Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ?
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka se zatím ukázala jen ve vrcholném provedení QV. O tom teď víme více, stejně tak vám můžeme říci něco nového i o běžnějších verzích.
Premiéra Alfy Romeo Stelvio byla horkou novinkou včerejšího dne. Jelikož jde ovšem o možná nejdůležitější model v celé moderní historii italské automobilky, budeme se k němu pravidelně vracet. Firma nám toho prozatím mnoho neodhalila - na světě jsou totiž jen tři varianty osazené dvěma motory. Vždy jde přitom o benzinové agregáty, mimo ně lze ovšem - především v Evropě - očekávat také dieselové verze.
O těch ale dnes řeč nebude, místo toho se vrátíme ke třem včerejším debutantům. K dispozici máme několik doplňujících informací. Začneme u základních variant Stelvio a Stelvio Ti, jejichž vzhled je stále zahalen rouškou tajemství. To ale neplatí o přeplňované dvoulitrové pohonné jednotce, jež v obou případech produkuje 280 koní a 415 Nm točivého momentu.
Tento motor dostal elektro-hydraulické variabilní ovládání ventilů MultiAir, jeho vstřikovací soustava pracuje s tlakem až 2 900 psi. K tomu je vybaven vodou chlazeným mezichladičem a dvouvětvovými výfukovými svody před turbodmychadlem turbodmychadel. To vše přispívá k plošší křivce točivého momentu.
Standardně jsou oba modely osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Základní Stelvio je osazeno 18palcovými litými koly (za příplatek budou k mání devatenáctky a dvacítky), sedadly v kůži, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, volantem se zploštělou spodní částí či startovacím tlačítkem.
Provedení Stelvio Ti (Turismo internazionale, jak jinak) už sériově má 19palcová kola, dřevěné dekory a 8,8palcový displej multimediálního systému, jenž nahrazuje standardní 6,5palcový. Kromě toho si zákazníci budou moci připlatit za pakety Sport či Lusso, které mají dále umocnit charakter tohoto SUV. Jednotlivé položky ovšem zatím známy nejsou.
Přesunout se můžeme k vrcholnému provedení Stelvio QV poháněnému 2,9litrovým celohliníkovým šestiválcem twin-turbo s přímým vstřikováním paliva. Tento motor produkuje 510 koní a 600 Nm, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se rovněž stará automat. Sprint na stovku (resp. 96 km/h) zabere 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 284 km/h.
O spotřebě se značka nerozepisuje, dodává ovšem, že pohonná jednotka může kvůli jejímu snížení deaktivovat část válců. Vrcholné výkony pak podává v jízdním režimu Race, který lze navolit otočným ovladačem DNA Pro. Tento mód přitom základní modely nemají, vybírat lze z režimů Dynamic, Natural a Advanced Efficiency.
Standardně je Quadrifoglio Verde vybaveno sportovním podvozkem i většími brzdami, kůží obšitým volantem a palubní deskou, karbonovými dekory nebo sedadly stavitelnými ve 12 směrech. Za příplatek lze pak sáhnout po závodních skořepinách Sparco, karbon-keramických kotoučích nebo mechanickém samosvorném zadním diferenciálu.
Právě touto doplňkovou výbavou osazené Stelvio QV má dominovat na Nordschleife, kde chce Alfa Romeo ukázat záda i Porsche Cayenne Turbo S. To slavný okruh zvládlo za 7 minut a 59,74 sekundy, Italové ovšem chtějí dosáhnout nejhůře mety 7:59. I když uspějí, již příští rok mohou čekat odpověď od zcela nového německého SUV.
O bezpečnost se u všech tří odhalených modelů Alfy Romeo Stelvio bude starat plejáda airbagů společně s radarem řízeným tempomatem, autonomními brzdami či monitoringem jízdních pruhů. Brzdy pak mají nabízet rychlejší odezvu díky elektrickému asistenčnímu programu namísto běžného hydraulického systému.

Alfa Romeo touží po dalším úspěchu na Ringu, to je teď zcela nepochybné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 40 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
