Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg
25.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ 2 x video) Renault dnes trochu s křížkem po funuse představil koncept nového Alpine A110. Technické parametry dokážou oslnit.
Proslulá sportovní Alpine A110 Berlinette slaví padesátiny a již včera jsme vám na fotografiích detailně představili atraktivní modro-oranžový dárek Renaultu k tomuto výročí. Koncept A110-50 se tak zařadil k vozům odhaleným poněkud dříve, než si usmyslela automobilka, k jeho technickým parametrům jsme však toho měli jen velmi málo a navíc oficiálně nepotvrzené. Dnes je ale den D, termín ohlášené prezentace a k dalším záběrům tak můžeme připojit všechny nejdůležitější podrobnosti.
Hlavním autorem tvarů nového sportovního kupé je Yann Jarsalle, který jej vytvořil pod vedením svých nejbližších nadřízených, což byli Axel Breun ředitel designového oddělení odpovědného za koncepční studie a Laurens van den Acker, viceprezident pro design a člen představenstva.
„Nechtěli jsme vytvořit žádné retro,“ říká van den Acker. „Chtěli jsme auto, které zapadne do dnešní moderní doby a za minulostí se jen poohlédne.“ I proto má A110-50 jen málo společného se slavnou sto desítkou. Je to třeba náznak předních zdvojených světel nebo vzdálená základní silueta. Jinak je ale vzhled novinky někde jinde a navazuje tam, kde skončil elektrický koncept DeZir.
S ním ovšem nemá A110-50 moc společného. Nový koncept je postaven na podvozku závodního Renaultu Mégane Trophy s rozvorem 2 625 mm a rozchodem 1 680 mm vpředu a 1 690 mm vzadu. Rozměry celokarbonové karoserie jsou velmi kompaktní. Alpine měří na délku 4 300 mm, výška činí jen 1 230 mm a šířka až 1 961 mm. Hmotnost auta se i díky použití rámu vytvořeného z ocelových trubek podařilo udržet na dnes takřka neskutečné hodnotě - pouhých 880 kg. Rozložení hmotnosti je 47,8:52,2 ve prospěch zadní nápravy.
S jejich rozpohybováním rozhodně nemá starosti závodní motor V6 řady V4Y s objemem 3 498 cm3, úhlem rozevření válců 60 stupňů a původem od Nissanu. Zde je vyladěn na rovných 400 koní při 7 200 ot./min. a maximálních 422 newtonmetrů při 6 200 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka se zdvojenou keramickou spojkou o průměru 184 mm, ovládaná kromě jiného pedálem nebo pádly pod volantem.
Náležitou provozní teplotu převodové skříně zajišťuje chladič umístěný v nasávání pravého zadního blatníku. Levým průduchem proudí vzduch do motorového prostoru, přímé sání agregátu ovšem zajišťuje nasávání na střeše. Nezbytnou součástí je rovněž samosvorný diferenciál, naopak vymoženosti typu ABS nebo ASC zde zcela chybí.
Jedenadvacetipalcová kola obutá do pneumatik značky Michelin homologované na běžné silnice jsou centrální maticí připojená k dvojitým lichoběžníkovým závěsům spojeným se stavitelnými tlumiči Sachs, u kterých lze nastavovat kompresi i odskok. Zpomalení auta zajišťují brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 356 mm vpředu a 330 mm vzadu, ve spojení s šesti a čtyřpístkovými třmeny.
K Alpine A110-50 nám tedy chybí pouze základní dynamické parametry jako je čas akcelerace na stovku, případně zrychlení na dvojnásobnou rychlost a také maximálka. S těmito údaji se ale Renault jistě rád brzy pochlubí, stejně jako (doufáme) s možným termínem výroby alespoň omezené série. Původní informace hovořily o výrobě blíže nespecifikovaného množství aut nejpozději v roce 2014 a to by určitě nebyla špatná zpráva...























































Novodobý nástupce Alpine 110 váží pouze 880 kg a má výkon 400 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 3 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 5 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva