Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ?
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka se zatím ukázala jen ve vrcholném provedení QV. O tom teď víme více, stejně tak vám můžeme říci něco nového i o běžnějších verzích.
Premiéra Alfy Romeo Stelvio byla horkou novinkou včerejšího dne. Jelikož jde ovšem o možná nejdůležitější model v celé moderní historii italské automobilky, budeme se k němu pravidelně vracet. Firma nám toho prozatím mnoho neodhalila - na světě jsou totiž jen tři varianty osazené dvěma motory. Vždy jde přitom o benzinové agregáty, mimo ně lze ovšem - především v Evropě - očekávat také dieselové verze.
O těch ale dnes řeč nebude, místo toho se vrátíme ke třem včerejším debutantům. K dispozici máme několik doplňujících informací. Začneme u základních variant Stelvio a Stelvio Ti, jejichž vzhled je stále zahalen rouškou tajemství. To ale neplatí o přeplňované dvoulitrové pohonné jednotce, jež v obou případech produkuje 280 koní a 415 Nm točivého momentu.
Tento motor dostal elektro-hydraulické variabilní ovládání ventilů MultiAir, jeho vstřikovací soustava pracuje s tlakem až 2 900 psi. K tomu je vybaven vodou chlazeným mezichladičem a dvouvětvovými výfukovými svody před turbodmychadlem turbodmychadel. To vše přispívá k plošší křivce točivého momentu.
Standardně jsou oba modely osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Základní Stelvio je osazeno 18palcovými litými koly (za příplatek budou k mání devatenáctky a dvacítky), sedadly v kůži, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, volantem se zploštělou spodní částí či startovacím tlačítkem.
Provedení Stelvio Ti (Turismo internazionale, jak jinak) už sériově má 19palcová kola, dřevěné dekory a 8,8palcový displej multimediálního systému, jenž nahrazuje standardní 6,5palcový. Kromě toho si zákazníci budou moci připlatit za pakety Sport či Lusso, které mají dále umocnit charakter tohoto SUV. Jednotlivé položky ovšem zatím známy nejsou.
Přesunout se můžeme k vrcholnému provedení Stelvio QV poháněnému 2,9litrovým celohliníkovým šestiválcem twin-turbo s přímým vstřikováním paliva. Tento motor produkuje 510 koní a 600 Nm, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se rovněž stará automat. Sprint na stovku (resp. 96 km/h) zabere 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 284 km/h.
O spotřebě se značka nerozepisuje, dodává ovšem, že pohonná jednotka může kvůli jejímu snížení deaktivovat část válců. Vrcholné výkony pak podává v jízdním režimu Race, který lze navolit otočným ovladačem DNA Pro. Tento mód přitom základní modely nemají, vybírat lze z režimů Dynamic, Natural a Advanced Efficiency.
Standardně je Quadrifoglio Verde vybaveno sportovním podvozkem i většími brzdami, kůží obšitým volantem a palubní deskou, karbonovými dekory nebo sedadly stavitelnými ve 12 směrech. Za příplatek lze pak sáhnout po závodních skořepinách Sparco, karbon-keramických kotoučích nebo mechanickém samosvorném zadním diferenciálu.
Právě touto doplňkovou výbavou osazené Stelvio QV má dominovat na Nordschleife, kde chce Alfa Romeo ukázat záda i Porsche Cayenne Turbo S. To slavný okruh zvládlo za 7 minut a 59,74 sekundy, Italové ovšem chtějí dosáhnout nejhůře mety 7:59. I když uspějí, již příští rok mohou čekat odpověď od zcela nového německého SUV.
O bezpečnost se u všech tří odhalených modelů Alfy Romeo Stelvio bude starat plejáda airbagů společně s radarem řízeným tempomatem, autonomními brzdami či monitoringem jízdních pruhů. Brzdy pak mají nabízet rychlejší odezvu díky elektrickému asistenčnímu programu namísto běžného hydraulického systému.

Alfa Romeo touží po dalším úspěchu na Ringu, to je teď zcela nepochybné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před hodinouNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 4 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva