Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina říká, že na BMW s předním pohonem nikdy ani nesáhne
23.8.2019 | Petr Miler
Bývaly časy, kdy se BMW autům s pohonem předních kol vysmívalo ve svých reklamách, dnes je samo dělá. Alespoň Alpina si od nich udržuje odstup, principielní odpor to ale není.
BMW bylo po léta odpůrcem aut s pohonem předních kol, stejně jako odmítalo třeba přeplňované motory. Dnes nenabízí jediný atmosféricky plněný agregát a ve svém portfoliu má řadu modelů s pohonem předních kol. Mezi ty nedávno přibyla i nová řada 1, k nevoli všech nadšenců. Zatímco u Tourerů řady 2 či SUV řad X1 a X2 lze takové řešení přehlédnout, neboť od MPV a SUV beztak nečekáte mnoho řidičského vzrušení, jednička byla po léta synonymem kompaktního hatchbacku pro nadšené piloty. A tohle se z ní s přepřáhnutím na tu nejtuctovější koncepci, se kterou navíc BMW nemá zdaleka tolik zkušeností jako konkurence, nutně vytrácí.
Alpina, která by ráda byla vnímána jako samostatná automobilka, ale je to spíše specifický úpravce BMW, se už po dekády věnuje modifikacím bavoráků všeho druhu, řadě 1 se ale dosud vyhýbala. A s příchodem nové generace vozu na tom nehodlá nic měnit, neboť podle šéfa a syna zakladatele firmy Andrease Bovensiepena Alpina na bavorák s pohonem předních kol nikdy ani nesáhne.
To zní jako kategorický odpor odmítající BMW s předním pohonem jako taková, realita je ale trochu jiná. Bovensiepenův postoj je spíše racionální, neboť předokolky s modro-bílým logem ve znaku jsou příliš specifický produkt, který se navíc pohybuje v příliš nízkých patrech trhu.
Jeho firma se dnes snaží pracovat s komponenty, které může použít v maximu různých modelů, proto ve většině Alpin najdeme osmiválcové motory. Vedle nich používá ještě po jednom dieselovém a jednom benzinovým šestiválci a také automat ZF. S tím si vystačí pro celé dnešní portfolio, pokud by ovšem měla pracovat s předokolkami, nebude z toho moci použít nic. Motory jsou nanejvýš čtyřválcové, převodovky jsou od Aisinu a modifikace na cokoli jiného by byla příliš nákladná.
Peníze jsou ostatně dalším faktorem, neboť zatímco dražší modely, jako jsou Alpiny na základech řad 3, 5 a 7 nebo některého z větších SUV, dávají cenový prostor k pokrytí nákladů na dodatečný vývoj, u nižších řad je situace komplikovanější. Podle Bovensiepena jsou jejich kupci stále relativně cenově senzitivní a z něčeho, jako je Alpina B1, by se snadno mohla stát prodělečná záležitost.
Nic takového tedy v dohledné budoucnosti nečekejme, s oním „nikdy” bychom ale byli opatrní. BMW také říkávalo, že nikdy neudělá model divize M a s turbem a dnes už to vypadá, že nikdy nenabídne model bez něj. Pokud by mnichovská automobilka do budoucna dále přepřahala na pohon předních kol, Alpině nezbude, než se přizpůsobit, bude-li chtít dále existovat.





































Nové BMW řady 1 je předokolka a Alpina se ji nikdy nemíní dotknout, stejně jako ostatních bavoráků s touto koncepcí
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB