Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
VW Golf 6: pět hvězdiček v crash testu Euro NCAP
17.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nový Volkswagen Golf 6 byl prověřen novými testy společnosti Euro NCAP. Nově jsou totiž připočitány body za elektronické systémy jako např. ESP. Jak si tedy vedla šestá generace Golfu?
Nový Golf jsme pro vás důkladně otestovali již dvakrát. Poprvé jste si u nás mohli přečíst o dostupnější verzi Trendline s motorem 1,4 TSI, nedávno jsme přidali test špičkové varianty Highline 2,0 TDI DSG. Jednu věc jsme ale při obou testech vynechali - nárazovou zkoušku. Naštěstí za nás tuto černou práci nyní oddřeli u Euro NCAP...
VW Golf 6 1,4l Trendline
Společnost Euro NCAP, která nedávno prověřila model Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota iQ, se nyní zaměřila na favorita nižší střední třídy. Prověřený vůz byl s motorem o objemu 1,4l a s výbavou Trendline, neboli stejný kus, jaký prošel i výše zmíněným testem.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní, A sloupek se posunul zpět o méně než 10 mm. Ochrana cestující figuríny byla hodnocena jako dobrá pro všechny části těla. Řidičova kolena a stehna byla dobře chráněna kolenním airbagem. Volkswagenu se podařilo prokázat, že airbagu nabídne podobnou úroveň ochrany cestujících různého vzrůstu, nezávisle na jízdní pozici. Při bočním nárazu vůz ztratil půl hvězdy za ochranu hrudníku. Dobrá byla poskytnuta ochrana proti zranění od ostrých předmětů při zadním nárazu.
Ochrana dětí
Golf získal plný počet bodů za ochranu i kojenců. Auto ztratilo body za nedostatečně bezpečnostní značení a instruktáž, pouze upozornění na nebezpečí dozadu směřující dětské sedačky, aniž by byl nejprve vypnutý airbag. Airbag lze vypnout, ale informace pro řidiče o stavu airbagu není dostatečně jasná. Zadní vnější sedadla mají ISOFIX a vrchní ukotvení a jsou jasně označeny.
Chodci
Při střetu chodce s nárazníkem získal plný počet bodů za ochranu nohou. Přední hrana kapoty byla hodnocena jako dobrá v některých oblastech. Ochrana nabízená kapotou při střetu s hlavou dítěte byla hodnocena jako převážně dobrá, ale pro dospělého chodce byla ochrana převážně chudá.
Crash test si můžete prohlédnout i na přiloženém videu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 54 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva