Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth Fuoriserie 695: čtyři specialitky pro Ženevu jedou až 225 km/h
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní Fiat 500 vymění sériové turbo IHI přeplňované 1,4 za komponenty od Garrettu. Výsledkem je až 180 koní výkonu a citelně vylepšená dynamika.
Pokud máte pocit, že verzí nové pětistovky existuje malé množství (ať už standardních se znakem Fiatu, nebo sportovních s logem škorpióna od Abarthu), pak byste stoprocentně měli za čtrnáct dní zamířit do Ženevy. Na stánku italské automobilky se totiž vyjma mnoha dalších modelů představí také čtyři speciální verze ze série „fuoriserie“ používající pod kapotou 1,4litrový motor. Na první pohled nic nového, pohonná jednotka ale standardní není - díky výměně turbodmychadla IHI za přeplňování Garrett a dalším úpravám došlo k nárůstu výkonu ze 160 na 180 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak kleslo o necelou půlsekundu (ze 7,4 na 6,95 s), zatímco nejvyšší rychlost narostla z 211 na 225 km/h.
To ovšem není jediný odklon oproti sérii. Nově totiž výkonné modely Abarthu (k dispozici jsou jako kupé nebo kabriolet) dostanou také 305 mm kotouče Brembo se čtyřpístkovými třmeny nebo speciální tlumiče Koni disponující technologií FSD (dvojí charakteristika v jednom ekonomickém balení bez nutnosti dalších senzorů nebo kabelů). Standardem se pak stanou xenonové světlomety nebo sportovní výfuk Record Monza, který se nad 3 000 otáček projevuje daleko řezavějším zvukem.
Uvnitř pak tyto novinky nabídnou karbonové dekory, sportovní sedadla nebo audio systém JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem o výkonu 400 wattů. S ohledem na adorování minulosti nebo přítomnosti pak budou rozděleny na dvě vlny (New Heritage a New Wave), podle čehož se bude lišit barevné zpracování nebo dekorace (od matných až po blýskavé) či dodatečná výbava zahrnující třeba kožené čalounění nebo Alcantaru.
Linie New Heritage, která skládá hold vozům jako Fiat 750 Record nebo 124 Sanremo, je tak tvořena modely Abarth 695 Record a 695 Scorpione. Ten první přitom dostala matně šedou karoserii kombinovanou s červeno-bílou šachovnicovou střechou, matně černými 17palcovými ráfky nebo červeně lakovanými třmeny. Uvnitř pak nechybí červené prošívání či červené středy sedadel v kombinaci kůže/Alcantara nebo karbonová palubní deska.
Série Scorpione je v tomto ohledu daleko nenápadnější, po stránce venkovní totiž kombinuje matně černou kapotu s leskle černou karoserií a stříbrnými koly. Ani zde přitom nechybí červeně lakované třmeny nebo vnitřní švy, oproti předchozí verzi je ale vše umírněnější. To bychom mohli říci také o modelu Abarth 695 Hype, který se stejně jako verze Black Diamond hlásí k nové vlně a odkazuje především na soudobé moderní trendy.
V obou případech tak dostanete dvoubarevně lakovanou karoserii, kde Hype kombinuje šedou a zelenou, zatímco Black Diamond černou a šedou. První model pak uvnitř sází hlavně na zelené kontrastní švy, zatímco ten druhý dostal béžová sedadla. Ta přitom jako u jediného modelu již na první pohled upřednostňují komfort před boční oporou v zatáčkách, kterou se chlubí zbývající tři zástupci série „fuoriserie“.
Cena těchto modelů by se měla pohybovat okolo 40 000 Eur (cca milion korun), což není málo. Dá se ale předpokládat, že Fiat dostupnost trochu omezí, aby zachoval exkluzivitu. To se zřejmě bude týkat také už z dřívějška známého modelu Abarth Punto Supersport, který do Ženevy rovněž dorazí, s výkonem 180 koní. Toto stádo přitom zkrátí zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy a zapříčiní nejvyšší rychlost 216 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.








Abarth představí v Ženevě hned čtyři speciální modely. Verze Record a Scorpione odkazují na minulost, zatímco Hype a Black Diamond favorizují soudobé moderní trendy
Mimo sportovní verze Fiatu 500 představí Abarth také Punto Supersport s výkonem 180 koní, 17palcovými koly a brzdami Brembo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 11 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včeraČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraJaponská automobilka ruší své elektrické plány, místo nich chystá sportovní sedan s V6 a manuálem
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.22. 16:03 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.22. 13:14 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch