Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg
25.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ 2 x video) Renault dnes trochu s křížkem po funuse představil koncept nového Alpine A110. Technické parametry dokážou oslnit.
Proslulá sportovní Alpine A110 Berlinette slaví padesátiny a již včera jsme vám na fotografiích detailně představili atraktivní modro-oranžový dárek Renaultu k tomuto výročí. Koncept A110-50 se tak zařadil k vozům odhaleným poněkud dříve, než si usmyslela automobilka, k jeho technickým parametrům jsme však toho měli jen velmi málo a navíc oficiálně nepotvrzené. Dnes je ale den D, termín ohlášené prezentace a k dalším záběrům tak můžeme připojit všechny nejdůležitější podrobnosti.
Hlavním autorem tvarů nového sportovního kupé je Yann Jarsalle, který jej vytvořil pod vedením svých nejbližších nadřízených, což byli Axel Breun ředitel designového oddělení odpovědného za koncepční studie a Laurens van den Acker, viceprezident pro design a člen představenstva.
„Nechtěli jsme vytvořit žádné retro,“ říká van den Acker. „Chtěli jsme auto, které zapadne do dnešní moderní doby a za minulostí se jen poohlédne.“ I proto má A110-50 jen málo společného se slavnou sto desítkou. Je to třeba náznak předních zdvojených světel nebo vzdálená základní silueta. Jinak je ale vzhled novinky někde jinde a navazuje tam, kde skončil elektrický koncept DeZir.
S ním ovšem nemá A110-50 moc společného. Nový koncept je postaven na podvozku závodního Renaultu Mégane Trophy s rozvorem 2 625 mm a rozchodem 1 680 mm vpředu a 1 690 mm vzadu. Rozměry celokarbonové karoserie jsou velmi kompaktní. Alpine měří na délku 4 300 mm, výška činí jen 1 230 mm a šířka až 1 961 mm. Hmotnost auta se i díky použití rámu vytvořeného z ocelových trubek podařilo udržet na dnes takřka neskutečné hodnotě - pouhých 880 kg. Rozložení hmotnosti je 47,8:52,2 ve prospěch zadní nápravy.
S jejich rozpohybováním rozhodně nemá starosti závodní motor V6 řady V4Y s objemem 3 498 cm3, úhlem rozevření válců 60 stupňů a původem od Nissanu. Zde je vyladěn na rovných 400 koní při 7 200 ot./min. a maximálních 422 newtonmetrů při 6 200 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka se zdvojenou keramickou spojkou o průměru 184 mm, ovládaná kromě jiného pedálem nebo pádly pod volantem.
Náležitou provozní teplotu převodové skříně zajišťuje chladič umístěný v nasávání pravého zadního blatníku. Levým průduchem proudí vzduch do motorového prostoru, přímé sání agregátu ovšem zajišťuje nasávání na střeše. Nezbytnou součástí je rovněž samosvorný diferenciál, naopak vymoženosti typu ABS nebo ASC zde zcela chybí.
Jedenadvacetipalcová kola obutá do pneumatik značky Michelin homologované na běžné silnice jsou centrální maticí připojená k dvojitým lichoběžníkovým závěsům spojeným se stavitelnými tlumiči Sachs, u kterých lze nastavovat kompresi i odskok. Zpomalení auta zajišťují brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 356 mm vpředu a 330 mm vzadu, ve spojení s šesti a čtyřpístkovými třmeny.
K Alpine A110-50 nám tedy chybí pouze základní dynamické parametry jako je čas akcelerace na stovku, případně zrychlení na dvojnásobnou rychlost a také maximálka. S těmito údaji se ale Renault jistě rád brzy pochlubí, stejně jako (doufáme) s možným termínem výroby alespoň omezené série. Původní informace hovořily o výrobě blíže nespecifikovaného množství aut nejpozději v roce 2014 a to by určitě nebyla špatná zpráva...























































Novodobý nástupce Alpine 110 váží pouze 880 kg a má výkon 400 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub