Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně

Detroitská studie Acura ILX se v Chicagu změnila na... Acuru ILX. Sériovou. Honda je ale na informace ke svému novému dítku pořád skoupá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně

8.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Detroitská studie Acura ILX se v Chicagu změnila na... Acuru ILX. Sériovou. Honda je ale na informace ke svému novému dítku pořád skoupá.

Ráno jsme avizovali, že v průběhu dnešního dne (poté, co se ve Spojených státech otevřou brány autosalonu Chicago Auto Show 2012) proběhne představení novinky luxusní divize americké Hondy, modelu Acura ILX. Stalo se tak ale poněkud dříve, než se očekávalo, a tak si onen únik patentových snímků velké slávy neužil. Japonská automobilka totiž v předstihu vypustila sérii fotek a pár dosud neznámých informací. Tak se na ně pojďme podívat.

Z pohledu Ameriky kompaktní sedan stojí na platformě Hondy Civic, má tedy vpředu napříč uložené motory a poháněná přední kola. Nejslabší verzí v nabídce bude benzín-elektrický hybrid vybavený technologií Integrated Motor Assist. Ta v tomto případě zahrnuje čtyřválec o objemu 1,5 litru a elektromotor s výkonem 20 koní napájený sadou lithium-iontových článků o neznámé kapacitě.

Agregáty společně produkují 113 koňských sil při 5 500 ot./min. a nejvyšší točivý moment 172 newtonmetrů v rozsahu od 1 000 do 3 000 otáček. Čas akcelerace na 100 km/h a hodnota maximální rychlost v této chvíli ještě chybí, ale Acura se nezapomněla pochlubit spotřebou - podle americké metodiky činí 6,7 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km na dálnici.

Čistě benzínové motory zastupuje čtyřválcový dvoulitr s výkonem 152 koní při 6 500 ot./min. a 190 newtonmetry, který bude Acura párovat s pětistupňovou sekvenční automatickou převodovkou SportShift. Opět máme pro tuto chvíli pouze spotřebu - 9,8 l město a 7,4 l dálnice. Nejvýkonnější Acura ILX dostane zážehový čtyřválec 2,4 l o výkonu 204 koní při 7 000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 230 newtonmetrů při 4 300 otáčkách. O patřičnou dynamiku se má postarat také šestistupňový manuál s „nakrátko poskládanými převody“, nicméně automobilka opět jaksi zapomněla uvést těch pár základních údajů, které jsou obvykle očekávány. Jezdit má za 11,8, respektive 8,1 l/100 km.

Acura ILX, jejíž podvozek využívá vzpěry MacPherson vpředu, multi-link vzadu, pasivní adaptivní tlumiče a dostala elektrický posilovač řízení, bude produkována v severoamerickém Greensburgu ve státě Indiana. Základní cena by měla startovat pod částkou 30 tisíc dolarů, v přepočtu cirka 576 tisíc korun. K možné produkci pod jménem Honda Accord zatím ticho po pěšině.


Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 1 - Acura ILX seriova verze 01Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 2 - Acura ILX seriova verze 02Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 3 - Acura ILX seriova verze 03Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 4 - Acura ILX seriova verze 04Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 5 - Acura ILX seriova verze 05Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 6 - Acura ILX seriova verze 06Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 7 - Acura ILX seriova verze 07Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 8 - Acura ILX seriova verze 08Acura ILX 2012: potenciální nový Accord teď už oficiálně - 9 - Acura ILX seriova verze 09
Acura ILX je prozatím vyhrazena pouze pro Spojené státy, takže na diesely si nehraje

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.