Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2,2 D: dieselové verze v detailech a na nových fotkách
11.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kromě vrcholného QV je nový sedan k dispozici také s 150 nebo 180 dieselovými koňmi. Benzinový dvoulitr dorazí až později.
Na bedra Alfy Romeo Giulia je kladen opravdu nemalý tlak. Nový sedan by měl spasit kdysi slavnou automobilku, která v posledních letech jen paběrkuje. Loňské prodeje již ani nelze nazvat mizivými či tristními, 56 688 evropských registrací představuje jen 0,4procentní podíl na trhu. Přitom ještě patnáct let zpět Alfa Romeo prodávala více než dvě stě tisíc aut ročně, což jen dokazuje, jaký sešup u ní proběhl.
Zpět ale k samotné Giulii, které bychom úspěch rozhodně přáli. Je však otázkou, zda se ho dočkáme. Je nutné si přiznat, že Alfa Romeo už není vnímána jako prémiová automobilka a Italové ceny své novinky nasadili opravdu vysoko. Pravda, Giulia se může pochlubit designem, který jí zejména německá konkurence může závidět, nicméně dle prvních zpráv zcela bez chyb také není.
Kromě toho je třeba dodat, že stávající nabídka je zatím docela omezená, kromě jedné benzinové verze v podobě Giulie Quadrifoglio Verde totiž zákazníci mohou sáhnout pouze 2,2litrovém turbodieselu. Ten byl v základu naladěn na 150 koní ve 4 000 otáčkách a 380 Nm točivého momentu při 1 500 ot./min. Stovka se tak v kombinaci s manuálem odehraje za 8,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí 220 km/h a spotřeba byla vyčíslena na 4,2 l/100 km.
Tato pohonná jednotka je k dispozici rovněž s osmistupňovým automatem, kdy již lze počítat s 450 Nm a stovkou za 8,2 sekundy. O poznání rychlejší je varianta se 180 koňmi, v jejímž případě je točivý moment shodný s méně výkonným provedením. Akcelerace zabere 7,2 sekundy, respektive 7,1 s, nejvyšší rychlost pak činí 230 km/h. Spotřeba je přitom ve všech případech shodná, tedy 4,2litrová.
Celohliníkový turbodiesel se pyšní novým vstřikováním Multijet II, mimo to zde máme také variabilní geometrii lopatek turbodmychadla či vyvažovací hřídel snižující vibrace a přispívající k navýšení komfortu. Poněkud zarážející je ovšem velikost palivové nádrže, 52 litrů totiž není příliš mnoho. V případě verze QV a jejího 58litrového objemu pak budete na benzinové stanici pečení vaření.
Dále můžeme zmínit přítomnost inovativního brzdového systému IBS (Integrated Brake System), díky kterému nová Giulia zastaví ze stokilometrové rychlosti na 38,5 metrech. Podvozek počítá vpředu s dvojitými lichoběžníky a vzadu s multilinkem, po stránce bezpečnostní sedan profituje z přednárazového systému či automatických brzd, které vůz samočinně zastaví při rychlostech do 65 km/h.
Uvnitř novinka Alfy Romeo v základu nabídne 6,5palcový displej, který lze nahradit 8,8palcovou obrazovkou multimediálního systému Connect 3D Nav. Systém lze přitom ovládat hlasem, mimo to má Giulia k dispozici volič jízdních režimů DNA. Výbavu lze navíc rozšířit o pakety Sport, Business nebo Driver Assistence, k dispozici budou také doplňky od Moparu.
Tím stávající nabídka končí, v pozdější fázi by Giulia měla dostat také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 200 či 280 koní. Aktuálně pak již jen můžeme dodat, že objednávky již dealeři přijímají kromě domovské Itálie také v Belgii, Francii, Německu, Nizozemí, Rakousku, Španělsku a Švýcarsku.
Kromě toho má Giulia na kontě již první nehodu, nutno však říci, že nezaviněnou. Detaily aktuálně nejsou známy, nicméně při pohledu na zrušené zadní partie se dá předpokládat, že zmiňovaný systém IPS funguje nadmíru dobře, s čímž ale ostatní řidiči asi nepočítali.
Toto jsou kompletní technická data všech nabízených verzí
...mimo to má vůz na kontě i první nehodu
A Giulia se ukázala i na nových fotkách v celku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před hodinou - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 3 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva