Při čelním nárazu zůstal prostor pro posádku stabilní, posun A sloupku byl pouze mírný. Testovací figuríny prokázaly dobrou ochranu kolen a stehen cestujících vpředu a to bez ohledu na jejich postavu. Řidičovo chodidlo a kotník ale byly chráněny pouze marginálně.

Boční náraz prokázal stoprocentní ochranu, boční náraz do úzké překážky ale odhalil slabou ochranu hrudníku. Ochrana krku při nárazu zezadu byla shledána marginální.

Ochrana dětské posádky vykázala nadprůměrné výsledky, když jak figurína jedenapůlletého, tak tříletého dítěte nedostály při čelním ani bočním nárazu větší újmy. Též připravenost na srážku s chodci byla nadprůměrná, ale některé části vozu vykázaly zvýšené riziko.

Elektronická bezpečnostní výbava opět obsahovala oba základní prvky, tedy ESP i signalizaci zapnutí bezpečnostích pásu pro všechna sedadla.

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 27 - Mitsubishi ASX 01
Tabulka s klíčovými výsledky Mitsubishi ASX

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 28 - Mitsubishi ASX 02Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 29 - Mitsubishi ASX 03Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 30 - Mitsubishi ASX 04Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 31 - Mitsubishi ASX 05Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 32 - Mitsubishi ASX 06
Záběry s následky jednotlivých testů

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP

Nissan Juke

Také Nissan Juke si připsal pět hvězd a i když nejvíce bodoval svými elektronickými pomocníky, jeho výsledky jsou ve všech směrech solidní.

Při čelním nárazu - ano, je tomu tak dnes téměř u všech aut - zůstal prostor pro posádku stabilní a nedošlo ani k zásadnímu posunu sloupku řízení směrem do vozu. Ochrana spodní části těla byla vesměr bezproblémová pro řidiče i spolujezdce, té horní ale hrozí větší riziko kontaktu s částmi paubní desky, a proto byla ochrana označena jen jako adekvátní. To je pořád druhé nejlepší možné hodnocení, ochrana stehen cestujících vpředu však získala pouze známku „marginální”.

Boční náraz nevykázal větší slabiny ani při kontaktu s úzkou překážkou, ochrana krční páteře při nárazu zezadu ale získala jen průměrné hodnocení.

V ochraně dětí zaznamenal Juke maximální počet bodů u tříletých cestujících, při srážce s chodcem bude riziko hrozit především hlavě dotyčného nebožáka. ESP je u Nissanu Juke standardem stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pasů. EuroNCAP dává body i za nastavitelný omezovač rychlosti, ten má ale Juke jen za příplatek, a tak za něj nedostal žádné body.

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 33 - Nissan Juke 01
Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Juke

Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 34 - Nissan Juke 02Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 35 - Nissan Juke 03Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 36 - Nissan Juke 04Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 37 - Nissan Juke 05Crash testy: Dacia Duster, Hyundai ix20 a první elektromobily - 38 - Nissan Juke 06
Záběry s následky jednotlivých testů

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.