Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m
23.1.2020 | Mirek Mazal
Může se zdát, že na řešení brzdového systému není po dekádách vývoje skoro co zlepšovat, koncern General Motors ale ukazuje, že v případě tažení velkých přívěsů to zdaleka není pravda.
Velké pick-upy koncernu General Motors patří mezi nejschopnější tažné koně na cestách. Americký výrobce pracuje na zvyšování užitečné hmotnosti přerostlých modelů, zároveň se snaží zlepšovat komfort a bezpečnost tahání těžkých přívěsů. GM nyní věří, že se mu podařilo vymyslet průlomový způsob vodění mnohatunových nákladů tak, že o nich řidič při deceleraci skoro ani nebude vědět.
Nový koncept řešení brzdové soustavy přívěsu zvaný eBoost Trailer Brake Concept by měl dovolit zastavení pick-upu s plným vlekem na prakticky stejné vzdálenosti jako bez nákladu. „Průmysl má tendenci se soustředit na velké tažné kapacity, ale je důležitá celková zkušenost se zápřahem, každé stoupání má na druhé straně kopce sjezd,“ uvedl k věci viceprezident produktových programů GT Tim Herrick.
Koncept funguje na bázi komunikace vozíku s autem přes sedmipinový konektor. Propojený přívěs by měl mít vylepšené brzdové disky a třmeny, pomohou také schopnější pneumatiky. Počítačový software slibuje koordinaci hromadného brzdění všech kol, proto GM může uvádět efektivnější zpomalování celé soupravy. Při testech prováděných s upraveným přívěsem byla při aktivovaném systému brzdná dráha kratší až o výrazných 12 metrů.
Špatnou zprávou je absence existujících přívěsů, které dnes dovolovaly instalaci systému eBoost Trailer Brake Concept. Lidé z GM proto pátrají po možné spolupráci v oboru, aby byly nové funkce zpřístupněny pro sériově vyráběné vozy.








Tim Herrick za GM popsal přednosti konceptu nového brzdění velkých přívěsů, je vskutku převratný
Zdroj: General Motors
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
včera92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před hodinouEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 3 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
před 4 hodinamiRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
před 6 hodinamiToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva