Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta Sprint a MiTo Junior 2015: pařížské novinky žijí z historie
2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Historií inspirovaná Giulietta Sprint nabídne unikátní sedačky a detaily, MiTo Junior má zase být dostupnější mladým, oholené ale není.
Stánek automobilky Alfa Romeo na pařížském autosalonu bude hostit dvě novinky v nabídce značky. Nejsou to bohužel nové modely, ale přesto stojí za to si jich všimnout. Červeným strojem na snímcích je model Giulietta ve speciální edici Sprint, která názvem odkazuje na šedesátileté výročí ikonické Giulietty Sprint z roku 1954.
Zvenčí novou Giuliettu Sprint poznáte podle antracitových detailů přední masky, rámečků mlhovek, krytů zrcátek a upraveného zadního nárazníku, který se pokouší o cosi na způsob difuzoru. V rozích najdeme větší koncovky výfuku a nová jsou také kola, která dostala název Sprint a klasický design s pěti kruhy připomíná víry. Mají průměr 17", o palec větší kola budou za příplatek.
Palubní deska má černé obložení uprostřed, zbytek dostal karbonovou texturu. Sedačky jsou oděny do kombinace látky a alcantary, mají červené prošívání a v opěrkách hlavy i v opěradlech jsou loga Sprint a Alfa Romeo. Volant je také prošíván červenou nití, je ale kožený. Ve standardu jsou parkovací senzory, dvouzónová klimatizace nebo informačně-zábavní systém Uconnect s hlasovým ovládáním.
Pod kapotu Giulietty Sprint bude standardně nová stopadesátikoňová čtrnáctistovka MultiAir, která zvládne stovku za 8,2 vteřiny a až 210 km/h, to vše s teoretickou spotřebou 5,6 litru benzínu na 100 km. K mání bude i silnější 170koňový motor s robotizovaným manuálem TCT, 1,4 s nádrží na LPG nebo tři diesely JTDm o výkonu od 105 do 175 koní.



Druhou novinkou bude Alfa Romeo MiTo Junior. Název věští zaměření na nejmladší zákazníky; tato verze bude základem, takže by měla být dostupnější, nečekejte ale zcela oholený vůz ve stylu Fabie Junior. Název i zde pochází z historie, konkrétně od Giulie 1300 Junior z roku 1966.
Zvenčí dostane základní MiTo bílá sedmnáctipalcová kola, rychlé pruhy na celý vůz a také nálepku Junior na třetí dveře. Kryty zrcátek jsou barevně sladěné s koly, jsou tedy také bílé, a kliky dveří jsou v provedení „saténový chrom”, stejně jako rámečky zadních svítilen. Uvnitř také najdeme bílou barvu - látková sedadla mají takovéto prošívání, stejně jako kožený volant nebo manžety řadicí páky a ruční brzdy.
V rámci základní výbavy dostanou „junioři” dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, zatmavená okna nebo volant s ovládáním rádia. Standardem také bude informačně-zábavní systém Uconnect s možností připojení něčeho přes Bluetooth či konektory Jack nebo USB. Příplatková výbava nabídne například audiosystém Bose se subwooferem.
Pod kapotu si bude možno vybrat cokoliv ze standardní nabídky MiTa - od 105hp dvouválce se kterým vůz zrychlí na stovku za „pouhých 11,4 vteřiny”, jak říká tisková zpráva, až po čtrnáctistovku se 140 koni a převodovkou TCT. K mání také bude diesel 1,3 JTDm s výkonem 85 koňských sil. Ceny zatím známé nejsou; má-li MiTo Junior stát na dolním konci nabídky, očekávejme je pod 367 tisíci korunami.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Obě menší pařižské novinky Alfy naživo
Alfa Romeo Giulietta Sprint se nechává inspirovat přesně 60 let starým stejnojmenným modelem
Model MiTo Junior má naopak být dostupnější mladým, přesto je ale plný výbavy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před hodinouPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před 2 hodinamiChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 4 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 5 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 15:46 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom