Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
A o Volkswagenu C-Trek už jste slyšeli? Čechům by se mohl líbit
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen, to není jen Golf, Passat, Tiguan a další notoricky známé modely. Nabízí i spoustu jiných typů, které tu neprodává, někdy ke své vlastní škodě.
Autosalon v Šanghaji nám ukázal spoustu zajímavých aut. Obvykle jsme se soustředili na ta, která uvidíme i v Evropě, jako je faceliftovaný Mercedes třídy S, popřípadě jsme zaměřili pozornost na novinky Škody a její výstavní koncept. Či jsme se podívali na bizarní čínské klony. V Šanghaji je toho ale k vidění mnohem více a šlo by napsat snad knihu o vozech, o kterých většina z nás nikdy nemohla slyšet a nejsou ani přitom klony, ani pro nás relevantními modely.
Zmapovat všechny si netroufáme, pár zajímavých kousků vám ale ještě ukážeme. Nemusí se přitom jedna o auta, jejichž název zní jako jméno Žvejka z Hvězdných válek v originále či vozy, jejichž design vypadá moderně asi jak dávno seprané „levisky” z Tuzexu. Pro Čínu dělají specifické modely i renomované automobilky a u některých si říkáme, proč je ksakru neprodávají i zde. A přesně o jednom takovém si povíme.
Je to Volkswagen a Němci jej v nafocené podobě poprvé představili na svém koncernovém večírku den před začátkem šanghajského autosalonu. Jeho jméno C-Trek vám pravděpodobně nic neřekne a jeho vzhled vlastně též ne - není podobný ničemu, to VW prodává v Evropě a je to stále novinka. V čínském prodeji je teprve od listopadu loňského roku, přesto do Šanghaje dorazil už ověnčen titulem nejprodávanějšího crossoveru v Číně, tak moc se mu letos daří. A když se na něj podíváme, vlastně se ani nedivíme.
Není to žádné hogo fogo, je to obyčejné auto. Jde v podstatě o malý kombík, který ale nevypadá usedle, připomene spíše větší hatchback. Zase tak drobný ale není, aspoň ne uvnitř. Slibuje ubytovat až pětici dospělých a co jsme si jej mohli vyzkoušet naživo, opravdu to zvládne. Zavazadelník o základním objemu 589 litrů by pak jistě uspokojil i litrůchtivé Čechy, však jeho maximální objem činí 1 500 litrů, též dost.
Vůz je částečně oplastovaný a ne jen pro parádu. Světlá výška 132 mm není malá a i když je to pouze předokolka, alespoň polňačky jistě zvládne se ctí. Je tu také panoramatická střecha, chytrý systém na převoz jízdních kol či 81 odkládacích prostorů uvnitř. Je to prý ideál pro mladší čínské rodiny žijící aktivněji než ty ostatní a máme pocit, že ty české netouží po ničem jiném.
V Šanghaji se vůz ukázal v edici Boundless, něco jako Nespoutané, ale je to jen specificky - nutno dodat velmi specificky - zbarvená varianta, zvenčí a částečně i uvnitř. Pod kapotou je motor 1,4 TSI o výkonu maximálně 96 kW (130 koní) a točivém momentu nejvýše 225 Nm (odtud označení TSI 230 na zádi). Vůz váží 1 335 kg, zrychlí na stovku za 9,3 sekundy a jede až 200 km/h, obojí buď s manuálním pětikvaltem nebo sedmistupňovým DSG. Cena začíná v přepočtu na 390 tisících Kč. No řekněte, neprodávalo by se něco takového i tady? Je to něco, čím by chtěla být Škoda Rapid Spaceback Scoutline, ale tak úplně se ji to nedaří...















Zářivý Volkswagen C-Trek Boundless Edition naživo v Šanghaji 2017
A standardní C-Trek, který vstoupil do prodeje loni v listopadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan