Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
4.5.2024 | Petr Prokopec
Bude si říkat příznačně Arsenal, s anglickým fotbalem ale nebude mít společného zhola nic. S vojenským arzenálem ano, s balistickou ochranou B6 mu odolá v luxusu, jaký se v těchto sférách nevídá.
Americká automobilka Rezvani se specializuje na náročnou klientelu, které nabízí hned dvě možnosti výrazného odlehčení bankovnímu účtu. Zákazníci totiž mohou sáhnout sportovních vozech či naopak po SUV. Základem nabídky je Retro RR1 neboli upravené Porsche 911 Turbo, u kterého výkon může narůst až na 750 koní. Ještě o pár stupňů výše je pak Beast neboli přepracovaný Ariel Atom, který se na rozdíl od britského originálu dočkal karbonové karoserie. Hmotnost tak sice vzrostla na 1 343 kg, 6,2litrový motor ale vše kompenzuje výkonem 1 000 koní.
Větší zájem je ale zřejmě o SUV, která jsou k dispozici hned tři. Základní Tank vzešel z Jeepu Wrangler, zatímco pick-up Hercules se třemi nápravami a pohonem všech šesti kol má za základ model Gladiator od téže značky. Vrcholný Vengeance je pak přepracovaný Cadillac Escalade, o jehož design se postaral Milen Ivanov. Ten dříve navrhoval automobily pro videohry, přičemž Rezvani požadovalo, aby jeho „pomsta“ měla stejně agresivní vizáž. Pro celé portfolio, tedy i pro sporťáky, přitom automobilka nabízí různé formy pancéřování.
Důvodem, proč jsme ale ke značce sídlící v kalifornském Santa Ana zamířili na virtuální návštěvu, je její chystaná novinka. Znovu půjde o SUV, tentokrát pojmenované Arsenal. Na jakém voze je založeno, automobilka zatím neupřesnila. Protože ale mluví o nemalém komfortu a z prvního snímku se zdá, že styl odpovídá Rezvani Vengeance, startovním bodem byl nejspíše znovu Escalade. Ten je k dispozici ve standardním a prodlouženém provedení, Arsenal tak nejspíše oproti svému staršímu sourozenci využije kratší platformu.
Zákazníci přitom budou mít na výběr také z menšího množství pohonných jednotek, zvolit totiž mohou 6,2litrový osmiválec z produkce General Motors, který v atmosférické verzi produkuje 426 koní, zatímco s to přeplňovanou je spojen výkon 684 koní. Vengeance nicméně lze osadit toutéž jednotkou, ovšem naladěnou až na 821 koní. Zároveň je ale k dispozici také s třílitrovým turbodieselem disponujícím 281 koňmi. Zatím nejdále z celé firemní nabídky ale zachází Tank s motorem z Dodge Demon SRT, který produkuje 1 000 koní.
I když Arsenal nebude nejvýkonnějším vozem v portfoliu, v obrněné verzi má velkou šanci stát se tím nejrychlejším. Rezvani totiž u své novinky poprvé použilo pancíř z kompozitu a nikoli ocelových plátů, jako je tomu u sourozenců. Hmotnost tedy zamíří výrazně dolů, vysoká balistická ochrana B6 ovšem zůstane zachována. Zájemci mohou začít sepisovat objednávky již nyní, zaplatit však musí rezervační poplatek 150 USD (cca 3 500 Kč). To je nicméně při ceně startující na 225 tisících dolarech (5,2 mil. Kč) naprostý pakatel.

Automobilka Rezvani chystá další opulentní tank jménem Arsenal. Foto: Rezvani Motors





Půjde o sourozence dva roky staréeo SUV Vengeance. To je postaveno na bázi Cadillacu Escalade, jenž jako základ nejspíše využije i chystaný Arsenal. Foto: Rezvani Motors
Zdroj: Rezvani Motors
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejčtenější články
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Tesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
13.10.2025
Románek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
13.10.2025
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
13.10.2025
Škoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
14.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 11:17 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 11.10. 10:32 - HondaMan
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
