Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně
8.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Detroitská studie Acura ILX se v Chicagu změnila na... Acuru ILX. Sériovou. Honda je ale na informace ke svému novému dítku pořád skoupá.
Ráno jsme avizovali, že v průběhu dnešního dne (poté, co se ve Spojených státech otevřou brány autosalonu Chicago Auto Show 2012) proběhne představení novinky luxusní divize americké Hondy, modelu Acura ILX. Stalo se tak ale poněkud dříve, než se očekávalo, a tak si onen únik patentových snímků velké slávy neužil. Japonská automobilka totiž v předstihu vypustila sérii fotek a pár dosud neznámých informací. Tak se na ně pojďme podívat.
Z pohledu Ameriky kompaktní sedan stojí na platformě Hondy Civic, má tedy vpředu napříč uložené motory a poháněná přední kola. Nejslabší verzí v nabídce bude benzín-elektrický hybrid vybavený technologií Integrated Motor Assist. Ta v tomto případě zahrnuje čtyřválec o objemu 1,5 litru a elektromotor s výkonem 20 koní napájený sadou lithium-iontových článků o neznámé kapacitě.
Agregáty společně produkují 113 koňských sil při 5 500 ot./min. a nejvyšší točivý moment 172 newtonmetrů v rozsahu od 1 000 do 3 000 otáček. Čas akcelerace na 100 km/h a hodnota maximální rychlost v této chvíli ještě chybí, ale Acura se nezapomněla pochlubit spotřebou - podle americké metodiky činí 6,7 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km na dálnici.
Čistě benzínové motory zastupuje čtyřválcový dvoulitr s výkonem 152 koní při 6 500 ot./min. a 190 newtonmetry, který bude Acura párovat s pětistupňovou sekvenční automatickou převodovkou SportShift. Opět máme pro tuto chvíli pouze spotřebu - 9,8 l město a 7,4 l dálnice. Nejvýkonnější Acura ILX dostane zážehový čtyřválec 2,4 l o výkonu 204 koní při 7 000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 230 newtonmetrů při 4 300 otáčkách. O patřičnou dynamiku se má postarat také šestistupňový manuál s „nakrátko poskládanými převody“, nicméně automobilka opět jaksi zapomněla uvést těch pár základních údajů, které jsou obvykle očekávány. Jezdit má za 11,8, respektive 8,1 l/100 km.
Acura ILX, jejíž podvozek využívá vzpěry MacPherson vpředu, multi-link vzadu, pasivní adaptivní tlumiče a dostala elektrický posilovač řízení, bude produkována v severoamerickém Greensburgu ve státě Indiana. Základní cena by měla startovat pod částkou 30 tisíc dolarů, v přepočtu cirka 576 tisíc korun. K možné produkci pod jménem Honda Accord zatím ticho po pěšině.









Acura ILX je prozatím vyhrazena pouze pro Spojené státy, takže na diesely si nehraje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
