Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali auta, kterým nejspíš „odejde” motor, jsou mezi nimi i dva Němci
23.7.2020 | Petr Prokopec
Pokud máte spadeno na ojeté auto a rádi byste se vyhnuli výdajům na rozsáhlé opravy motoru, raději se vyhněte dvěma vozům. Jsou ostatně už vyhlášené svými problémy.
V případě benzinových a dieselových vozů je pohonná jednotka tím nejdražším komponentem, jehož opravy jsou patřičně nákladné. I když jsou poruchy jiných částí vozu nepříjemné, snad s výjimkou komplikovanějších převodovek a komplikovaných podvozkových systémů bývají jejich opravy nesrovnatelně dražší. Pokud tedy hledáte svůj nový dopravní prostředek mezi ojetinami, rozhodně byste měli věnovat pozornost studiím, které se na spolehlivost motorů zaměřují.
S jedním takovým žebříčkem aktuálně vyrukoval magazín Consumer Reports, jenž se soustředil na americký trh. Z větší míry je tak pro nás irelevantní, neboť vozy jako Chevrolet Equinox, Cadillac SRX či Acuru MDX u nás oficiální cestou neseženete. A i jako individuálně dovezené jsou často větší vzácností než Ferrari. Proto naši pozornost budeme věnovat pouze dvěma evropským zástupcům, kteří se mezi nejhorší desítku probojovali. Ještě předtím ale v rychlosti nahlédneme do zákulisí.
Magazín Consumer Reports vycházel ze svého každoročního průzkumu, ve kterém se zaměřil na hledání nejčastějších problémů. Fatální selhání pohonné jednotky vyžadující generální opravu mezi ně nepřekvapivě patřilo, stejně jako starosti s převodovkou. Majitelé přitom velmi často zmiňovali hlavně špatné komprese, za kterými stály opotřebované pístní kroužky. Mimo to ovšem kritika mířila také ke hřídelím či táhlům. To ovšem po většinu případů vyžadovalo vyjmutí a rozmontování pohonné jednotky.
Tato skutečnost měla velký vliv na podobu žebříčku, neboť v případě evropských vozů Američané často poukazovali na neochotu servisů se agregáty vůbec zabývat, jakkoliv se jednalo o autorizované podniky. Důvodem byla značná komplexnost oproti americkým motorům. Pokud tedy zákazník nebyl rovnou odmítnut, nakonec se namísto opravy svého agregátu dočkal spíše jiného. Nikoliv však zcela nového, nýbrž pouze takového, jenž byl automobilkou přepracován a měl by již být bezproblémový.
Toto řešení nicméně nemusí vést k absolutní spokojenosti, jak naznačují majitelé oněch evropských aut s nejrizikovějšími motory. „Do tohoto auta jsme nacpali již 12 tisíc dolarů. Něco se porouchá, necháme to opravit. Pak se porouchá něco jiného a zase to musíme nechat opravit. Jsme v důchodovém věku a nemůžeme si dovolit koupi nového vozu,“ říká majitel Audi A4, jehož benzinový dvoulitr je právě jednou z vůbec nejméně spolehlivých jednotek.
V případě německého vozu jde konkrétně o generaci B8 v provedení 2,0 TFSI z let 2009-2010, přičemž selhání agregátu přichází nejčastěji po najetí 170 tisíc kilometrů. U druhého problematického Evropana, tedy u Mini Cooperu/Clubmanu pak můžete najet o chlup více (200 tisíc km), přičemž se pro změnu jedná o modelové roky 2008-2009. Nicméně poté dle majitelů problémy dostihnout jak atmosférickou verzi 1,6litrového čtyřválce, tak i tu přeplňovanou.
Pokud toužíte po ekvivalentu Audi A4, magazín Consumer Reports doporučuje hlavně japonské vozy jako Lexus ES, Infiniti G či Acuru TL. S prvním dvěma zástupci se na evropském trhu setkat můžete, na takovou Mazdu 3, která je doporučována namísto Mini, pak lze přímo vsadit. Jak se tedy ukazuje, minimálně z amerického úhlu pohledu pořekadlo „Japonec až na konec“ určitě neplatí.
Audi A4 2,0 TFSI je po stránce motorické nejhůře hodnoceným vozem Consumer Reports. Foto: Audi
Mini Cooper se umístil jen o dvě příčky lépe, v jeho případě jsou navíc majitelé servisy i odmítáni. Foto: Mini
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova