Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
První podrobnosti o Audi A7
5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Audi intenzivně pracuje na nové vlajkové lodi, modelu A7. Cílem je nejen konkurovat MB CLS, ale také posílit image značky.
Trh luxusních čtyřdveřových kupé se rozšiřuje a brzy v něm bude pěkná tlačenice. Zakladatel Mercedes-Benz CLS, nová řada 8 od BMW, Porsche Panamera, Aston-Martin Rapide, nová generace Jaguaru XJ také na rok 2010 chystané Audi A7.
To bude poostavenoo na nové platformě, kterou bude sdílet s novou A6. Je založena na stejných principech, které byly použity u A5, tedy umístit maximum hmoty mezi nápravy tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti. Podvozek A7 bude od začátku konstruován pro použití odpružení pomocí vzduchových vaků. Cílem je dosáhnout stejných jízdních kvalit, kterými se chlubí CLS.
Pro pohon se počítá se třemi benzínovými motory s přímým vstřikem paliva: vidlicové šestiválce 2.8 FSI a 3.0TFSI V6 a osmiválec 4.0TFSI. Diesely budou zastupovat šestiválce 2.7 TDI a 3.0 TDI ve dvou verzích - s jedním nebo dvěma turbodmychadly. Standardně bude A7 dodávána s šestistupňovým manuálem, ale v nabídce nebude chybět sedmistupňový automat DSG.
Časem se zcela určitě dočkáme výkonných verzí S7 a RS7, přičemž ta druhá bude mít pod kapotou motor z RS6, vidlicový desetiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, o výkonu cca 600 koní. Chybět samozřejmě nebude systém quattro a nový systém distribuce točivého momentu, který si svou premiéru odbyde u nové S4
V kabině nás prý bude čekat kvalita o úroveň vyšší než u srovnatelné konkurence. Spolu s exkluzivními materiály dostane A7 druhou generaci informačního a zábavního systému MMI a nové hlasové ovládání, které má podle šéfa vývoje Michaela Dicka být opravdovým průlomem
Přestože bude A7 dlouhá skoro 5 metrů, její interiér bude jen čtyřmístný, přičemž ale o každého z pasažérů bude náležitě postaráno. Pro ostatní, kteří žádají od vozu více praktičnosti, zbude A6 a A8.
Zdroj Autocar


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ferrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před hodinouElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva