Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg
25.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ 2 x video) Renault dnes trochu s křížkem po funuse představil koncept nového Alpine A110. Technické parametry dokážou oslnit.
Proslulá sportovní Alpine A110 Berlinette slaví padesátiny a již včera jsme vám na fotografiích detailně představili atraktivní modro-oranžový dárek Renaultu k tomuto výročí. Koncept A110-50 se tak zařadil k vozům odhaleným poněkud dříve, než si usmyslela automobilka, k jeho technickým parametrům jsme však toho měli jen velmi málo a navíc oficiálně nepotvrzené. Dnes je ale den D, termín ohlášené prezentace a k dalším záběrům tak můžeme připojit všechny nejdůležitější podrobnosti.
Hlavním autorem tvarů nového sportovního kupé je Yann Jarsalle, který jej vytvořil pod vedením svých nejbližších nadřízených, což byli Axel Breun ředitel designového oddělení odpovědného za koncepční studie a Laurens van den Acker, viceprezident pro design a člen představenstva.
„Nechtěli jsme vytvořit žádné retro,“ říká van den Acker. „Chtěli jsme auto, které zapadne do dnešní moderní doby a za minulostí se jen poohlédne.“ I proto má A110-50 jen málo společného se slavnou sto desítkou. Je to třeba náznak předních zdvojených světel nebo vzdálená základní silueta. Jinak je ale vzhled novinky někde jinde a navazuje tam, kde skončil elektrický koncept DeZir.
S ním ovšem nemá A110-50 moc společného. Nový koncept je postaven na podvozku závodního Renaultu Mégane Trophy s rozvorem 2 625 mm a rozchodem 1 680 mm vpředu a 1 690 mm vzadu. Rozměry celokarbonové karoserie jsou velmi kompaktní. Alpine měří na délku 4 300 mm, výška činí jen 1 230 mm a šířka až 1 961 mm. Hmotnost auta se i díky použití rámu vytvořeného z ocelových trubek podařilo udržet na dnes takřka neskutečné hodnotě - pouhých 880 kg. Rozložení hmotnosti je 47,8:52,2 ve prospěch zadní nápravy.
S jejich rozpohybováním rozhodně nemá starosti závodní motor V6 řady V4Y s objemem 3 498 cm3, úhlem rozevření válců 60 stupňů a původem od Nissanu. Zde je vyladěn na rovných 400 koní při 7 200 ot./min. a maximálních 422 newtonmetrů při 6 200 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka se zdvojenou keramickou spojkou o průměru 184 mm, ovládaná kromě jiného pedálem nebo pádly pod volantem.
Náležitou provozní teplotu převodové skříně zajišťuje chladič umístěný v nasávání pravého zadního blatníku. Levým průduchem proudí vzduch do motorového prostoru, přímé sání agregátu ovšem zajišťuje nasávání na střeše. Nezbytnou součástí je rovněž samosvorný diferenciál, naopak vymoženosti typu ABS nebo ASC zde zcela chybí.
Jedenadvacetipalcová kola obutá do pneumatik značky Michelin homologované na běžné silnice jsou centrální maticí připojená k dvojitým lichoběžníkovým závěsům spojeným se stavitelnými tlumiči Sachs, u kterých lze nastavovat kompresi i odskok. Zpomalení auta zajišťují brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 356 mm vpředu a 330 mm vzadu, ve spojení s šesti a čtyřpístkovými třmeny.
K Alpine A110-50 nám tedy chybí pouze základní dynamické parametry jako je čas akcelerace na stovku, případně zrychlení na dvojnásobnou rychlost a také maximálka. S těmito údaji se ale Renault jistě rád brzy pochlubí, stejně jako (doufáme) s možným termínem výroby alespoň omezené série. Původní informace hovořily o výrobě blíže nespecifikovaného množství aut nejpozději v roce 2014 a to by určitě nebyla špatná zpráva...























































Novodobý nástupce Alpine 110 váží pouze 880 kg a má výkon 400 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
